bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
ما از طریق دوستان‌مان در مجلس و برخی جاهای دیگر که شاید می‌دانند که کجا است از حوزه تقریبی منطقه آزاد بوشهر خبرهایی داشتیم و این وسعت بسیار بزرگ که بیش از 27 هزار هکتار است را بیش از آنکه جایی برای توسعه و سرمایه‌گذاری بدانیم، مکانی جهت رانتخواری و زمین‌خواری دیدیم که البته مستندات آن را علی‌القاعده باید دستگاه‌های نظارتی داشته باشند.
بامداد جنوب: 
در تاریخ 10 شهریورماه 1397 در تیتر یک روزنامه بامداد جنوب به تصویب کلیات منطقه آزاد بوشهر واکنش نشان دادیم، در آن گزارش با روتیتر «همه مصائب منطقه آزاد بوشهر برای مردم» تیتر زدیم که «وقتی رانتخوارها به صف می‌شوند.» ما از طریق دوستان‌مان در مجلس و برخی جاهای دیگر که شاید می‌دانند که کجا است از حوزه تقریبی منطقه آزاد بوشهر خبرهایی داشتیم و این وسعت بسیار بزرگ که بیش از 27 هزار هکتار است را بیش از آنکه جایی برای توسعه و سرمایه‌گذاری بدانیم، مکانی جهت رانتخواری و زمین‌خواری دیدیم که البته مستندات آن را علی‌القاعده باید دستگاه‌های نظارتی داشته باشند. به قول ظریفی در جهانی که تجارت آزاد شده دیگر منطقه آزاد اصلا اهمیت ندارد، اما ما باز هم می‌گوئیم خوب است، اما مگر قرار است شما چه کنید که به سراغ 27هزار هکتار زمین رفته‌اید؟

 اگر بدانید که کل مساحت شبه‌جزیره بوشهر شامل پایگاه هوایی، دریایی، نیروگاه و همه محلات جزیره‌ای آن کمتر از 10هزار هکتار است متوجه خواهید شد که زمین منطقه آزاد چیزی حدود سه برابر مساحت کل شبه‌جزیره بوشهر است. حالا در نظر بگیرید که منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیش از 25 فاز گازی و پتروشیمی و ده‌ها زیر مجموعه اداری، مسکونی، تجاری و خدماتی شامل نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن و ... سر جمع کمتر از 15هزار هکتار است متوجه خواهید شد که قرار است چه اتفاقی اینجا روی دهد. دیگر آنکه بدانید در مرحله اول قرار است فقط 100 هکتار از این منطقه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، اینکه فنس‌کشی این 27هزار هکتار چقدر خواهد شد و کدام پیمانکار دوست و رفیق با پورسانت عالی آن را بر می‌دارد، هم در هفته‌های آینده گزارش می‌شود. 

این محدوده یک نکته امنیتی بسیار مهم دارد که متاسفانه به هیچ عنوان مدنظر قرار نگرفته است. این منطقه برای احداث زیرساخت‌ها فقط نیاز به 10هزار میلیارد تومان پول به سرمایه امروز دارد که می‌شود بودجه واقعی 20سال استان بوشهر. خلاصه آنکه در این محدوده، کسی دلش برای توسعه استان نسوخته است اگر قرار بود کاری درست و صحیح صورت بگیرد، جایی دور از مرکز استان که همه زمین‌ها دولتی بود در نظر می‌گرفتید و آن هم در یک محدوده 5هزار هکتای و شاید هم کمتر که بتوانید آن را انجام بدهید، به قول معروف، سنگ بزرگ نشانه نزدن است. وقتی زمین در عالیشهر، چغادک، چاهکوتاه و همه روستاهایی که به سمت دشتستان و روستاهای پیرامونی بوشهر چند برابر شد و فقط مرکز‌نشینان پولدار هستند که می‌توانند وارد خرید و فروش شوند، آن وقت متوجه خواهید شد که اینجا دیگر جایی برای زندگی نیست. از اداره کل ثبت اسناد و املاک البته درخواست داریم که در مورد اسناد این زمین‌ها هم شفاف‌سازی کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: