bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
سفر تفریحی استاندار به قطر و بازدید از اسکله و نمایشگاه!
سفر پر سر و صدای گروهی از ترخیص‌کاران و حق‌العمل‌کارانی که عضو اتاق بازرگانی بوشهر به همراه یک تیم از دولتی‌ها به قطر که بیش از صدها میلیون تومان هزینه در بر داشت و پرسش‌های بسیاری را هم در میان افکار عمومی، به‌ویژه اهالی صنعت، تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل ایجاد کرد روز گذشته با گزارش قابل تامل و توجه رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تکمیل شد...
بامداد جنوب:
سفر پر سر و صدای گروهی از ترخیص‌کاران و حق‌العمل‌کارانی که عضو اتاق بازرگانی بوشهر به همراه یک تیم از دولتی‌ها به قطر که بیش از صدها میلیون تومان هزینه در بر داشت و پرسش‌های بسیاری را هم در میان افکار عمومی، به‌ویژه اهالی صنعت، تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل ایجاد کرد روز گذشته با گزارش قابل تامل و توجه رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تکمیل شد، گزارشی که نشان داد این سفر تقریبا هیچ خروجی نداشته و آقایان صرفا برای یک سفر تفریحی راهی دوحه شده‌اند.

البته این بار اول نیست که هیاتی از مرکز استان به دوحه می‌رود، پیش از این نیز در قالب همکاری فی‌مابین اما در سطح ملی استاندار قبلی به همراه برخی از معاونانش از تهران راهی قطر شدند تا شاید قطری‌ها برای سرمایه‌گذاری به بوشهر بیایند، اما این سفر هیچ خروجی برای کشور و به‌ویژه استان بوشهر نداشت چرا که نه استاندار سابق مال این کارها بود و نه طرح و برنامه دقیق و صحیحی برای این منظور وجود داشت.
با این حال، استاندار فعلی هم که پیش از این با هزینه شرکت پلیمر راهی به همراه دو تن از نمایندگان مجلس به آلمان رفته بود، این بار به‌نظر می‌رسد با هزینه اتاق بازرگانی بوشهر به قطر رفت تا دو سه روزی را در این شهر در بازدید از چند اسکله و بندر بگذراند و همچنین سری به یک نمایشگاه در پایتخت قطر زده باشد. 

اساسا کسی مخالف چنین سفرهایی نیست، اما علی‌القاعده کسانی باید به این سفرها بروند که تولیدکننده، صادرکننده و صاحب مشاغل باشند، استاندار بوشهر که استان تحت مدیریتش چیزی بیش از دو برابر مساحت کشور قطر است و در حوزه پارس جنوبی نیز با این همسایه جنوبی میدان مشترک گازی و صدها کیلومتر ساحل دارد، باید با ترتیبات دیپلماتیک‌تری به این کشور می‌رفت نه اینکه با گروهی ترخیص‌کار به دوحه برود که نهایت فردی را که در این شهر ملاقات کرده، معاون وزیر شهرداری و محیط زیست این کشور بوده که هیچ ربطی به حوزه گسترش تجارت، صادرات و سرمایه‌گذاری ندارد.

بر اساس گزارشی که رئیس اتاق بازرگانی به خبرگزاری ایرنا داده است، خروجی این سفر همانگونه که گفته شد، یک دیدار با سفیر، شرکت در نمایشگاه، دیدار با ملوانان ایرانی، بازدید از دو اسکله بوده و هیچ توافقنامه خاصی یا دستاوردی که بتوان بر آن تکیه کرد، وجود نداشته است. 
بامداد جنوب در روزهای آینده گزارشی مبسوط در مورد این سفر و دستاوردهای آن منتشر خواهد کرد. این گزارش مستلزم تماس با برخی از افراد در قطر است تا انشالله تکمیل شود. اما یک توصیه هم به اعضای اتاق بازرگانی بوشهر داریم و آن هم اینکه در انتخابات پیش‌رو به هیچ عنوان حق‌العمل‌کارها و ترخیص‌کارها را وارد لیست‌های خود نکنند و با پول اهالی صنعت و تولیدکنندگان نیز به سفر نروند، در این مورد بیشتر خواهیم نوشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: