bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مغلوب شدن مجدد کمالوند در بوشهر؛
شاهین شهرداری با پیروزی برابر اکسین البرز در لیگ دسته یک، بالاخره توانست به جمع سه تیم اول لیگ برسد تا محمود فکری نشان دهد در لیگ یک می‌تواند هرکاری انجام دهد.
خط حمله‌ شاهین خطرناک است ولی بی‌تجربه!بامداد جنوب - علی تنگستانی:
شاهین شهرداری با پیروزی برابر اکسین البرز در لیگ دسته یک، بالاخره توانست به جمع سه تیم اول لیگ برسد تا محمود فکری نشان دهد در لیگ یک می‌تواند هرکاری انجام دهد. 
در دیدار پایانی هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال ایران تیم شاهین شهرداری بوشهر و اکسین از ساعت ۱۸ پنجشنبه‌شب در ورزشگاه شهید بهشتی به قضاوت محمدحسین ترابیان به مصاف هم رفتند. دیداری که با حضور محمود فکری و فراز کمالوند در طرف دیگر حاشیه‌های فراوانی داشت که در این گزارش به آن نمی‌پردازیم. 

شاهین شهرداری که لیگ امسال را با ثبات کمی شروع کرده بود، در هفته‌های گذشته توانست روند رو به رشدی داشته باشد و با کسب نتایج خوب، در جمع سه تیم برتر جدول جای گیرد. بازی تیمی، تاثیرگذاری بازیکنان جوان، اشتباه کمتر در خط دفاعی و وجود هافبک‌های خلاق و باتجربه باعث شد این تیم حالا به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر تبدیل شود، تیمی که می‌تواند در هر لحظه بازی، صاحب موقعیت خطر‌ناکی شود. در ادامه به بررسی کامل بازی روز پنجشنبه شاهین و اکسین می‌پردازیم تا ببینیم فکری چگونه دست کمالوند را خواند.
همانطور که انتظار می‌رفت بازی با حملات تیم شاهین آغاز شد و در دقایق ابتدایی آنها چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه تیم اکسین داشتند که البته هیچ‌کدام خطرناک نبود. از طرفی دیگر، کمالوند با فضای بوشهر و تیم‌های آن به خوبی آشنا بود و به همین دلیل با تاکتیک‌های خوبی تیمش را به زمین فرستاده بود تا از بازی تیمی شاهین جلوگیری شود. اگرچه کمالوند در اجرای این برنامه تا حدودی موفق بود ولی حضور موفق میلاد شعبانلو و محسن فیاض‌بخش در خط هافبک شاهین باعث شد تیم فراز نتواند در مقابل فشار این تیم دوام آورد. 

در نیمه اول شاهینی‌ها با پاسکاری‌های زیاد و البته موثر سعی کردند توپ را به محوطه جریمه حریف آورند و در اجرای این برنامه موفق هم بودند ولی به‌نظر می‌رسید هدف بازیکنان این تیم فقط آوردن توپ به محوطه جریمه بود و برای بعد از آن برنامه‌ای نداشتند که این مساله باعث شد این موقعیت‌های خوب را در نیمه اول از دست دهند. از حق نگذریم مدافعان اکسین هم به غیر اشتباهی که روی گل داشتند، در دیگر دقایق نیمه اول عملکرد خوبی داشتند و به‌خوبی توانستند میلاد صارمی و محمد محبی را بگیرند. اما حالا به سراغ گل شاهین شهرداری در نیمه اول می‌رویم. گل پیروز‌بخش شاهین در نیمه اول، همانند هفته‌های گذشته روی یک کار تیمی و البته برنامه‌ریزی شده به‌ثمر رسید. بازیکن شماره2 شاهین با تغییر به موقع جهت بازی، توپ را به نجفی رساند و او هم با سانتری دقیق توپ را به میلاد صارمی رساند. صارمی هم یکی از مهاجمان خوب و آماده شاهین شهرداری با یک ضربه سر عالی توپ را وارد دروازه اکسین کرد اما در طول بازی چندین‌بار شاهد چنین برنامه‌ای از سوی شاهینی‌ها بودیم که البته فقط یک‌بار به‌ثمر رسید.

هر چه شاهینی‌ها در نیمه اول خوب کار کردند، در نیمه دوم متزلزل نشان دادند. البته این مساله دلایلی زیادی نیز داشت، کمالوند در نیمه دوم سعی کرد با وارد کردن بازیکنان باتجربه خود به زمین، شاهینی‌ها را در زمین خود اسیر کند که البته این اتفاق در دقایقی از بازی رخ داد. از طرفی دیگر، بازیکنان شاهین در نیمه دوم پس از هر برخورد دچار مصدومیت می‌شدند که در نهایت این مساله باعث شد فکری دو تعویض اجباری در این نیمه داشته باشد. به هر حال بازیکنانی مصدوم شدند که از بهترین‌های شاهین در این بازی بودند. و روی دیگر بازیکنان شاهین تاثیر منفی گذاشت. هر چند شاهینی‌ها در این نیمه ضدحملات زیادی روی دروازه اکسین داشتند که اگر در زدن پاس‌ها و ضربات نهایی دقت می‌کردند، شاهین می‌توانست با اختلاف بیشتری در این بازی به پیروزی برسد. نکته‌ای تکراری که در بخش دفاعی شاهین به چشم می‌رسید یارگیری ضعیف بازیکنان بود، مساله‌ای که در گل‌های دریافتی شاهین در این فصل از رقابت‌ها، تاثیر مستقیم داشته است. اکسین البرز هم که تیمی باتجربه بود، سعی کرد روی اشتباه تاکتیکی بیشترین استفاده را کند که حاصل آن سه موقعیت صددرصد گل بود. برای مثال دقیقه پایانی نیمه دوم، در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، روی یک اشتباه در یارگیری بازیکن اکسین در موقعیت صددرصد گلزنی قرار گرفت که ضربه سر او در کمال شگفتی به بیرون از زمین رفت. همین مساله باعث شد محمود فکری به‌شدت از عملکرد بازیکنانش عصبانی شود. به هر حال شاهین شهرداری تا اینجا نشان داده است اگر چه که تیم کاملی نیست ولی آنها می‌توانند مقابل هر حریفی خطرناک باشند. 

در پایان گزارش به بررسی عملکرد دو نفر از بهترین بازیکنان شاهین می‌پردازیم. میلاد شعبانلو، به عقیده من بهترین بازیکن شاهین شهرداری در این هفته‌هاست. او در بازی روز پنجشنبه به‌خوبی توانست وظایف خود را انجام دهد. شعبانلو به قول فردوسی‌پور، در وسط زمین آقایی می‌کرد و با پاسکاری سریع و به موقع دیگر بازیکنان تیم را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد. علاوه بر این، شعبانلو تا زمانی که در زمین بود، هافبک‌های اکسین را اسیر خود کرده بود و با حرکات به موقع در وسط زمین، مانع نفوذ یا پاسکاری آنها می‌شد. 

محمد محبی هم یکی دیگر از بازیکنان خوب شاهین در این بازی بود که بار دیگر به همه ثابت کرد، چرا او را یک نابغه می‌نامند. محبی در بازی‌های گذشته هم نشان داده بود که توانایی‌های زیادی دارد و این حرف را دیگر مربیان لیگ یک هم گفته‌اند. محبی سن کمی دارد ولی با توجه به شرایطی که دارد، نشان داده است می‌خواهد با یک زندگی حرفه‌ای خود را به درجات بالاتر فوتبال برساند. به هر حال آینده بسیار درخشانی برای این بازیکن پیش‌بینی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: