bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دبیر انجمن ادبی حافظ شعبه عسلویه از برگزاری آیین نکوداشت زادروز علی باباچاهی، شاعر نامی هم‌استانی به همت این انجمن خبر داد.
احمد جمعه‌پور با اشاره به این‌که 20 آبان‌ماه، هفتاد و ششمین سالروز تولد علی باباچاهی بود، گفت: به همین مناسبت، نشست ادبی این هفته انجمن ادبی حافظ به‌طور ویژه به مرور آثار و احوال این شاعر بزرگ اختصاص دارد. 
به گفته وی، مروری بر سیر تحول ادبی آثار شاعر و گذار باباچاهی از اشعار نیمایی نخستین تا سروده‌های پسانیمایی، نمایش دقایق منتخبی از فیلم‌ مستند «این هم یک شوخی بود» ساخته محسن موسوی میرکلایی و مهدی خنافره، و برقراری ارتباط زنده گفت‌وگوی تصویری با شاعر، از جمله برنامه‌هایی این نکوداشت است.

جمعه‌پور همچنین با بیان این‌که از آغاز سال جاری، تصمیم شورای مرکزی انجمن ادبی حافظ عسلویه بر این بوده تا علاوه بر شرح سلسله‌وار غزل‌های لسان‌الغیب، در هر جلسه آثار و احوال یکی از شاعران برجسته کشور نیز معرفی و بررسی شود، تصریح کرد: در همین راستا، تاکنون علاوه بر شاعران ملی نظیر حسین منزوی، قیصر امین‌پور، سیمین بهبهانی، میرزاده عشقی، فرخی‌یزدی، حسین پناهی و مصطفی رحماندوست، شاعران هم‌استانی مانند فایز، مفتون و مرحوم منوچهر آتشی نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند و اینک تولد استاد باباچاهی نیز بهانه‌ای برای پرداخت بیشتر به این شاعر خواهد بود.
آیین نکوداشت علی باباچاهی سه‌شنبه (22 آبان‌ماه) ساعت 19:30 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخل تقی برگزار می‌شود.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، شاعر ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: