bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
با کار فوق‌هنریِ استانداری بوشهر برای بازگشایی ادارات در پنجشنبه‌ها؛
بنابر پاره‌ای صلاحدید‌ها بر آن نبودیم که در مورد اقدام استانداری بوشهر برای بازگشایی ادارات در پنج‌شنبه‌ها مطلبی را قلمی کنیم، اما با مراجعه مکرر و پیاپی بسیاری از کارمندان و همچنین مشاهدات میدانی و حضوری ما در برخی ادارات، بر آن شدیم تا در این مورد چند خطی را قلمی کنیم.
استانداری تعیین ساعات کار ادارت است، نه ایجاد اشتغال برای جوانان و گسترش فضای کسب و کار؛ 

کارمندان می‌گویند برداشتن تعطیلی پنجشنبه‌ها هیچ سودی ندارد؛ 

بازاریان گناوه می‌گویند کسب و کارشان را استانداری به هم زده است!

بامداد جنوب: 
بنابر پاره‌ای صلاحدید‌ها بر آن نبودیم که در مورد اقدام استانداری بوشهر برای بازگشایی ادارات در پنج‌شنبه‌ها مطلبی را قلمی کنیم، اما با مراجعه مکرر و پیاپی بسیاری از کارمندان و همچنین مشاهدات میدانی و حضوری ما در برخی ادارات، بر آن شدیم تا در این مورد چند خطی را قلمی کنیم. واقعیت این است که در جامعه امروز، آنچه بیش و پیش از همه چیز اهمیت دارد توسعه کسب و کار است که این خود رونقی در بازار ایجاد کرده و باعث خواهد شد تا با به جریان افتادن پول، شاهدات مبادلات اقتصادی میان اقشار مختلف مردم باشیم. به همین علت هم در کشورهای مختلف جهان، به جای یک روز تعطیلی دو روز در هفته تعطیل است و کشورهای اروپایی علاوه بر تعطیلات زمستانی یا همان سال نو میلادی، تعطیلاتی تابستانی هم دارند که در این فرصت حجم بزرگی از پول مبادله می‌شود. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد در ایران و به ویژه استان بوشهر اوضاع کاملا بر عکس باشد. در حالی که در این استان با تصمیمات مقطعی و بدون برنامه آقایان در استانداری و ناتوانی آنها در جذب سرمایه به استان شاهد حاکم شدن رکودی عجیب بر استان هستیم، آنها در یک اقدام عجیب‌تر تعطیلی پنج‌شنبه‌های ادارات را هم برداشتند تا کارمندان بیشتر سر کار باشند. 

این تصمیم را ما صرفا حمل بر بیکاری و نبود یک تصمیم درست در استانداری برای اعمال در همه حوزه‌ها می‌دانیم چرا که حضرات با این اقدام می‌خواهند بگویند که استانداری قدرت دارد، اما با این رفتار و عدم تمکین کارمندان و گسترش انتقادات همگانی، به بهانه‌ای برای اعتراض به عملکرد ضعیف و بدون برنامه نهاد حاکمیت در استان تبدیل شده است. متاسفانه باوجود اعتراضات مکرر، هنوز این تصمیم سر جای خودش است. در حالی که بسیاری از مردم روزهای پنج‌شنبه به سایر امورات خانوادگی خود رسیدگی می‌کردند، حالا صبح‌های پنجشنبه شاهد حضور کارمندانی بی‌انگیزه و خسته در ادارات هستند که حاضر به پاسخگویی درست به مراجعه‌کنندگان هم نیستند. 

به‌نظر می‌رسد این اقدام همانگونه که گفته شد، علاوه بر تاثیر منفی بر روند اقتصادی استان، می‌تواند نارضایتی عمومی را هم افزایش شد. کارمندان در حالی که در روزهای دیگر یک ساعت بیشتر سر کار حاضر بودند و با این روند می‌شد دسترسی بهتری به آنها داشت، در روزهای پنج‌شنبه دیگر یا حاضر نمی‌شوند یا اگر هم باشند، چندان دلخوشی ندارند. 
ضرورت ایجاب می‌کند تا استانی را که تعطیل است، بیشتر تعطیل نکنند و فکری به حال مردمی کنند که پنج‌شنبه‌ها برای سر زدن به پدر و مادر و همچنین رسیدگی به امورات زندگی روزمره‌اشان باید از این فرصت یک روزه بهره می‌گرفتند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: