bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷
در ایام اربعین از استان بوشهر 18 موکب مردمی در کربلا مستقر، 9 موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر است و 23 موکب نیز در مرز شلمچه و مسیرهای منتهی به مرز خدمت‌رسانی می‌کند.
مسئول بازرسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به حضور بی‌سابقه مسلمانان در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: روزانه صدها هزار تن از مسلمانان با پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا  عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) نشان می‌دهند.
علی ابراهیمی با بیان اینکه اقتدار اسلام و مسلمانان در اربعین حسینی متبلور است تصریح کرد: با وجود دسیسه‌های دشمنان از جمله امریکا و کشورهای منطقه ولی مسلمانان به سبب عشق و ارادت به خاندان ائمه اطهار(ع) حضور میلیونی در مراسم اربعین حسینی دارند که این اتحاد و وحدت مسلمانان، دشمنان را به هراس و وحشت انداخته است.

وی از استقرار 50 موکب استان بوشهر در مراسم اربعین حسینی خبرداد و بیان کرد: از این تعداد موکب 27 موکب در خاک عراق برای خدمات‌رسانی به زائران برپا شده است. همچنین 18 موکب مردم استان بوشهر در کربلا مستقر است و 9 موکب هم در مسیر نجف تا کربلا و 23 موکب در مرز شلمچه و مسیرهای منتهی به مرز مستقر است.
ابراهیمی با بیان اینکه امکان اسکان زائران اربعین حسینی در موکب‌ها فراهم است خاطر نشان کرد: موکب‌های استان بوشهر توانایی اسکان 19 هزار نفر زائر اربعین حسینی دارند.
مسئول بازرسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از توزیع مواد غذایی در موکب‌های استان بوشهر در خاک عراق خبرداد و بیان کرد: روزانه افزون بر 150 هزار پرس غذا شامل نهار، شام، صبحانه و میان وعده میان زائران اربعین حسینی در خاک عراق توزیع می‌شود. روزانه 28 هزار قرص نان در موکب‌های استان پخت و توزیع می‌شود و در موکب‌های استان بوشهر درمانگاه راه‌اندازی شده که خدمات درمانی و دارویی رایگان به زائران ایرانی و عراقی ارائه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: