bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد که مشکلات گوجه‌کاران در شهرستان دیر رفع می‌شود.
مشکلات گوجه‌کاران در شهرستان دیر رفع می‌شودمحمدتقی منوچهری در بازدید از بخش کشاورزی شهرستان دیر، با بیان این‌که در استان بوشهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است که چهار هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به شهرستان دیر است، افزود: ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌شود. سال گذشته بیش از ۸۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به کشورهای قطر، روسیه، افغانستان و عراق صادر شد.

بخشدار آبدان نیز در همین زمینه، با اشاره به این‌که در پی جلسه مشترک بررسی مسایل و مشکلات کشاورزی بخش آبدان مقرر شد با همکاری شهرداری و اداره راهداری شهرستان، راه‌های بین مزارع کشاورزی این منطقه بهسازی شود.
ابوالحسن گنخکی با اشاره به 5/4 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به خسارات سیل سال‌های ۹۵ و ۹۶ گفت: با درخواست کشاورزان خسارت دیده و موافقت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مقرر شد این اعتبار برای بهسازی چند راه بین مزارع هزینه شود.
وی با اشاره به قول مساعد نماینده مجلس مبنی بر تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های بین مزارع، یادآور شد: بر هزینه‌کرد این اعتبارات باید نظارت جدی‌تری صورت پذیرد تا رضایت حداکثری کشاورزان تامین شود.

وی با اشاره به قول مساعد نماینده مجلس برای تامین تسهیلات بانکی برای کشاورزانی که در سیل فوق‌الذکر خسارت جدی دیده‌اند و بخشی از چاه، تلمبه و پمپ برق آنها از بین رفته است، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی متولی امر، اهتمام جدی‌تری نسبت به رفع مشکلات کشاورزان داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: