bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری بیمه بیکاری برای خبرنگاران خبر داد.
سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: به‌علت وجود دغدغه‌هایی که فعالان رسانه‌ای به‌خاطر احتمال برخی وقفه‌ها داشته‌اند، امیدواریم با برقراری بیمه بیکاری این دغدغه‌ها کاهش یابد.
وی با بیان این‌که علل و عوامل متعددی بر کسب و کار رسانه‌های کاغذی اثر گذاشته است که الزاما مربوط به شش ماه یا یک سال اخیر نیز نبوده است، افزود: اتفاقات مختلفی در فضای مجازی افتاده که این پدیده معلول آن عوامل متعدد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان این‌که توجه به بیمه خبرنگاران و همچنین بیمه بیکاری برای خبرنگاران می‌تواند دغدغه‌های فعالان رسانه‌ای را در زمینه توقف‌های موقت احتمالی کسب و کارشان کاهش دهد، تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور در زمینه بیمه، آیین‌نامه تنظیم و با سازمان برنامه و بودجه نهایی شده است که به هیات دولت ارجاع خواهد شد. امیدواریم بیمه بیکاری زمینه‌ای را فراهم کند تا از دغدغه فعالان رسانه‌ای کاسته شود.
صالحی در پایان با اشاره به این‌که هر چند یارانه راه‌حل نیست، اما می‌تواند مسکن باشد، گفت: یارانه‌های مطبوعات با قول‌هایی که از دولت گرفته شده و امیدواریم اجرا شود، پرداخت می‌شود. یارانه‌ها در شش ماه اول به مطبوعات کافی نبوده و امیدواریم اختصاص یارانه‌ها در شش ماه دوم به گونه‌ای باشد که جبران شش ماه اول باشد.

برچسب ها: فرهنگ ، خبرنگاران ، بیمه
نام:
ایمیل:
* نظر: