bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
خدای را شکر که بعد از یک سال بالاخره مرکز استان مدیریت شهری خودش را شناخت و از امروز آقای امیری به‌عنوان شهردار امور را متقبل شده و به مهر ایزدی دوباره شاهد حرکت‌های جدید در بوشهر خواهیم بود.
بامداد جنوب: 
خدای را شکر که بعد از یک سال بالاخره مرکز استان مدیریت شهری خودش را شناخت و از امروز آقای امیری به‌عنوان شهردار امور را متقبل شده و به مهر ایزدی دوباره شاهد حرکت‌های جدید در بوشهر خواهیم بود. واقعیت این است که به‌عنوان روزنامه بامداد جنوب در طول یک سال گذشته سعی کردیم هیچ دخالتی در کار پارلمان شهری مرکز استان برای انتخاب شهردار آینده نکنیم و در این مورد شاید یکی دوبار مطلبی را نوشتیم، صرف نوشتن آن مطالب هم چیزی نبود جز مراجعه مکرر مردم که از مشکلات ناشی از نبود شهردار و کمی اختیارات سرپرست می‌نالیدند. 

حالا که شهردار انتخاب شد، به‌عنوان یک شهروند و روزنامه‌نگار از نورالدین امیری انتظاراتی می‌رود، این انتظارات حتی فارغ از هر دو مساله، نگاهی دارد به کم و کیف مسائل موجود در شهر که مورد توجه بسیاری از مردم نیز است. واقعیت این است که شهر یک سال است که عملا خوابیده و اگر نبود تلاش برخی از نیروهای پای کار در شهرداری که توجه جدی‌ای به همه مسائل داشتند، به عنوان یک شهروند شک داشتیم که امور بر چرخی که باید، می‌چرخید. شهردار جدید مرکز استان به عنوان نخستین مسوولیتش باید استقلال و هویت واقعی شهرداری را به عنوان یک نهاد غیردولتی حفظ کرده و از دخالت‌های بی‌جای نهاد قدرت در آن جلوگیری کند. انتظار این است که به نیروهای فعال و جوان در شهرداری که در این مدت امور را به خوبی مدیریت کرده‌اند، بهای بیشتری دهد، باید تلاش کند تا پروژه‌ها و طرح‌های جدید با استفاده از سرمایه بخش خصوصی اجرایی گردد. 

همچنین شهردار جدید باید تماس‌های جدی و قوی با وزارت کشور و نهادهای مسوول در پایتخت داشته باشد و از امکاناتی که آنها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهند، بیشترین استفاده را کند. در این روزهای وانفسای اقتصادی واقعا کار کردن سخت است، اما نیاز است که درآمدهای شهرداری بیشتر شود، از جذب بیخود و سفارشی نیروهای جدید که در شهرداری تلبنار شده و بخش عمده‌ای هم بیکار می‌گردند، جلوگیری گردد. شورای شهر به عنوان بازوی مشورتی برای شهردار کار کند، استانداری و وابستگان به آنها که در همه مسائل دخالت کرده و کاری غیر از این هم نمی‌دانند که اگر می‌دانستند وضعیت امروز استان در کشور این نبود و ما رتبه 31 کشور را نداشتیم، به جای دخالت در کار شهردار بهتر است به او کمک کنند، پیمانکار ریز و درشت معرفی نکنند، فک و فامیل خود را از این شهرداری و آن شهرداری به مرکز استان مامور نکنند و یا مانند آن شهرداری جنوب استان به فک و فامیل و بوقچی‌های خود حقوق پرداخت نکنند! خلاصه آنکه آقای شهردار، کار بسیار سختی در پیش داری و از همین‌الآن، خدا قوت!

نام:
ایمیل:
* نظر: