bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
جهان امروز، جهان مبادله آزاد اطلاعات است، جایی که همه باید بدانند که در محیط پیرامونی‌شان چه می‌گذرد، چه اتفاقی می‌افتد و قرار است چه روی دهد. با این حال در کشور ما همه چیز مکتوم است، مردم نامحرم به شمار می‌روند، تصمیمات پشت درهای بسته بدون هیچ شور و مشورتی با کارشناسان گرفته می‌شود و دست آخر وقتی هم بخشنامه شد، عده‌ای از آن خبردار می‌شوند.
کریم جعفری:
جهان امروز، جهان مبادله آزاد اطلاعات است، جایی که همه باید بدانند که در محیط پیرامونی‌شان چه می‌گذرد، چه اتفاقی می‌افتد و قرار است چه روی دهد. با این حال در کشور ما همه چیز مکتوم است، مردم نامحرم به شمار می‌روند، تصمیمات پشت درهای بسته بدون هیچ شور و مشورتی با کارشناسان گرفته می‌شود و دست آخر وقتی هم بخشنامه شد، عده‌ای از آن خبردار می‌شوند. به‌عبارت دیگر، در کشور ما خبر و اطلاعات هم نوعی رانت است و عده‌ای با همین رانت خبری و اطلاعاتی توانسته‌اند بار خودشان را ببندند. بارها و بارها ما نوشته‌ایم که مردم در کشور ما نامحرم نیستند، بلکه آنها همه کشور و نظام هستند هر چند به دلیل عملکرد اشتباه برخی از مدیران و روند بسیار بد انتخاب مجریان در بسیاری از حوزه‌ها مردم دلزده شده‌اند، اما هنوز نسبت به آینده ناامید نشده‌‌اند.

 اگر مردم در جریان مسائل مهم و مختلف کشوری، تصمیماتی که در سیاست داخلی و خارجی گرفته می‌شود، اقداماتی که قرار است در آینده صورت بگیرد و ... بگیرند و آنها را به عنوان واقعی بخشی از جامعه به حساب بیاوریم بدون شک همراهی و همدلی آنها با نظام جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد در غیر این صورت شکافی که میان حاکمیت و مردم شکل گرفته روز به روز گسترده‌تر شده و در نهایت این گسل‌های شکل گرفته، کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند. 

روز دوشنبه گفتاری از رهبر انقلاب در درس فقه‌اشان منتشر شد که خیلی جالب بود و ای کاش ایشان این موارد را سال‌ها پیشتر گفته بودند، هر چند باز هم خدای را شکر که ایشان این موارد را مطرح کردند شاید حجت بر عده‌ای که مردم را نامحرم می‌دانند، تمام شد و دست از رانت‌بازی برداشتند و در گاوصندوق‌های تصمیمات را باز گذاشتند تا همه بدانند که واقعا چه خبر است. کلام رهبر انقلاب در مورد اینکه «مسوولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند» بسیار صریح است هر چند باز هم برای ما جماعت روزنامه‌نگار بخش‌های امنیتی آن جالب است، اما 90درصد مردم با امور نظامی و امنیتی سر و کاری ندارند، آنها صرفا می‌خواهند بدانند کسانی که بر آنها حکومت می‌کنند چه تصمیماتی می‌گیرند و قرار است در این کشور که قوانینش ساعت به ساعت تغییر می‌کند، چه روی دهد. ما بارها در همین جا مواردی را گفته‌ایم که به باور بسیاری نباید گفته می‌شد، در همین محور هم تاکید کردیم که مردم نامحرم نیستند و آنها باید بدانند که داریم چه می‌کنیم. امیدواریم که این موضع رهبری باعث شود جریان شفاف و صریح اطلاعات در کشور ما رواج یابد، چرا که این خودش یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از فساد و رانت است. 

برچسب ها: اطلاعات ، مردم ، خبر ، قوانین
نام:
ایمیل:
* نظر: