bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مسلم مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد تا بار دیگر نشان دهد که بوشهر مهد فوتبال ساحلی ایران است. آنها در این فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند اما از آنجا که دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات هم بسیار آماده بودند، در نهایت پارس جنوبی یک هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی را خود را مسجل کرد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد تا بار دیگر نشان دهد که بوشهر مهد فوتبال ساحلی ایران است. آنها در این فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند اما از آنجا که دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات هم بسیار آماده بودند، در نهایت پارس جنوبی یک هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی را خود را مسجل کرد. مسلم مسیگر و علی نادری به همراه دیگر بازیکنان و مربیان باشگاه در این فصل زحمات زیادی کشیدند که ثمره آن ششمین قهرمانی پارس در لیگ برتر ایران بود. این یک رکورد فوق‌العاده در تاریخ فوتبال ساحلی کشورمان محسوب می‌شود.
در طول فصل ما در گزارش‌های مختلف، وضعیت این تیم را بررسی کردیم و هر هفته با مسلم مسیگر در ارتباط بودیم تا از آخرین خبرهای باشگاه با خبر شویم اما با به پایان رسیدن مسابقات امسال، مسلم مسیگر، سرمربی تیم را به دفتر روزنامه دعوت کردیم تا حضوری، عملکرد پارس جنوبی در این فصل از رقابت‌ها را بررسی کنیم. در ادامه بخش اول صحبت‌های ما با مسلم مسیگر را می‌خوانید. 

دوره بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتیم
همانطور که در جریان هستید، برای حضوری قدرتمند در این فصل از رقابت‌ها، تمرینات خود را از اسفندماه گذشته شروع کرده بودیم و تمرینات بدنسازی را زیرنظر آقای میهن‌دوست (‌یکی از مربیان باتجربه و باشخصیت بوشهر) دنبال کردیم. حدود یک ماه و نیم زیر نظر او، تمرینات فشرده بدنسازی را در پیش گرفتیم و پس از آن هم یک اردوی هشت روزه در یزد برگزار کردیم. زمانی که در آنجا بودیم، چند بازی دوستانه هم برای آماده‌سازی تیم‌مان با تیم گلساپوش یزد برگزار کردیم. به هر حال دوره‌ آماده‌سازی تیم برای حضور در لیگ برتر خیلی خوب سپری شد که البته این مساله باعث نشد در اولین بازی لیگ به پیروزی برسیم. ما در هفته اول در بندر گز به میدان‌ رفتیم و از نماینده آنجا شکست تلخی خوردیم. این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان ما علاوه بر تمرین در پارس جنوبی، در تیم ملی هم تمرین می‌کردند و این مساله روی عملکرد آنها در هفته اول تاثیر گذاشت.  

شکست در ابتدای راه، تلنگری برای ما بود
تیم‌هایی که در مقابل ما قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند با تمام قوا و باانگیزه بالا به میدان بیایند تا از پارس امتیاز بگیرند. این مساله باعث شد در طول فصل فشار زیادی روی تیم ما باشد. ما فقط در شش بازی از لیگ، تمام ملی‌پوشان را در اختیار داشتیم و این مساله نشان می‌دهد که تیم ما بسیار تاکتیک‌پذیر است و هرگز به یک بازیکن وابسته نیست. باید گفت که همه بازیکنان ملی‌پوش و بومی تیم پارس جنوبی به یک اندازه به این تیم کمک کردند، چراکه ما وظایف را بین آنها تقسیم کرده بودیم. به هر حال باید گفت که شکست در اولین بازی لیگ، یک هشدار برای ما بود که به خودمان بیاییم، چراکه احساس می‌کنم که بازیکنانم با غرور و تفکر از پیش برنده شدن، وارد میدان شده بودند و نتیجه‌اش را هم دیدیم. این در حالی بود که ما در این بازی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم و داور هم دو پنالتی به ناحق برای تیم حریف گرفت تا اولین شکست ما این‌گونه رقم بخورد. 

هفته‌های ابتدایی همیشه برای ما سخت است
ما در هر فصل تا هفته سوم مسابقات به‌دلیل مشکلات بدنی به مشکل برمی‌خوریم ولی از هفته‌های بعد این مشکل کامل برطرف شده و تیم دوباره نتایج خوبی را می‌گیرد. امسال هم این اتفاق برای ما افتاد و مطابق انتظار پس از دو سه هفته‌ ابتدایی که بازی‌ها کمی سنگین بود، ما توانستیم به روند همیشگی خود ادامه دهیم. نکته دیگری که باید بگویم این است که همه دیدند که ما در بوشهر چقدر از حریفانمان سرتر هستیم و با نمایش بازی‌های درخشان این مساله را بار دیگر ثابت کردیم. الان حدود سه سال است که در بوشهر هیچ شکستی را تجربه نکرده‌ایم. همه این مسائل باعث شد تا در این فصل از رقابت‌ها به قهرمانی دست یابیم ولی باید گفت که هنوز چیزی تمام نشده است. همانطور که قبلا گفتم، هدف و برنامه ما برای پارس جنوبی درازمدت است و امیدوارم روزی برسد که ما تیمی متشکل از بازیکنان بومی این استان، به قهرمانی لیگ برتر دست یابیم. 

از نظر فنی، لیگ امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود
لیگ امسال نسبت‌ به سال‌های گذشته از نظر فنی تفاوت زیادی داشت. به هر حال همان‌طور که می‌دانید، تاکیتیک‌های فوتبال ساحلی مثل فوتبال چمنی نیست، تاکتیک‌های این رشته بسیار محدود است و این کار را سخت می‌کند. 12 تیم در این فصل از رقابت‌ها حضور داشتند ولی هر کدام از تیم‌ها با برنامه‌ای مشخص وارد مسابقات شده بودند و آشنایی کامل با این رشته داشتند. در این فصل، امتیاز گرفتن از حریفان آن هم در خانه خودشان برای ما واقعا سخت بود. اما باید گفت که در شرایط میهمانی در بازی‌ها، ضربه بزرگی به تیم ما وارد می‌شد البته نه از نظر فنی بلکه از نظر امکانات. به هر حال برخی از ورزشگاه‌ها به‌دلیل نداشتن نور کافی در شب برای یک بازی فوتبال ساحلی آماده نبودند ولی این اتفاق رخ می‌داد و باعث می‌شد نور ورزشگاه بچه‌های ما را به دردسر بیندازد. برخی از ورزشگاه‌ها حتی به اندازه 50 درصد هم آماده میزبانی یک بازی فوتبال ساحلی نبودند که این باعث تاسف است. این مساله باعث شد ما یک هفته قبل از پایان مسابقات به قهرمانی دست یابیم که این دقیقا برعکس سال‌های گذشته بود. البته باید گفت که رقیب‌هایی مانند گلساپوش و شهرداری بندرعباس در این فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و تا هفته‌های آخر به‌دنبال رسیدن به صدر جدول بودند. این مسائل نشان می‌دهد که لیگ فوتبال ساحلی ایران کیفیت بالایی دارد و حاصل کیفیت بالا لیگ هم، رنک سومی فوتبال ساحلی ایران در جهان است. امیدواریم که در سال‌های آینده تیم‌هایی وارد لیگ برتر شوند که هم از نظر ساختاری و هم از نظر فنی در درجه بالایی قرار داشته باشند. 

نمی‌دانم چرا صدا و سیما به، ما کم‌لطفی می‌کند!
اما من در اینجا نقدی بر عملکرد صدا و سیما بوشهر دارم. در چند سالی که ما در فوتبال ساحلی فعالیت می‌کنیم، آنها یک‌بار هم برای پوشش زنده بازی‌های ما به ورزشگاه نیامده‌اند و واقعا دلیل این کار را نمی‌دانم. ما در هر شهری که برای بازی می‌رویم، مسوولان آنجا به‌خاطر اسم پارس جنوبی بازی را پخش زنده می‌کنند ولی نمی‌دانم چرا در بوشهر این اتفاق رخ می‌دهد. به هر حال امیدوارم که در سال آینده این اتفاق رخ دهد تا نوجوانان و جوانانی که با فوتبال ساحلی آشنا نیستند، با دیدن بازی‌‌های تیم پارس در بوشهر، آشنایی بیشتری با این رشته به‌دست آورند. به هر حال این مساله کار ما را راحت می‌کند، چراکه ما در رده‌های پایه با مشکل روبه‌رو هستیم و از آنجایی که درخواست‌کننده برای این رشته در بوشهر کم است، با پخش زنده مسابقات قطعا فوتبال ساحلی استان بوشهر پیشرفت خواهد کرد. 

حق ما در لیگ برتر، بیشتر از دو نماینده است
در این فصل از رقابت‌ها استان بوشهر دو نماینده در لیگ برتر دارد که این واقعا جای خوشحالی دارد، چراکه حق ما بوشهری‌هاست که در لیگ برتر چند نماینده داشته باشیم. شما اگر نگاهی به دو سال گذشته لیگ برتر بیندازید، می‌بینید استانی مانند یزد سه نماینده در لیگ برتر داشته است، آن هم استانی که در مرکز کشور قرار گرفته است. من امیدوارم که بعد از دریانوردان، تیم موج گناوه هم به لیگ برتر صعود کند، مساله‌ای که کاملا به سود فوتبال ساحلی استان بوشهر خواهد بود. از طرفی دیگر در تیم دریانوردان و موج، بازیکنان بهتر به چشم می‌آیند، چراکه شرایط پارس جنوبی به شکلی است که ممکن است به بازیکنان جدید فرصت کمی برای خودنمایی داده شود. اما این حق جوانان فوتبال ساحلی‌دوست استان بوشهر است که در تیم‌های فوتبال ساحلی این استان فعالیت کنند و توانایی‌های خود را نشان دهند. ما در طول سال‌های گذشته نماینده‌های زیادی در تیم ملی داشته‌ایم ولی در تیم فعلی، بوشهر بیشترین نماینده را دارد که این خود به‌خوبی نشان می‌دهد که فوتبال ساحلی بوشهر الگویی برای دیگر شهرهای کشور است. 

مجموعه پارس جنوبی، همیشه از ما حمایت کرده است
یکی از عوامل موفقیت‌های تیم ما در سال‌های اخیر قطعا مجموعه پارس جنوبی و آقای رضاییان، مدیر عامل باشگاه هستند که برای این تیم زحمات زیادی کشیده‌اند. آنها در سال 93 اسپانسر تیم ما شدند و تا به اینجای کار آنها کمک‌های زیادی به تیم ما کرده‌اند. یکی از بهترین کارهایی که آنها برای فوتبال ساحلی انجام دادند، احداث ورزشگاه فوتبال ساحلی واقع در پارک امام علی بود که از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. به هر حال می‌توان گفت که در آسیا، تنها باشگاهی هستیم که این امکانات پیشرفته را در اختیار داریم. امیدوارم که این حمایت ادامه داشته باشد تا علاقه‌مندان به این رشته با خیال راحت وارد آن شوند و تمرینات خود را در سطح حرفه‌ای دنبال کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: