bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
پارسی‌ها در رشت چهارمین شکست فصل را پذیرفتند؛
پارس جنوبی در هفته یازدهم لیگ برتر نتوانست از سد حریف خود عبور کند و حالا مهدی تارتار خطر را به‌خوبی احساس می‌کند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
پارس جنوبی در هفته یازدهم لیگ برتر نتوانست از سد حریف خود عبور کند و حالا مهدی تارتار خطر را به‌خوبی احساس می‌کند. 
از ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته دو تیم فوتبال پارس جنوبی و سپیدرود رشت از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خیلج فارس زیر بارش شدید باران در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف هم رفتند.
نیمه اول با بازی هجومی سپیدرود آغاز شد. شاگردان علی کریمی که کسب سه امتیاز این دیدار را از نان شب هم بر خود واجب‌تر می‌دیدند از همان نیمه اول هجومی ظاهر شدند و موقعیت‌های خوبی روی دروازه احمدی به وجود آوردند. یکی از حساس‌ترین دقایق این بازی در دقیقه ۳۱ بازی افتاد. درست در دقیقه 30 محمدرضا مهدوی با ارسال یک پاس در عمق زیبا بایرامی را صاحب توپ کرد و این مهاجم توانست دروازه پارس را باز کند اما در تصمیمی عجیب داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. تصمیمی که با سر و صدا و اعتراض‌های سرمربی و نیمکت پارس جنوبی همراه بود. محمد غلامی پشت این توپ ایستاد، با یک ضربه‌ دقیق دروازه احمدی را باز کرد و پارس نیمه اول را با شکست یک بر صفر به پایان برساند. نیمه‌ای که البته آنها بازی خوبی به نمایش نگذاشتند. 
نیمه دوم بازی با بارش شدید باران در ورزشگاه آغاز شد.

 مساله‌ای که در روند بازی تاثیر زیادی داشت، چراکه سپیدرودی‌ها از این باران به سود خود استفاده کردند و حملاتی روی دروازه پارس ایجاد کردند. در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، محمد غلامی یک شوت به سمت دروازه شلیک و رحمان احمدی آن را دفع کرد و اینگونه یخ بازی آب شد. در دقیقه ۵۳ بازی یک صحنه حساس با حمله بازیکنان تیم پارس جنوبی‌جم در محوطه جریمه سپیدرود رشت به وجود آمده که با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی تیم جنوبی همراه شد و در ادامه با نظر داور این بازی حسین پاشایی، مربی تیم پارس جنوبی و آرمین بیابانی، آنالیزور تیم سپیدرود از نیمکت اخراج شدند. شاگردان علی کریمی که دوست داشتند برتری خود در این مسابقه را تثبیت کنند باز هم خطرناک ظاهر شده و در حالی که می‌توانستند در سه موقعیت پیاپی اختلاف را به دو برسانند اما احمدی هر بار واکنش‌های به‌موقع مانع این مساله شد. در دقیقه ۶۸ بازی نیز شوت سنگین و از راه دور شهرام گودرزی، بازیکن پارس جنوبی‌جم به شکل خطرناکی از کنار دروازه تیم سپیدرود رشت به بیرون رفت. در دقیقه 20 دقیقه پایانی بازی شدت بارش باران در ورزشگاه سردار جنگل شهر رشت به حدی بود کنترل توپ برای بازیکنان هر دو تیم سخت بود. تماشاگران این دیدار نیز به‌رغم شدت بارش هنوز بر روی سکوها حضور داشته و به تشویق تیم سپیدرود پرداختند. در 10 دقیقه پایانی بازی این تیم پارس جنوبی بود که بازی را در دست گرفته و فشار زیاد روی دروازه تیم سپیدرود ایجاد کرد ولی مدافعان این تیم که روز خوب خود را سپری می‌کردند به هیچ عنوان به مهاجمان پارس اجازه خودنمایی ندادند. در نهایت هم پارسی‌ها با باخت زمین مسابقه را ترک کردند. 

با ثبت این نتیجه پارس هم با همان 13 امتیاز در رده هشتم جدول باقی ماند. سپیدرود با این برد 6 امتیازی شد و با توجه به پیروزی نفت مسجد سلیمان در همان رده آخر جدول باقی ماند. 
به چینش داوری باختیم نه سپیدرود!
مهدی تارتار پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل سپیدرود رشت گفت به تیم سپیدرود و هواداران این تیم تبریک می‌گویم که خیلی خوب تیم خود را حمایت کردند اما فکر می‌کنم با چینش داوری و قبل از مسابقه،‌ این بازی را باختیم. می‌خواستیم یک داور باتجربه در این جو قضاوت کند که این اتفاق رخ نداد. یک داور کم‌تجربه این بازی را قضاوت کرد. کسی نفهمید چه اتفاقی در صحنه پنالتی سپیدرود رخ داد. اگر آن صحنه پنالتی بود، سیف‌اللهی دو بار در محوطه جریمه سپیدرود متوقف شد. یک‌بار در نیمه اول مدافع حریف تکل زد و توپ را با دست گرفت. در نیمه دوم هم روی سیف‌اللهی خطا کردند و باید پنالتی اعلام می‌شد. داور بازی به‌راحتی از این صحنه‌ها گذشت. امیدوارم فوتبال ما درست شود. هر چند با این شیوه، بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد.
سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی درباره درگیری اعضای کادر فنی این تیم با کادر فنی سپیدرود، تصریح کرد: این اتفاقات مهم نیست و پیش می‌آید. مربیان تحت فشار هستند و این چیزها مهم نیست.

تارتار در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان تیمش نتوانستند در این بازی پاس‌های خوبی به هم بدهند، یادآور شد: مهم‌ترین عامل برای دادن پاس، زمین مساعد است. زمین سردار جنگل چنین شرایطی ندارد. اگر ورزشگاهی زمین چمن مصنوعی دارد، گرانول چمن باید کمتر باشد. بارش باران هم به این موضوع اضافه شد و کار ما را سخت کرد. تیم سپیدرود هم نیاز مبرمی به سه امتیاز مسابقه داشت و بازیکنان این تیم، جانانه دویدند و جنگیدند. در نیمه اول سپیدرود از ما بهتر بود و موقعیت‌های بیشتری داشت. در نیمه دوم اما ما بهتر از حریف بودیم. در اوایل بازی هم دروازه‌بان سپیدرود، توپ را به‌خوبی از دروازه درآورد.
وی در مورد مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: ما تیم نفتی هستیم و مطابق قانون نمی‌توانیم در لیگ برتر هزینه کنیم. قانون دست مسوولان ما را بسته است و اگر شرایط به این شکل و شمایل پیش برود و نتوانند به پارس جم کمک کنند، آینده روشنی در انتظار پارس جنوبی نخواهد بود. شما شرایط تیم‌هایی چون نفت تهران، راه‌آهن و صبای قم را ببینید. وقتی از این تیم‌ها حمایت نشد، به چه روزی افتادند؟ نمی‌دانم راه‌آهن و صبا در لیگ دسته 2 هستند یا خیر. تیم‌ها با چنین شرایطی، محکوم به سقوط هستند. امیدوارم مسوولان برای حل مشکلات ما، فکر خوبی کنند.

داوری‌های لیگ، تحت ثاثیر بیانیه‌ها
داوری در لیگ برتر همیشه یکی از مباحث پر و صدا در رسانه‌ها بوده است. در این سال‌ها بارها از داوری عجیب و غریب در بعضی از بازی‌ها خوانده‌ایم یا حداقل به گوششمان رسیده است. در این رابطه مربیان و تیم‌ها همیشه به کمیته داوران معترض بودند که چرا این وضعیت تغییر نمی‌کند. در دو فصل گذشته این کمیته سعی کرد با روی آوردن به داوران جوان، تا حدودی از مشکلات بکاهد ولی مساله نتیجه‌ عکس داد. اما در این فصل از رقابت‌ها هر چند داوران جوان فرصت بیشتری پیدا کرده‌اند ولی شاهد داوری‌های خوبی نبوده‌ایم. مربیان و بازیکنان در طول این هفته‌ها از داوری گل کرده‌اند که یکی از آنها مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی است. نمی‌گوییم که آقای تارتار حق ندارد ولی این‌که بیش از اندازه باخت تیم را گردن داور بیندازیم کمی دور از انصاف است.
البته باید بگویم، به‌تازگی تیم‌های لیگ یک راه‌حل جدیدی پیدا کرده‌اند که داور را قبل از شروع بازی تحت تاثیر قرار دهند. بیانیه برخی باشگاه در اعتراض به انتخاب داوران جوان و مساله‌دار قبل از شروع یک بازی، مساله عجیبی است که به‌تازگی باشگاه‌‌های ما آن را یاد گرفته‌اند اما چرا باید لیگ برتر شاهد چنین مسائلی باشد؟ آیا فدراسیون نمی‌تواند در مقابل باشگاه بایستد؟ نتیجه این اقدامات غیرحرفه‌ای چیزی جز ضعیف‌تر کردن سطح لیگ برتر نخواهد بود. در روزهای آینده بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، تارتار ، مشکلات
نام:
ایمیل:
* نظر: