bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
جوانان بوشهری جایی برای تفریح ندارند؛
شهر بوشهر همیشه به‌خاطر نداشتن امکانات تفریحی مورد اعتراض مردم قرار گرفته است. استان بوشهر که با همه جاذبه‌های طبیعی مقصد خیلی از هم‌وطنان برای گردش است، در بخش مکان‌های تفریحی حرفی برای گفتن ندارد.
بامداد جنوب - امیرحسین حقیقی
شهر بوشهر همیشه به‌خاطر نداشتن امکانات تفریحی مورد اعتراض مردم قرار گرفته است. استان بوشهر که با همه جاذبه‌های طبیعی مقصد خیلی از هم‌وطنان برای گردش است، در بخش مکان‌های تفریحی حرفی برای گفتن ندارد.
همیشه شنیده‌ایم که اگر دریا و ساحل ما را کشورهای سرمایه‌دار عربی در اختیار داشتند، چگونه از وجب به وجب آن برای راه‌اندازی مکان‌های تفریحی استفاده می‌کردند و سال‌هاست آرزوی مردم بوشهر این است. تامین سرمایه این مکان‌ها و تفریحات معمولا از توان دولت‌ها و شهرداری‌ها خارج است و باید کار را به بخش خصوصی و سرمایه‌داران واگذار کرد.
در همین رابطه با چند نفر از شهروندان بوشهری گفت‌وگو کردیم که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانیم.

فرزین مستوفی درباره چگونه سپری کردن اوقات فراغت خود در بوشهر به بامداد جنوب، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرد سال و هوای پاییزی استان بوشهر، مردم فرصت خوبی برای پر کردن اوقات فراغت خود دارند اما متاسفانه با توجه به نبودن امکات تفریحی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، مجبور به رفتن به مکان‌هایی می‌شوند که تعداد آنها انگشت‌شمار است و بیشتر این افراد را نوجوانان تشکیل می‌دهند.
قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها از معدود موارد مشابهی است که آنها می‌توانند به آنجا بروند.
وی در ادامه افزود: ما در استان بوشهر با وجود دریا، ظرفیت‌های بسیاری برای تفریح و سرگرمی داریم که متاسفانه در این زمینه استفاده خوبی از آن نمی‌شود. شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا شهر بوشهر نباید شهربازی داشته باشد؟ در صورتی که همه شهرها 2 یا 3 شهربازی بزرگ و مجهز دارند.

در ادامه با یکی دیگر از همشهریان بوشهری صحبت کردیم، زهرا اسماعیلی می‌گوید: در بوشهر به‌خاطر داشتن بیش از هفت ماه هوای گرم متاسفانه تفریحی جز کافه رفتن و مسافرت به شهرهای خوش‌آب و هوا وجود ندارد که اینها هم جزء تفریحات گران‌قیمت است و برای هر جوانی امکان بیشتر از سالی یکبار سفر چند روزه تا شیراز و شمالی و چند ماهی یکبار رفتن به رستوران و کافی‌شاپ فراهم نیست.
برای بانوان هم که معمولا تفریحات محدودتر می‌شود، در تابستان حتی امکان آبتنی کردن در دریا وجود ندارد؛ چراکه پلاژی هم که وجود دارد بارها با هشدارهای محیط زیستی بر آلوده بودن آن تاکید شده است. یکی دیگر از کارهایی که می‌توان انجام داد هم پیاده‌روی است که در همه جای دنیا به مکان‌های امن و مناسبی برای این ورزش لازم است و بوشهر هم از این قضیه مستثنی نیست به‌ویژه با توجه به گرمای طولانی هوا در این شهر.

در ادامه با یکی دیگر از دختران بوشهری گفت‌و‌گو کردیم، خانم آهنگ درباره اوقات فراغت در بوشهر گفت:
ما در استان بوشهری زندگی می‌کنیم که با وجود این‌که از منابع نفت و گاز بهره‌مند است و نام قطب انرژی را به آن داده‌اند، امکانات گردشگری بسیار بسیار ضعیف است. ما آخر هفته‌ها باید به شهر شیراز برویم که با احتساب زمان رفت و برگشت 12 ساعت وقت را در مسیر می‌گذرانیم. 
وی ادامه داد: در رابطه با کافه‌ها که رونق خیلی خوبی در بوشهر دارد باید گفت که کافی‌شاپ در هر شهری وجود دارد اما در بوشهر که جایی به غیر از خیابان ساحلی نداریم، جوانان در ساعات آخر شب با خودروهای خود مشغول دور زدن در خیابان‌ها هستند یا به کافه‌ها می‌روند و سفارش قلیان می‌دهند. باز هم نبود یک شهربازی خوب در این شهر توی ذوق مردم می‌زند که امیدوارم در آینده این امکان فراهم شود که برای رفتن یک شهربازی مجبور به سفر به استان‌های دیگر نباشیم.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که گسترش فضاهای تفریحی و فرهنگی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جسمی و به‌دنبال آن روانی، اقشار مختلف جامعه داشته باشد اما همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان استان محروم بوشهر، کمبود فضاهای تفریحی و فرهنگی در شهرهای مختلف آن است.
همین عامل تنهایی، بیکاری و پررنگ شدن افسردگی در افراد شده، آنان را بیش از پیش درگیر فضاهای مجازی می‌کند و همین خو گرفتن به این‌گونه فضاها سبب می‌شود گاهی استفاده از این فضاهای مجازی از شیوه صحیح خود منحرف شود و آسیب‌های جدی را به بنیادهای خانواده وارد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: