bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، محبوبیت مردمی دونالد ترامپ از اواخر ماه اوت پنج درصد رشد داشته است اما همچنان در آستانه انتخابات کنگره زیر ۵۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز–واشنگتن‌پست نشان می‌دهد ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا رضایت دارند که نسبت به گذشته، افزایش نشان می‌دهد. این نظرسنجی نشان داد که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان هم از عملکرد ترامپ ناراضی هستند. جایگاه ترامپ در این نظرسنجی جدید با نوع مدیریت اقتصادی او مرتبط است. ۴۹ درصد از مردم از این عملکرد او رضایت داشته و ۴۶ درصد هم ناراضی بودند.

 در فاصله زمانی مابین تازه‌ترین نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی-واشنگتن پست، سنای امریکا برت کاوانا، نامزد پست دیوان عالی را تائید کرد. این تائیدیه به‌دنبال یک جنگ جنجالی بر سر نامزدی کاوانا صورت گرفت که نهایتا با رای ۵۰ به ۴۸ به پایان رسید. ترامپ و جمهوری‌خواهان به وضعیت اقتصادی و تاییدیه کاوانا به‌عنوان دو مساله کلیدی اشاره می‌کنند که رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را یک ماه مانده به انتخابات ماه نوامبر کنگره متحد خواهد کرد. 

میزان کلی محبوبیت ترامپ در هر کدام از نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی نیوز-واشنگتن پست که از آوریل ۲۰۱۷ انجام شده است، همچنان مابین ۳۶ درصد و ۴۲ درصد است. میزان محبوبیت پایین ترامپ به جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره لطمه می‌زند. هم‌زمان ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها برای نظارت بر عملکرد رئیس‌جمهوری امریکا اعتقاد دارند. در مقایسه، ۳۹ درصد معتقدند که کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان برای پیشبرد دستورکار ترامپ را ترجیح می‌دهند.

برچسب ها: سیاسی ، امریکا ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر: