bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
تساوی خانگی شاگردان تارتار در روزی که مسحق پیروزی بودند؛
پارس جنوبی و صنعت نفت زیباترین و جذاب‌ترین بازی هفته را به نمایش گذاشتند ولی در نهایت امتیازها بین این دو تیم تقسیم شد و جایگاه این دو تیم در جدول دستخوش تغییر نشد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
پارس جنوبی و صنعت نفت زیباترین و جذاب‌ترین بازی هفته را به نمایش گذاشتند ولی در نهایت امتیازها بین این دو تیم تقسیم شد و جایگاه این دو تیم در جدول دستخوش تغییر نشد. 
در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم پارس جنوبی‌جم در حالی در یک بازی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان صف‌آرایی کرد که در طول بازی دو بار توانست از این تیم پیشی بگیرد ولی در هر دو بار، صعنت نفت گل تساوی را به‌ثمر رساند و دست شاگردان تارتار از 3 امتیاز با ارزش این بازی کوتاه شد. شاگردان مهدی تارتار در حالی بازی روز گذشته را در ورزشگاه خودی آغاز کردند که پس از پیروزی در بازی قبل، در این دیدار به‌دنبال برد بودند تا بتوانند با ادامه این روند موفقیت روبه‌رو شوند چراکه این سه امتیاز می‌توانست آنها را تا رده پنجم جدول بالا ببرد. 

مطابق انتظار، پارس نیمه اول را با حملات پیاپی شروع کرد تا بتواند در همان دقیقه ابتدایی به گل اول برسد. در دقیقه 11 ضربه ابراهیم صالحی با دفع دروازه‌بان صنعت نفت راهی کرنر شد و در  همان 11 دقیقه محمد نوری با تجربه توانست با پاس زیبای پورامینی، گل اول بازی را با یک ضربه زیبا به‌ثمر برساند و پارس یک بر صفر از حریف خود پیشی گرفت. اگرچه روند بازی به سود تیم تارتار بود ولی تیم صعنت نفت سعی می‌کرد با حرکات انفرادی در پشت محوطه جریمه پارس ایجاد موقعیت کند اما مدافعان پارس به‌خوبی از پس وظایف خود بر آمدند. اما در نهایت تیم صنعت توانست با یک ضربه ایستگاه به گل تساوی دست پیدا کند. پس از این گل باز هم پارسی‌ها با تمام قوا به سمت دروازه حریف یورش بردند. در دقیقه 32 زردپوشان جمی می‌توانست گل دوم را به‌ثمر برساند ولی شهاب گردان مانع از این کار شد. حملات پارس جنوبی آنقدر ادامه پیدا کرد تا دومین بازیکن باتجربه تیم یعنی محسن بنگر گل دوم را به‌ثمر رساند. گلی که باعث شد همه‌چیز دوباره به‌نفع تیم پارس شود. در نهایت نیمه اول با برتری تیم پارس به پایان رسید.

اما نیمه دوم باز هم با حملات پارس جنوبی آغاز شد و در حالی که محمد نوری می‌توانست در همان دقایق ابتدایی گل سوم را بزند، شهاب گردان با یک واکنش فوق‌العاده نگذاشت این توپ وارد دروازه تیم صعنت نفت شود. هرچه از نیمه دوم می‌گذشت پارسی‌ها فشار بیشتری روی دروازه تیم حریف ایجاد می‌کردند و موقعیت‌های زیادی از دست می‌دادند. یکی از این موقعیت‌ها در دقیقه 69 بازی افتاد. در این لحظه، ارسال جمی‌ها از روی یک ضربه ایستگاهی چند موقعیت فوق‌العاده برای این تیم به‌دنبال داشت اما دو ضربه فوق‌العاده خطرناک بازیکنان پارس جنوبی از روی خط دروازه دور شد تا حسرت گل نکردن این توپ تنها چیزی باشد که مهاجمان این تیم در آن لحظه احساس کردند، ولی در فوتبال می‌گویند «تیمی که گل نزند، گل می‌خورد» و این دقیقا همان اتفاقی بود که پارس جنوبی در دقیقه 78 تجربه کرد. صنعت نفتی‌ها روی یک اشتباه تکراری مدافعان پارس در یارگیری، توانستند به گل تساوی برسند و تارتار و تیمش را از کسب این سه امتیاز محروم کنند. در ادامه بازی اتفاق خاصی رخ نداد تا در روزی که پارس جنوبی می‌توانست با اختلاف چند گل به برتری برسد، فقط یک امتیاز از این بازی خانگی کسب کند. 

شرح گل
پارس جنوبی‌جم یک-صفر صنعت نفت آبادان: جمی‌ها پس از چند حمله موفق شدند خیلی زود دروازه حریف خود را باز کنند. در این دقیقه حرکت خطرناک پورامینی از کناره راست زمین با پاس در عرض دیدنی او ادامه یافت و محمد نوری پیش تاخته نیز با ضربه‌ای دقیق توپ را به زیر طاق دروازه حریف شلیک کرد.
پارس جنوبی‌جم یک-یک صنعت نفت آبادان: ضربه ایستگاهی که در این دقیقه نصیب آبادانی‌ها شد با شوت دیدنی و فوق‌العاده اکبر ایمانی در چهارچوب دروازه پارس قرار گرفت و دور از دستان گوهری وارد دروازه شد .
پارس جنوبی‌جم 2-یک صنعت نفت آبادان: جمی‌ها که پس از باز شدن دروازه خود راه دروازه حریف را در پیش گرفته بودند باز هم توانستند به گل برسند. ارسال گودرزی از بیرون از محوطه جریمه با ضربه سر دیدنی بنگر روبه‌رو شد و او توانست میان مدافعان آبادانی به‌راحتی دروازه صنعت را برای دومین‌بار باز کند.
پارس جنوبی‌جم 2-یک صنعت نفت آبادان: در حالی که بازی به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد یک پرتاب اوت بلند از سوی وفا هخامنش با ضربه سر دیدنی رضا جبیره روبه‌رو شد و توپ را به جایی فرستاد که هیچ کدام از بازیکنان پارس موفق به دفع آن نشدند.

مستحق پیروزی در این بازی بودیم اما...
مهدی تارتار در نشست خبری بعد از تساوی 2 بر 2 تیمش مقابل صنعت نفت آبادان، گفت: بازی زیبایی را شاهد بودیم و هر دو تیم موقعیت داشتند اما سهم ما بیشتر بود و اگر قدر آنها را می‌دانستیم با اختلاف می‌بردیم. در این بازی عملکرد به مراتب بهتری از حریفمان داشتیم و قسمت نبود که برنده شویم، چراکه در نیمه اول چند توپ را از خط دروازه بیرون آوردند. در مورد صحنه گل اول نفت آبادان که از روی ضربه ایستگاهی به‌ثمر رسید من کمی مشکوک هستم، چراکه اصلا بازیکن ما خطا نکرد. به عقیده من داور در آن صحنه به اشتباه برای حریف خطا گرفت و همان منجر به گل شد. غیر از آن، دو صحنه مشکوک به پنالتی هم در بازی اتفاق افتاد که امیدوارم من اشتباه کرده باشم نه داور، چراکه در آن صورت حق تیم ما واقعاً خورده شده است. در کل بازی با کیفیت بالایی انجام شد و نفت آبادان توانست دست پر به شهرش برگردد.

تارتار با اشاره به عملکرد محسن بنگر در این مسابقه، تصریح کرد: بنگر امروز هم در کارهای دفاعی موفق بود و هم در امر گلزنی. او واقعا جنگید و گل زیبایی هم به‌ثمر رساند. ما امروز هیچ دفاعی روی نیمکت نداشتیم. حامد نورمحمدی سه روز پیش در تمرینات مصدوم شد و این بازی را از دست داد. کار حمید کُرد، دیگر مدافع تیم ما هنوز درست نشده است. اگر یکی از مدافعان ما در زمین آسیب می‌دید واقعا جایگزینی برای او نداشتیم. بنگر واقعا امروز روز خوبی داشت و از عملکردش خیلی راضی‌ام.
وی با اشاره به مشکلات مالی حل نشدنی تیمش، خاطرنشان کرد: مشکلات مالی ما مدت‌هاست که وجود دارد و واقعا کار کردن در این شرایط خیلی سخت است. مشکلات مالی می‌تواند باعث شود تیم‌ها در سراشیبی سقوط گرفته و در آخر نابود شوند. من آنقدر که در مورد مسائل مالی حرف زده‌ام واقعا دیگر خسته شده‌ام و حرف‌هایم نیز برای مردم تکراری شده است. هر تیمی که نتواند مشکلات مالی‌اش را برطرف کند نه برای بازی و تمرینات تمرکز خواهد داشت و نه می‌تواند بازیکنی جذب کند و در نهایت هم محکوم به نابودی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: