bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
تیم‌هایی که در مقابل ما قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند با تمام قوا و با انگیزه بالا به میدان بیایند تا از پارس امتیاز به‌دست آورند. این مساله باعث شد که در طول فصل فشار زیادی روی تیم ما باشد، البته باید گفت که ما فقط در 6 بازی از لیگ، تمام ملی‌پوشان را در اختیار داشتیم.
بامداد جنوب:
«تیم‌هایی که در مقابل ما قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند با تمام قوا و با انگیزه بالا به میدان بیایند تا از پارس امتیاز به‌دست آورند. این مساله باعث شد که در طول فصل فشار زیادی روی تیم ما باشد، البته باید گفت که ما فقط در 6 بازی از لیگ، تمام ملی‌پوشان را در اختیار داشتیم. این مساله نشان می‌دهد که تیم ما بسیار تاکتیک‌پذیر است و هرگز به یک بازیکن وابسته نیست...» این متن قسمتی از بخش اول گفت‌وگوی ما با مسلم مسیگر، بازیکن و سرمربی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی است که توانست این تیم را برای بار سوم قهرمان لیگ برتر کند. او در بخش اول بیشتر در مورد این قهرمانی و سختی‌های هفته‌های اول لیگ صحبت کرد اما مسیگر در بخش دوم این گفت‌وگو بیشتر از تاکتیک‌ها و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کرد که در ادامه آن را می‌خوانید. 

هر تیمی نمی‌تواند با سیستم دو باز بازی کند
حدود دو سال است که سیستم اصلی تیم ما، 2-2 یا دو باز است. این سیستم به‌گونه‌ای است که در آن دروازه‌بان به بقیه بازیکنان اضافه می‌شود و در کارگروهی شرکت می‌کند. با وجود این باید گفت که فوتبال ساحلی پیشرفت زیادی کرده است و دیگر همه سیستم‌های اصلی این رشته را می‌دانند و از آنها در مواقع نیاز استفاده خواهند کرد. با توجه به تجربه‌ 12 ساله‌ای که در فوتبال ساحلی داشته‌ام، باید بگویم که سیستم انتخابی ما واقعا جواب داده است و از آن لذت می‌بریم. به هر حال اگر بازی‌های ما را دنبال کرده باشید، دیده‌اید که ما با استفاده از سیستم دو باز گل‌های زیبایی به‌ثمر رسانده‌ایم. از 112 گلی که امسال در رقابت‌ها به‌ثمر رساندیم، حدود 35 تا از آنها با برگردان و یا همان قیچی به‌ثمر رسید. با وجود این‌که ما بازی زیبایی به نمایش می‌گذاریم، نتایج خوبی هم کسب می‌کنیم. البته نمی‌توان گفت که در فصل آینده از این سیستم استفاده کنیم یا نه چراکه در فوتبال ساحلی سیستم‌ها و برنامه‌های جدیدی اضافه می‌شود. ما سعی می‌کنیم از سیستم‌های دیگر استفاده کنیم تا به قهرمانی برسیم.

در لیگ امسال تفاوت‌های زیادی با فصول گذشته دیدیم. در سال‌های گذشته کمتر پیش می‌آمد که تیمی از سیستم دو باز استفاده کند، چراکه مربیان خیلی با این سیستم آشنایی نداشتند ولی 80 درصد تیم‌ها در این فصل از این سیستم استفاده کردند. باید گفت که لازمه این سیستم داشتن یک دروازه‌بان خوب و باهوش است، چراکه اگر دروازه‌بان در این سیستم نتواند کاری کند، قطعا تیم با مشکل روبه‌رو می‌شود. همان‌طور که گفتم حدود 880 درصد تیم‌ها از این سیستم استفاده می‌کردند ولی همه آنها نتوانستند، نتیجه لازم را کسب کنند که این نشان می‌دهد اشکالی در آن تیم‌ها وجود داشته است. آنها باید عملکرد تیم خود را به‌طور کامل آنالیز کنند تا مشکلی اصلی تیم را پیدا کنند. همچنین باید گفت که تاکتیک‌هایی در سیستم دو باز وجود دارد که همه نمی‌توانند آنها را رعایت کنند. 

هواداران نقش ویژه‌ای در قهرمانی ما داشتند
از روز اول شروع فصل، هواداران از تیم حمایت کردند و این مساله تا آخرین روز نیز ادامه داشت. من از همه آنهایی که در این فصل به ورزشگاه آمدند و یک صدا تیم ما را تشویق کردند، تشکر و قدردانی‌کنم. به هر حال آنها در قهرمانی تیم تاثیر بسزایی داشتند. همه تمام هدف ما این است آنها از بازی‌های تیم لذت ببرند. از طرفی این مساله باعث می‌شود که در فصول آینده تماشاگران بیشتری به ورزشگاه بیایند. بار دیگر تاکید می‌کنم اگر آنها نبودند، ما نمی‌توانستیم در بوشهر اینقدر نتایج درخشانی کسب کنیم. 
بعضی‌ها فقط اهل حاشیه‌سازی هستند
این‌که بعضی‌ها در مورد مشخص نبودن سرمربی حرف می‌زنند نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند. باید بگویم اصلا برای من و آقای نادری فرقی نمی‌کند که کدام یک از ما به‌عنوان سرمربی در برنامه‌ها مشخص می‌شود. آقای رضاییان لطف کردند و تیم را به من و آقای نادری تحویل دادند و این‌که بعضی از مورد سوء‌استفاده می‌کنند واقعا پذیرفتنی نیست. اگر نگاهی به دستاوردهای ما در این دو سال نگاهی بیندازی متوجه می‌شوید که ما در کنار هم کار می‌کنیم تا به تمام اهداف خود برسیم. به هر حال ما در تلاش هستیم تیم را کامل بومی کنیم تا نشان دهیم چه کارهایی از دست ما برمی‌آید. نگاه ما به آینده است. 

برای بومی‌سازی، نیاز به زمان داریم
همانطور که گفتم در حال بومی‌سازی هستیم ولی نمی‌توان دقیق گفت که چه زمانی تیم به‌صورت کامل بومی می‌شود. به هر حال ما علاوه بر بومی‌سازی، می‌خواهیم به روند قهرمانی خود هم ادامه دهیم و برای این‌که به این دو هدف هم‌زمان برسیم، نیاز به زمان داریم. ما باید روی جوانان خود کار کنیم و این بازیکن هم نیاز به زمان دارد که به یک بازیکن فوتبال‌ ساحلی‌باز قوی تبدیل شود. این مساله کار ما را سخت می‌کند ولی از جهتی می‌تواند خیلی به‌نفع ما باشد. ما ضمن این‌که بومی کردن برایمان مهم است، می‌خواهیم قهرمان مسابقات هم شویم. این مساله واقعا برای باشگاه اهمیت دارد. الان اگر نگاهی به تیم جوانان و امیدهای پارس جنوبی داشته باشید، یک بازیکن غیربومی هم در آنها مشاهده نمی‌کنید و علاوه بر این تیم‌ها با قدرت قهرمان لیگ برتر هم می‌شوند. در نهایت می‌تواند گفت که حدود پنج سال دیگر تیم ما به‌طور کامل غیربومی می‌شود. 

از تمام استعدادهای استان ایستفاده می‌کنیم
ما در سطح استان فعالیت‌هایی داریم که استعداد را کشف کرده و آنها را به تیم خود آوریم. هم‌اکنون آقای قادریان و قربانی در حال استعدادیابی در شهرهای دیگر هستند. حدود 12 بازیکنی که در تیم‌های پایه ما بازی می‌کنند، از شهرستان‌های اطراف هستند. ما فقط روی شهرستان بوشهر برنامه‌ریزی نکرده‌ایم بلکه برنامه‌های ما برای تمام شهرستان‌های استان بوشهر است. این بازیکنان واقعا استعدادهای زیادی دارند و قطعا در آینده می‌توانند به تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی کمک کنند. یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که مسابقاتی برگزار کنیم تا در آنها بازیکنان برجسته را انتخاب کنیم و به تیم آوریم. به هر حال ما هم سعی می‌کنیم تمام تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم. 

رسانه‌ها بیشتر به رشته فوتبال ساحلی بپردازند
در پایان باز هم از شما تشکر می‌کنم که در طول فصل مداوم پیگیر وضعیت تیم پارس جنوبی بودید. فوتبال ساحلی هیچ چیز کمتر از فوتبال و فوتسال ندارد و من مطمئنم این رشته در آینده پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت. به هر حال چیزی که این رشته نیاز دارد، استعدادهای فراوان است که خدا را شکر در بوشهر در مورد این مساله هیچ نگرانی وجود ندارد. البته از رسانه‌ها هم انتظار دارم که بیشتر از گذشته به این رشته بپردازند و مردم با این رشته آشنا کنند. ‌

نام:
ایمیل:
* نظر: