bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷
رئیس انجمن ملی خرمای ایران اعلام کرد که رونق وضعیت محصول خرما نیازمند حمایت جدی بخش‌های مختلف دولت به‌ویژه در حوزه‌های مالیات و تامین اجتماعی است.
محسن رشیدفرخی در نشست میز ملی خرما در بوشهر با تاکید بر این‌که برای بسته‌بندی محصول خرما که برای 10 تن آن 10 کارگر نیاز است باید برای حمایت از نیروی کاری این حوزه راهکارهای لازم پیش‌بینی شود، بیان کرد: در بخش تولید، آب و آبیاری، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و دو برابر شدن هزینه‌های صادراتی از جمله مشکلات حوزه محصول خرماست و اکنون که کشور در شرایط تحریمی قرار دارد باید قوانین متناسب با این شرایط خاص لحاظ شود.
به‌گفته وی، تحریم‌ها اثر جدی بر اقتصاد کشور دارد و انکار آن خود نوعی مشکل‌آفرینی و سردرگمی در پیش دارد. یافتن راه‌حل و تکرار نکردن آزمون و اشتباه‌های گذشته از راه‌های مهم برای مقابله با شرایط تحریمی است.

رشید فرخی با تاکید بر این‌که در این بین نباید همه مشکلات خرما را به گردن تحریم‌ها بیندازیم بلکه با به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت مشکلات در حوزه صادرات ایجاد ثبات در قوانین گمرک است که تداوم این روند ایجاد‌کننده سردرگمی است.
این مقام مسوول در ارتباط با احداث پتروشیمی در نخلستان‌های آبپخش استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای که با کم‌آبی روبه‌رو است احداث پتروشیمی توجیهی ندارد. این‌که برای تامین آب مورد نیاز این پتروشیمی به‌دنبال انتقال آب باشیم نیز منطقی نیست، زیرا در شرایط کنونی تمام مناطق کشور با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است و قابلیت انتقال آب آنها به سایر مناطق وجود ندارد.

رئیس بسیج فعالان اقتصادی و تجاری کشور نیز در این نشست با تاکید بر این‌که بسیج در کنار انجمن ملی خرما و صنعت کشور برای حمایت از این محصول ماموریت دارد و در این مسیر آماده هرگونه همکاری است، افزود: بسیج مطابق با انتظارات مردم مهیای انجام کارهای عملیاتی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه حوزه خرماست.
به‌گفته وی، در این مسیر بسیج دولت را خانواده خود دانسته و حمایت از فعالیت‌های آن را یک الزام می‌بیند.

سید‌حسین حسینی‌محمدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در ادامه با تاکید بر این‌که آشنا نبودن بهره‌برداران خرما با اصول علمی، پایین بودن سطح برداشت در هکتار، ضعف واحدهای بسته‌بندی، تکثر کارگاه‌های سنتی و کیفیت پایین ماشین‌آلات این حوزه از جمله مسائلی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی در مرکز استان ها، فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه خرما، برندسازی و اعطای تسهیلات جهت سرمایه در گردش واحدهای بسته‌بندی خرما از جمله مواردی است که در ارتباط با محصول خرما باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

برچسب ها: خرما ، بازار ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: