bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
فوتوالی این رشته جدید و جذاب که ترکیبی از فوتبال و والیبال است در ماه‌های گذشته رشد و توسعه زیادی در بوشهر داشته است.
پرویز عبدی‌پور به‌عنوان رئیس و طراح این رشته جدید ورزشی می‌خواهد مانند فوتبال ساحلی‌، فوتوالی را نیز در سواحل بوشهر گسترش بدهد. این رشته ورزشی کم‌هزینه که شاید با یک تور ساده و توپ بشود روی ماسه‌ها آن را به نمایش گذاشت حالا در مسیری قرار گرفته که کشور ما نیز برای رشد آن برنامه‌های خوبی دارد. محمد شاهقلی مدرس این رشته ورزشی که به بوشهر آمده بود تا برای اولین‌بار یک کلاس حرفه‌ای در این سطح را شاهد باشیم. این کارشناس تربیت بدنی که در رشته‌های مختلفی از جمله کبدی، فوتبال و والیبال کارت مربیگری دارد برای آموزش مربیان بوشهری راهی استان ما شده بود.

دیبر انجمن فوتوالی ایران ابتدا گفت: از آمیخته شدن والیبال و فوتبال این رشته در سواحل کشور برزیل ابداع شد. تایلند و ایران نیز در آسیا روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سال ۸۶ آقای موسوی شفیق این ورزش را به ایران آورد و از سال ۹۱ تبدیل به یک انجمن رسمی شدیم. در این ۱۱ سال مهم‌ترین اتفاق ممکن انتقال این رشته از فدراسیون انجمن‌های ورزشی به فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی بود که شکر خدا با حضور دکتر جعفری در راس فدراسیون ما شاهد پیشرفت و گسترش این رشته در کشور شدند. ابتدای کار که همین سال گذشته بود نهایت ۱۵ تیم از پنج استان حضور داشتند اما اکنون رقابت‌های ما با حضور ۳۵ تیم از ۱۷ استان شکل گرفت که خبر بسیار خوبی بود. در یازده سال گذشته هیچ کلاس مربیگری نداشتیم اما در دو ماه گذشته این دومین کلاس مربیگری ماست که در بوشهر برگزار می‌شود.

وی در مورد شرایط ورزش فوتوالی و حضور این رشته کم‌هزینه یادآور شد: ورزش بسیار کم‌هزینه‌ایست که با یک نخ‌، توپ و تور در هر ساحلی می‌شود بازی کرد! ابتدا باید این ورزش را در کشور توسعه بدهیم و آموزش آن به‌خوبی ادامه یابد و سپس در رده جهانی بدنبال مقام باشیم، همانگونه که در آسیا به اتفاق تایلند از ابر قدرت‌های این رشته باشیم.

برچسب ها: ورزش ، فوتوالی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: