bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷
ماجرای مرگ جمال خاشقجی هنوز هم گرم است و چهارمین هفته خود را هم پشت سر گذاشت و با این حال هنوز نه آمر معرفی شد، نه قاتل و نه جنازه او به دست آمد.
ابوعلی زرین قلم:
ماجرای مرگ جمال خاشقجی هنوز هم گرم است و چهارمین هفته خود را هم پشت سر گذاشت و با این حال هنوز نه آمر معرفی شد، نه قاتل و نه جنازه او به دست آمد. بسیاری بر این باور هستند که جنازه را پس از قطعه‌قطعه کردن با اره مخصوصی که از ریاض تیم ترور با خود آورده بود، در چمدان دیپلماتیک گذاشته و برای مشاهده ولیعهد خونخوار به این کشور برده‌اند. این سه موضوع باعث شده تا به زعم بسیاری، موضوع مرگ خاشقجی به این سادگی به پایان نرسد. در این میان دو طرف هستند که در این مورد سکوت نکرده‌اند، یکی مقامات ترکیه‌ای بوده که هنوز هم همه حرف‌هایشان را نزده‌اند و دیگری لیبرال‌ها و نئولیبرال‌های امریکایی هستند که می‌خواهند به هر شکل ممکن امپراتوری تجاری و مافیای سیاسی ترامپ را به هر شکل ممکن منهدم کنند.

 ترک‌ها که طی دو روز گذشته میزبان دادستان کل سعودی بودند و پس از چند دور دیدار نزدیک بالاخره گفتند که از این ملاقات راضی هستند، اما همچنان سوالات بسیاری از سران ریاض دارند، به ویژه اینکه آنها آن اندازه از نقش داشتن ولیعهد این کشور در این قتل مطمئن هستند که بدون لکنت صحبت می‌کنند. این اطمینان را آنها بدون هیچ شک و تردیدی از طریق طرف‌های بسیاری به گوش امریکایی‌های مخالف ترامپ که یک امپراتوری بزرگ رسانه‌ای هم در اختیار دارند، رسیده تا آنها با قدرت بیشتری در این مورد قلم بزنند. اظهارنظرهای متفاوتی که در طول چند روز گذشته و پس از سفر مدیر سازمان جاسوسی امریکا به آنکارا در سطح رسانه‌های امریکایی صورت گرفت، بیانگر آن است که در واشنگتن نقش بن سلمان برای همه آشکار شده و حمایت از او می‌تواند تبعات بسیاری برای ترامپ داشته باشد.

 اما اصرار رئیس‌جمهور امریکا بر حمایت از بن سلمان و دامادش، باعث شد تا مشاور امنیت ملی باراک اوباما یادداشتی برای نیویورک تایمز بنویسد و یکی از صریح‌ترین و تندترین انتقادات را مطرح کرده و به صورت شفاف خواستار رفتن بن سلمان از عرصه قدرت شود. سوزان رایس هر چند از جایگاه منافع ملی امریکا این حرف را مطرح می‌کند، اما او می‌داند که رفتن بن سلمان یعنی تضعیف خانواده ترامپ و باز شدن مسیر برای طرح اتهامات بسیار شدیدتری علیه او. او می‌داند که اگر بن سلمان از حمایت کاخ سفید محروم شد ممکن است حرف‌هایی بزند که برای ترامپ گران تمام شود و این سرنخ را به دست مخالفان رئیس‌جمهور خواهد داد تا به اسرار بیشتری دست پیدا کنند و از پشت پرده‌های مهمتری خبردار شوند. او حتی بن سلمان را عامل تحریک امریکا علیه ایران می‌داند و می‌گوید وجود چنین فردی به ضرر منافع ملی امریکا است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: