bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
3 امتیاز شیرین با 3 گل؛
پارس‌جم با گل‌های ابراهیم صالحی‌، محمد نوری و محمد شادکام توانست پیکان را با سه گل در جم بدرقه کند.
بامداد جنوب:
تیم پارس جنوبی‌جم در رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15:30 دقیقه روز گذشته میزبان تیم پیکان در ورزشگاه تختی جم بود. رقابت دو تیم یاد شده در حالی برگزار شد که پارس جنوبی‌جم در هفته گذشته مقابل سپیدرود با یک گل مغلوب شاگردان علی کریمی شد و شاگردان مجید جلالی هم  در دیدار با تراکتورسازی امتیاز بازی را در خانه خود واگذار کردند و به همین دلیل هر دو مربی به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند.

بازی با حملات خطرناک هر دو تیم شروع و در همان 5 دقیقه اول بازی هر کدام از تیم‌ها می‌توانستند به گل دست پیدا کنند که این اتفاق رخ نداد. پس از پشت سر گذاشتن 10 دقیقه طوفانی اول بازی، دو تیم تا دقیقه 20، بازی آرامی را به نمایش گذاشتند، پارس جنوبی در این دقیقه توانست با ضربه زیبای ابراهیم صالحی به گل اول بازی دست پیدا کند. پس از گذشت دو دقیقه از این گل، باز هم پارسی‌ها به سمت دروازه پیکان یورش بردند و دو موقعیت شوت‌زنی خوب به‌دست آوردند که با جای‌گیری مناسب و به موقع مدافعان پیکان آن شوت‌ها راهی به دروازه پیدا نکردند و در نهایت در ادامه این حمله خطرناک، ضربه سر بازیکن پارس با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 27، شیری بازیکن تیم پیکان، بعد از عبور از ستاری پاس رو به عقبی ارسال کرد که با ضربه بی‌دقت آرمان قاسمی توپ به بیرون رفت. در دقیقه 34، ضربه سر مجید علیاری از کنار دروازه شیخ ویسی با اختلاف نسبتا کمی به بیرون رفت و آه از نهاد هواداران پارس جنوبی بلند شد. در دقیقه 42 بازی، تعلل محمد نوری و پاس اضافی او در صورتی که خودش می‌توانست ضربه را بزند باعث از بین رفتن موقعیت خوب او شد. در نهایت این نیمه با برد یک گله پارس جنوبی به پایان رسید. 

در نیمه دوم، تیم پیکان که نمی‌خواست در بوشهر شکست بخورد، با تمام قوا به سمت دروازه پارس حمله‌ور شد و سعی کرد در همان 15 دقیقه ابتدایی این نیمه به گل تساوی برسد اما مدافعان و دروازه‌بان پارس جنوبی با جاگیری مناسب و دفاع منطقی مانع از گلزنی آنها شدند. پس از فشار اولیه پیکان، باز هم پارسی‌ها بازی را در دست گرفتند و چند موقعیت خطرناک روی دروازه این تیم ایجاد کردند. یکی از این موقعیت‌ها در دقیقه 69 بازی رقم خورد، جایی که ضربه ارسالی با پاس محسن بنگر روبه‌رو شد و ضربه رضا علیاری که در شش قدمی او حضور داشت، با بی‌دقتی به بالای دروازه رفت. در نهایت ضد حملات پارس جنوبی در این نیمه جواب داد و در دقیقه 76 بازی، داور خطای بازیکن پیکان روی پارس جنوبی را در محوطه جریمه اعلام کرد و پارسی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شوند. مثل همیشه محمد نوری پشت این توپ ایستاد و با اعتماد به نفس بالا، دروازه تیم پیکان را برای دومین‌بار باز کرد. 
هنوز دو دقیقه از گل پارسی‌ها نگذشته بود که روی اشتباه مدافع پیکان و زرنگی مهاجم پارس، این تیم برای دومین در این بازی صاحب ضربه پنالتی شد. محمد شادکام که جایگزین محمد نوری در این بازی شده بود، پشت توپ ایستاد و به زیبایی برای بار سوم دروازه تیم پیکان را باز کرد. در ادامه بازی هم اتفاق خاصی رخ نداد تا پارس جنوبی با نتیجه 3 بر صفر از سد تیم پیکان عبور کند.

باتجربه‌‌ها، همچنان پارس را رو به جلو می‌برند
مهدی تارتار و مجید جلالی در حالی رو به روی هم قرار گرفتند که بازی قبل را واگذار کرده بودند و یک باخت دیگر آنها را وارد حاشیه می‌کرد. غیبت مگنو پاتیستا برای جلالی گران‌تر از آنچه فکر می‌کرد تمام شد و محمد نوری در میانه میدان هر کاری که دلش می‌خواست، انجام داد. حتی حضور امیرحسین کریمی در نیمه دوم هم چاره کار نبود و باید گفت پیکان در کل بازی کاملا تحت تاثیر بازی و دوندگی بی‌امان پارس جنوبی‌جم قرار گرفته بود تا سنگین‌ترین شکست این فصل را متحمل شود.
پارس جنوبی از درون دروازه تا خط حمله کاملا هماهنگ عمل کرد و در حالی بهترین برد این فصل خود را به دست آورد که حتی اگر مجید علیاری بیشتر دقت می‌کرد، می‌توانستند با گل‌های بیشتری پیکان را شکست دهند. پارس جنوبی با این دیدار، بازی‌های خوب فصل پیش را در ذهن طرفدارانش تداعی کرد و اگر آنها همین روند را در ادامه فصل ارائه دهند باز هم می‌توانند خود را یکی از تیم‌های خوب این فصل مطرح کنند و این تداوم برای مهدی تارتار بسیار مهم و حیاتی به‌نظر می‌رسد.

تارتار باید قطعا این برد را مدیون سه بازیکن با تجربه‌اش باشد، رحمان احمدی، محسن بنگر، محمد نوری روز گذشته در زمین به‌نوعی در زمین دست تارتار را گرفتند تا او برای بار دوم متوالی شکست را تجربه نکند. در خط حمله هم ابراهیم صالحی تا زمانی که در زمین بود یک لحظه مدافعان پیکان را آرام نگذاشت و بعد از او هم روح‌الله سیف‌اللهی و محمد شادکام این فشار را حفظ کردند تا مدافعان پیکان شب بسیار سختی را سپری کنند. یکی از دلایل برتری پارس جنوبی تعویض‌های فوق‌العاده تارتار بود و او با این برد تمام هجمه‌هایی که در این هفته ناشی از دعوت او برای کارشناسی الکلاسیکو را با نتیجه‌ای قاطع به پایان برد.

روز خوب ما و روز بد پیکان بود
مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی در پایان بازی گفت: من قبل از بازی باید راجع به هوادارانمان صحبت کنم که سنگ تمام گذاشته‌اند. از آنها واقعا ممنون هستیم که به ورزشگاه آمدند و امیدوارم بازی‌های بعدی تعدادشان بیشتر شود. ما از هوادارنمان خیلی انرژی مثبت می‌گیریم. این برد را به همه هواداران دوست داشتنی پارس جنوبی تقدیم می‌کنم. در این بازی بی‌نقص بازی کردیم و به هدفمان در نیمه دوم رسیدیم. ما با بازی خوب توانستیم در نیمه دوم به گل‌هایمان اضافه کنیم. بچه‌ها در این بازی فرصتی به پیکانی‌ها ندادند. پیکان تیم قابل احترامی است و مربیان کاربلدی دارد. این تیم در دو سال گذشته تیم خوبی بوده است، آقای جلالی استاد من است اما دست بازیکنان را به گرمی می‌فشارم که با شرایط سخت مالی که داریم در این بازی نمایش خوبی داشتند. بسیاری وقتی بازیکنان باتجربه را جذب کردیم به ما ایراد می‌گرفتند اما به اصطلاح فوتبالی‌ها بازیکنان باتجربه کار را در آوردند. آنها به جوانان کمک کردند و این نتیجه حاصل شد. تیم پیکان از اول فصل 5 گل خورده بود و وقتی ما در یک بازی به این تیم سه گل می‌زنیم و موقعیت زیادی هم داشتیم یعنی تیم خیلی خوبی هستم. راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم بتوانم 3 بر صفر این تیم را ببریم. موقعیت‌های خوبی داشتیم و داور یک پنالتی درست را گرفت اما ما یک پنالتی و یک اخراج دیگر هم طلبکار هستیم.
سرمربی پارس جنوبی درباره تغییر مدیرعامل منطقه آزاد هم یادآور شد: جا دارد از مدیرعامل قبلی منطقه‌ ویژه پارس جنوبی تشکر کنم. شنیدم که مدیرعامل جدید فوتبالی هستند. از ایشان می‌خواهیم به این تیم توجه کنند، پارس تیمی مردمی و دوست داشتنی است و حتی طرفداران فوتبال در خارج از ایران هم همه به نیکی از این تیم یاد می‌کنند، چون فوتبال پاکی را بازی می‌کنیم. تیم دفاعی نیستیم و بی‌پروا بازی می‌کنیم و این تیم را همه دوست دارند. ما در دو سه بازی گذشته همین ترکیب را در خط دفاعی داشتیم. بچه‌ها خیلی خوب کار کردند. ما در بازی قبل هم اسیر اشتباه‌ها شدیم. از همه بچه‌ها ممنون هستم که خیلی زحمت کشیدند. بعد از بازی هفته گذشته من از آقای رضاییان، مدیرعامل باشگاه تشکر کردم، مدیریت کارش را می‌کند و همه باید دست به دست هم بدهیم. مسوولان استان باید به این توجه کنند که استان بوشهر در لیگ برتر همین تیم را دارد و واقعا حیف است.

وی درباره سبک بازی تیمش قبل و بعد از گل تاکید کرد: ما قبل از گل تهاجمی بازی کردیم و گل زدیم ما تازه به لیگ برتر آمده‌ایم. ما را با تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها مقایسه نکنید، حریفان ما تیم‌هایی هستند که تازه به لیگ برتر آمده‌اند و تیم ما را باید با آنها مقایسه کنید. کسانی که بازی را تماشا کردند حتما دیدند ما تیم برتر زمین بودیم. پیکان تیم خوبی است اما روز بد آنها بود و روز خوب ما.
وی درباره فینال لیگ قهرمانان هم خاطرنشان کرد: فقط آرزو می‌کنم پرسپولیس قهرمان شود. من  تمام تمرکزم روی تیم خودم است. امیدوارم پرسپولیس هم قهرمان شود و دل همه را شاد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: