bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
رژیم صهیونیستی با تشدید اوضاع در منطقه، در حال تلاش برای ارتقای نیروی هوایی خود، در مقابله با چالش‌هایی است که نخست‌وزیر این رژیم همواره از آن صحبت می‌کند.
روزنامه اورشلیم‌پست در گزارشی در این‌باره نوشت، اسرائیل به‌زودی قراردادی به ارزش 11 میلیارد دلار است با شرکت بوئینگ امریکا امضا خواهد کرد که یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای نظامی در تاریخ اسرائیل است. این روزنامه نوشت: این قرارداد شامل جنگنده‌های اف15 آی‌ای و بالگردهای شنوک و هواپیماهای آسپری وی22 و هواپیمای سوخت رسان کی سی46 است. جین کانینگام، معاون رئیس شرکت بوئینگ امریکا که سازنده این نوع از هواپیماهاست، گفت: اسرائیل یک بازار بسیار مهم و یک منبع اصلی دریافت تکنولوژی برای ماست. بوئینگ سالانه 220 میلیون دلار در پژوهش‌های دفاعی در اسرائیل هزینه می‌کند. 

به نوشته اورشلیم پست تامین بودجه این قرارداد از محل توافقنامه کمک‌های نظامی امریکا به اسرائیل خواهد بود که در سال 2016 امضا شده و بر اساس آن امریکا در 10 سال 38 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. این توافق فوریه وارد مرحله اجرائی شد. به نظر می‌رسد اسرائیل به شکل جدی در حال نوسازی نیروی هوایی خود است. جنگنده‌های اف15 اس ارتش اسرائیل متعلق به دهه 70 میلادی و اف5 ای هم متعلق به دهه 90 قرن میلادی گذشته است. اسرائیل تاکنون 12 جنگنده فوق مدرن اف35 آی نیز از امریکا تحویل گرفته که طبق توافق تعداد آنها تا سال 2024 به 50 فروند خواهد رسید. این رژیم به‌دنبال خرید اف35 بی نیز هست.

برچسب ها: اسرائیل ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر: