bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
با دستگیری شکارچیان زنده‌گیری پرندگان، و کشف شکار آنها، ۷ پرنده دلیجه و قمری در طبیعت استان بوشهر رهاسازی شد.
آزاد کردن پرندگان کار لذت‌بخش و خداپسندانه‌ای است که هر چند وقت یکبار توسط فعالان محیط زیست انجام می‌شود، در همین رابطه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مقابله با شکارچیان پرنده در استان گفت: با دستگیری شکارچیان زنده‌گیری پرندگان، و کشف شکار آنها، ۷ پرنده دلیجه و قمری در طبیعت استان بوشهر رهاسازی شد.
فرهاد قلی‌نژاد در اقدام رهاسازی پرندگان از دست شکارچیان استان بوشهر با بیان اینکه مهاجرت پرندگان به مناطق حفاظت شده استان بوشهر آغاز شده است اظهار داشت: هر ساله در فصل سرد، پرندگان نادر و کم‌یاب از جمله خانواده پرندگان شکاری شاهینیان به مناطق مختلف استان بوشهر مهاحرت می‌کنند.

وی سواحل و تالاب‌های بوشهر میزبان پرندگان مهاجر است افزود: استان بوشهر با نوار ساحلی طولانی، تنوع بافت، جزایر بکر و غیر مسکونی، تنوع گیاهان آبزی  و وفور مواد غذایی  زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر مقابله با شکارچیان پرندگان بیان کرد: در اجرای برنامه مبارزه با متخلفان زنده گیری برنامه پرندگان شکاری ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست با همراهی فرماندهی یگان حفاظت استان موفق به شناسایی و کشف 7 باب کوخه از متخلفان در حوزه استحفاظی شهرستان بوشهر شده که در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی با اشاره به رهاسازی 7 پرنده دلیجه و قمری در طبیعت استان بوشهر گفت: پرندگان مکشوفه در یکی از زیستگاههای مستعد استان رهاسازی شد. همچنین از این شکارچیان تعداد 3 بهله دلیجه و 4 قطعه قمری به همراه 14 رشته توروطناب مخصوص صید پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

برچسب ها: پرنده ، طبیعت ، محیط زیست
نام:
ایمیل:
* نظر: