bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
آسمان استان یک هفته ابری و بارانی بود؛
استان بوشهر پس از سال‌ها در شاهد یک هفته تمام بارانی است، شرایطی که در چند سال اخیر به ندرت پیش آمده است. در گزارشی که اوایل مهرماه درباره شرایط بارشی پاییز امسال در این صفحه منتشر کردیم خدارا شکر صحیح از آب درآمد و...
بامداد جنوب:
استان بوشهر پس از سال‌ها در شاهد یک هفته تمام بارانی است، شرایطی که در چند سال اخیر به ندرت پیش آمده است. در گزارشی که اوایل مهرماه درباره شرایط بارشی پاییز امسال در این صفحه منتشر کردیم خدارا شکر صحیح از آب درآمد و تا اینجا طبق اعلام قبلی کارشناسان، پاییز پر بارشی برای جنوب کشور رقم خورده است که برای مردم و کشاورزان بسیار خوشحال‌کننده است.
در همین رابطه گفت‌و‌گویی با یکی از کارشناسان هواشناسی استان بوشهر ترتیب دادیم که از فعالیت سه موج پی‌درپی پیش‌رو به ما بگوید.
علی الهیاری درباره وضعیت جوی سه روز آینده، گفت: سه موج پشت سرهم داریم که اولی در بازه روزهای شنبه تا دوشنبه فعالیت خواهد داشت و از بامداد یکشنبه تا روز دوشنبه عمده فعالیت سامانه رخ خواهد داد.

وی در ادامه توضیح داد: به‌دلیل کاهش دما در استان بوشهر نسبت به روزهای قبل، شکل و شمایل بارش‌ها ترکیبی به‌صورت بارش ملایم، در برخی ساعات بارش رگباری و رعد و برق است. در روزهای یکشنبه و دوشنبه تندبادهای لحظه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود. 
به گفته این کارشناس هواشناسی، در مدت یاد شده احتمال وقوع سیل در برخی از مناطق استان زیاد است و رودخانه‌های فصلی طغیان خواهند کرد. با توجه به این‌که شدت بارش‌ها در بامداد روز دوشنبه چشمگیر خواهد بود، لازم است مردم به نکات ایمنی توجه داشته باشند، مثلا گردشگران از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات بپرهیزند و صیادان هم از رفتن به دریا خودداری کنند.
الهیاری در پاسخ به این سوال که با این تفسیر آیا مدارس تعطیل می‌شوند، گفت: این اتفاق با تصمیم مسوولان صورت می‌گیرد اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه این احتمال وجود دارد که میزان بارش مدارس را به تعطیلی بکشاند.

پیش‌بینی هواشناسی کشور برای اول هفته
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی با عبور امواج تراز میانی جو، طی دو روز آینده در شمال خلیج فارس، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش به شکل رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
در استان‌های کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، برخی نقاط استان‌های البرز و تهران، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر بارش باران پدیده رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.
روز شنبه از شدت بارش کاسته می‌شود و بارش پراکنده در استان‌های زنجان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی، برخی از نقاط کردستان و رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال خلیج فارس و استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود، روز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال خلیج فارس، جنوب غرب، جنوب، دامنه جنوبی البرز و به تدریج در سواحل خزر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
در همین رابطه مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش باران در استان بوشهر، اظهار کرد: با استقرار سامانه بارش‌زا در استان بوشهر از اواخر هفته باران در استان شدت گرفت که سبب خوشحالی مردم به‌ویژه کشاورزان شده است.
قاسم قائدی با بیان این‌که تاکنون گزارشی از خسارات مالی و تلفات جانی به سبب بارش باران ارائه نشده خاطرنشان کرد: بارش باران بر اساس نقشه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف استان بوشهر ادامه دارد و روز گذشته نیز باران به‌صورت پراکنده در شهرهای ساحلی و جنوبی استان ادامه داشت.
وی با بیان این‌که بارش باران از روز شنبه هفته آینده ادامه دارد، تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود موج دوم سامانه بارشی در استان بوشهر بارش باران روزهای شنبه و یکشنبه در استان شدت بیشتری دارد و این در حالی است که روز سه‌شنبه هفته آینده بارش باران در استان پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌های استان بوشهر روز یکشنبه 
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر هم از تداوم بارندگی در سطح استان خبر داد و گفت: بارش‌ها در استان بوشهر روزهای شنبه و یکشنبه شدت می‌گیرد.
پیام مساعدی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه بارندگی‌ها و تقویت و تشدید ناپایداری‌های جوی به‌صـورت بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد طی بامداد شنبه تا یکشنبه خصوصا اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه است. پیش‌بینی می‌شود طی این مدت، افزایش پوشش ابر، گاهی بارش باران و طی لحظاتی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پدیده غالب در سطح استان باشد که در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت به سبب وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری طی ساعاتی همراه با وزش باد، بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: