bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد که در سال زراعی گذشته 10 هزار و 500 تن بذر گندم در گروه‌های آبی و دیمی با تنوع حدود هشت رقم تولید شده که برای کشت امسال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
خسرو عمرانی روز جمعه در حاشیه همایش استانی کشت گندم در جمع گندمکاران استان بوشهر در شهر برازجان، گفت: در سال زارعی جدید برنامه کشت گندم استان بوشهر 60 هزار هکتار گندم دیم و 15هزار هکتار گندم آبی است که با تولید این میزان بذر، نیاز این استان تامین شده است و جای هیچ نگرانی نیست. امیدواریم امسال با داشتن یک فصل بارشی خوب بیش از 80 هزار تن گندم دراستان بوشهر تولید شود.

وی درباره برگزاری همایش کشت گندم تصریح کرد: از اهدف برگزاری این کارگاه آموزشی انجام توصیه‌های علمی و فنی و ارائه آخرین یافته‌های علمی در سال زراعی جدید به کشاورزان گندمکار است. به کشاورزان توصیه می‌شود که با انجام عملیات صحیح تهیه زمین و استفاده از ابزار و ماشین‌آلات مکانیزه و ارقام بذر مورد تائید سال زراعی جدید با تولید مطلوب داشته باشیم.
به‌گفته عمرانی، برای مدیریت منابع محدود استان بوشهر با توجه به کمبودها کشاورزان نسبت به رعایت میزان آب مورد نیاز دقت کنند و بیش از حد مجاز که در پروانه کشاورزی آنها تعیین شده، استفاده نکنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین استفاده از تنوع کشت گندم و کلزا را مورد تاکید قرار داد و افزود: سه مجموعه تولید بذر در این استان آماده است که پس از انجام مراحل کارت گذاری و تائید نهایی آماده توزیع بذر بین کشاورزان در هر منطقه می‌شود.
مسوول مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این رابطه با بیان این‌که این کارگاه با هدف تائید عملکرد و بهره‌وری بهتر انجام می‌شود و رویکرد ما برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکل‌هاست، خاطرنشان کرد: همزمان با شروع فصل زارعی امروز اولین کارگاه برگزار شده در آینده نیز این کارگاه‌های در سطح استان تداوم دارد.
رحیم خادمی در پایان انتخاب ارقام و مدیریت زراعی را از مهم‌ترین محور آموزشی در این کارگاه‌ها ذکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: