bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
جایگاه بوشهری‌ها در راس فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوب است، این خبر وقتی بهتر می‌شود که بدانیم روز گذشته یک سرهنگ بوشهری، فرمانده سپاه پاسداران در استان کهگیلویه و بویر احمد شد.
جایگاه بوشهری‌ها در راس فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوب است، این خبر وقتی بهتر می‌شود که بدانیم روز گذشته یک سرهنگ بوشهری، فرمانده سپاه پاسداران در استان کهگیلویه و بویر احمد شد. در حالی که در استان بوشهر فرماندهی سپاه امام صادق را سردار رزمجو بر عهده دارد، در یزد هم سردار جمیری فرماندهی سپاه الغدیر این استان را از سال گذشته بر عهده گرفته است تا به این ترتیب سه بوشهری در راس فرماندهی سپاه سه استان کشور قرار گرفته باشند.

بوشهری‌ها که سابقه بسیار درخشانی در دفاع از آب و خاک ایران در برابر دشمن در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتند، حالا هم در سطح دریا و آسمان بخشی از مهمترین فضاهای کشور را نگهبانی می‌کنند. این در حالی است که فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز اصالتا یک بوشهری است، سردار تنگسیری که چندی پیش به این عنوان انتخاب شدند، اصالتی تنگستانی دارد که در دهه‌های گذشته به اروندکنار مهاجرت کرده و در آنجا متولد شده است. در بوشهر هم سردار زیرراهی فرماندهی پایگاه دوم دریایی را بر عهده دارد.

البته تعداد سرتیپ‌های بوشهری در سطح نیروهای مسلح کشور بسیار کم است که یکی از دلایل این موضوع را باید به شرایط داخلی استان مربوط دانست که خود از حوصله این بحث خارج است. حضور سرهنگ خرمدل در سطح فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد این انتظار را به وجود می‌آورد تا او به‌عنوان یکی از معدود فرماندهان سپاه که جنگ را تجربه نکرده، به‌زودی با دریافت درجه سرتیپی که ضرورت حضور در چنین فرماندهی است، جوان‌ترین سرتیپ کشور در سپاه پاسداران شود. 
روزنامه بامداد جنوب برای همه همشهری‌های خود در نیروهای مسلح، همچنین همه محافظان ایران زمین در همه ایران آرزوی سلامتی و تندرستی دارد. به این امید که دست دشمن از طمع به خاک ایران کوتاه شود. 

برچسب ها: سیاسی ، فرماندهی ، سپاه
نام:
ایمیل:
* نظر: