bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
نتیجه پارتی‌بازی و بیسوادی در گرفتن پست‌های مهم در استان بوشهر؛
به گفته سرمایه‌گذاران، برای گرفتن مجوزی برای ایجاد یک واحد تولیدی باید جیب پر پولی داشته باشی، در غیر این صورت یک کارشناس بی‌سواد که با مدیرش دستش در یک کاسه است، مانعی بزرگ ایجاد می‌کند!
بامداد جنوب - آریا پارسی:
استان بوشهر بر اساس همه شواهد و قرائن در همه شاخصه‌های توسعه، شامل میزان مجوزها، میزان سرمایه‌گذاری، فضای کسب و کار، میزان اشتغال پایدار و همچنین سایر شاخص‌هایی که با آن توسعه را ارزیابی می‌کنند باوجود پتانسیل بسیار بالا، اما نتوانسته هیچ توفیقی به ویژه در این چند سال اخیر که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، کسب کند. حضور دو استاندار کم‌تجربه و بی‌بهره از دانش اقتصادی و سرمایه‌گذاری که با برکشیدن گروهی کم‌دانش‌تر در پیرامون خود همراه بود، سنگ بنای یک روند بسیار اشتباه را گذاشت که خروجی آن قرار گرفتن استان در رده آخر توسعه در استان است.

انتشار خبر صدور فقط سه مجوز برای سرمایه‌گذاری که روزنامه بامداد جنوب اولین بار آن را منتشر کرد، نشان از آن داشت که نه یک جای کار، بلکه همه جای کار می‌لنگد. برای پیگیری اینکه چرا این همه در مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری ما دچار مشکل هستیم اما سایر استان‌ها سرمایه‌گذار را در هوا می‌برند، باید به سراغ آنهای رفت که با جیب پر آمدند، اما پس از دیدن وضعیت، فرار کردند.
یکی از آنها که به دفتر روزنامه بامداد جنوب آمده بود، خیلی خلاصه می‌گوید که برای گرفتن مجوز سرمایه‌گذاری باید هفت خوان رستم را رد کنی، اما خانی سخت‌تر وجود دارد و آن هم کارشناسانی هستند که معمولا یکی دو نفر از آنها در هر اداره و سازمانی پیدا می‌شود. آنها تنها در صورتی حاضر به دادن مجوز هستند که حتما باید سبیل‌شان را چرب کرد، در غیر این صورت هیچ راهی وجود ندارد. اما با ذکر چند مثال در این مورد – که از بیان آن معذوریم – می‌گوید متاسفانه یک کارشناس، به هزار و یک دلیل در کار ما کارشکنی می‌کند، اما روز بعد واسطه می‌فرستد که اگر می‌خواهی کارت پیش برود، باید.... .

این مسائل دست به دست هم داده تا شاهد این باشیم که استان بوشهر به هیچ عنوان پیشرفت نکند. او می‌گوید در استانداری بوشهر در حوزه عمرانی همه پیمانکار را می‌شناسند و هیچ شناختی نسبت به حوزه سرمایه‌گذاری ندارند. مسائل و نکاتی که این چند نفر در دیدار از روزنامه بامداد جنوب بیان کردند، در صورت صلاحدید و نظر مثبت خودشان به زودی منتشر خواهد شد. اما نکته مهم این است که چرا در استانی با این همه ظرفیت باید چنین حوادث تلخی روی دهد؟ آیا چرا باید در استان بوشهر گروهی بی‌سواد، کم دانش و نابلد در مصدر امور قرار بگیرند و نماینده دولت هم دلش خوش باشد که با سفر به شهرستان‌های مختلف، ده‌ها خودرو را پشت سر خودش روان کند و دست آخر هم چیزی دست مردم را نگیرد؟

نام:
ایمیل:
* نظر: