bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
پیگیری وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در بوشهر؛
در ماه گذشته گزارشی درباره وضعیت و مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی در بوشهر منتشر کردیم که آن را به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص دادیم اما امروز می‌خواهیم درباره دانشگاه خلیج فارس بنویسیم، دانشگاهی که به گفته مسوولانش یکی از برترین مراکز آموزشی کشور بوده است.
خوابگاه کوثر دانشگاه خلیج اوضاع خوبی نداردبامداد جنوب - امیرحسین حقیقی:
در ماه گذشته گزارشی درباره وضعیت و مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی در بوشهر منتشر کردیم که آن را به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص دادیم اما امروز می‌خواهیم درباره دانشگاه خلیج فارس بنویسیم، دانشگاهی که به گفته مسوولانش یکی از برترین مراکز آموزشی کشور بوده است.
بی‌تردید، یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین دغدغه‌های دانشجویی در طول دوران تحصیل، موضوع خوابگاه و سکونت دانشجویان است به‌طوری‌که غالبا امور تحصیلی و آموزشی آنان را تحت تاثیر خود قرار داده و این موضوع معمولا نگرانی خانواده‌ها را نیز به‌دنبال دارد.
بنابراین توجه بیشتر مسوولان ذی‌ربط به این دانشگاه‌ها در جهت بسترسازی بهینه برای اقشار محروم جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. تامین تسهیلات رفاهی و ارائه خوابگاه به دانشجویان، بر اساس قوانین و مقررات مربوط به‌عنوان راهکاری مناسب و شیوه‌ای مطلوب برای تخفیف مشکلات اقتصادی و به‌تبع آن دغدغه‌های خوابگاهی دانشجویان و خانواده‌های آنان است و به منظور ایجاد شرایط مساعد تحصیل و آموزش، به‌عنوان یک ضرورت مسلم، باید مورد توجه قرار بگیرد.

در واقع هر سال هم‌زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری و انتخاب رشته داوطلبان، دانشگاه‌ها برای جذب داوطلبان برتر تسهیلاتی را ویژه آنها اعلام می‌کنند تا تشویقی باشد برای انتخاب این دانشگاه‌ها از سوی داوطلبان. چیزی که ما قصد داریم در این گزارش به آن اشاره کنیم.
از ابتدای سال متوجه شدیم که دانشگاه خلیج فارس بوشهر امسال تعداد بیشتری نسبت به سال قبل پذیرش کرده و این موضوع باعث شده که تعداد زیادی از دانشجوها به خوابگاه‌های خودگردان روی بیاورند. اما تعدادی از دانشجویان دختر به اجبار به خوابگاه حدیث منتقل شدند که وضعیت مناسبی ندارد.
در مورد دانشجوهای پسر نیز به‌دلیل کم بودن خوابگاه مجبور شده اند که خودشان کاری صورت بدهند و برای خود جا و مکانی دست و پا کنند.
در همین رابطه با یکی از دانشجویان غیر بومی این دانشگاه گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌آید.

دانشجوی رشته علم اطلاعات درباره شرایط رفتن به خوابگاه کوثر، گفت: من خوابگاه دولتی هستم، برای ما جایی درنظر گرفته‌اند که حدود 30 دقیقه با کلاس‌های دانشگاه فاصله زمانی دارد. یعنی ما برای یک مسیر رفت و برگشت به کلاس، یک ساعت از وقت‌مان در مسیر تلف می‌شود. این قضیه وقتی مشکل‌ساز می‌شود که اگر در روز بخواهیم دو بار به کلاس برویم آن هم با انتخاب واحد بی‌نظمی که دانشگاه برای ما انجام داده است.
درنا فتحی با اشاره به نامناسب وضیت نظافت و حمام خوابگاه، می‌گوید: حمام یک روز در میان قابل استفاده است، آن هم از ساعت 6 صبح تا 6 عصر. در روزهایی که ساعت کلاس تا 6 بعد از ظهر است تا به خوابگاه برسیم اجازه استفاده از حمام را نداریم که من واقعا نمی‌دانم باید چه‌کار کرد.

وی در ادامه افزود: در اتاق‌ها نیز جا به اندازه کافی نیست، توی اتاق کوچک چهار نفر هستند بدون امکانات مناسب، مهم‌ترین آنها نبود کمد است که مجبوریم وسایل‌هایمان را دور تا دور اتاق بگذرایم که وضعیت جالبی نیست. این در حالی است که ترمی 200 هزار تومان پول پرداخت می‌کنیم.
این دانشجوی غیر بومی دانشگاه خلیج فارس، تصریح کرد: زمان سرویس‌ها نیز اصلا خوب نیست و با ساعت کلاس‌ها همخوانی ندارد. مثلا اگر استادی کلاسش را زودتر از زمان برنامه تمام کند شاید عجله کنیم و به سرویس برسیم در غیر این صورت باید یک ساعت و نیم تا زمان سرویس بعدی در محیط دانشگاه بمانیم. لازم به ذکر است که در همین رابطه بچه‌های خوابگاه نامه‌ای درمورد ساعت حرکت سرویس‌ها به دانشگاه نوشته‌اند ولی تاکنون تاثیری نداشته است. مهم‌ترین مشکل ما همین مسافت زیاد خوابگاه از دانشگاه است، از خیابان طالقانی تا بهمنی.
او در ادامه توضیح داد: ما عموما تا ساعت 6 عصر کلاس داریم که ساعت 7 سرویس می‌آید و تا بخواهیم به خوابگاه برسیم و کارهای‌مان را انجام دهیم ساعت 9 شب می‌شود که درب خوابگاه برای دختران تا ساعت 9 بیشتر باز نیست، در این 40، 50 روز که اینجا هستیم تا حالا نشده که بدون استرس به بیرون برویم.

من خودم چند با تاخیر داشتم برای رسیدن به خوابگاه که اسمم را یادداشت کرده و به حراست دانشگاه دادند، در صورتی که رضایت‌نامه‌ای از طرف خوانواده‌ام ارائه داده‌ام. من بیشتر بستگانم در بوشهر هستند و اگر بخواهم شب به آنجا بروم از ساعت 9 شب گذشته و برایم مشکل‌ساز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: