bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان با نگاه ویژه به دوره ابتدایی خبر داد.
محمود قاسمی در نشست با نمایندگان کارگروه برنامه عملیاتی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان، گفت: حذف مشق شب برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی شاید مهم‌ترین تحول برای این دوره حساس باشد که در سال جاری تمامی شهرستان‌ها و مناطق ملزم به اجرای آن خواهند بود.

وی با بیان این‌که یکی از بندهای برنامه ششم توسعه سند تحول بنیادین است و آموزش و پرورش برای رسیدن به چشم‌انداز تعیین‌شده مکلف به اجرای آن است اظهار کرد: طرح وزارت آموزش ‌و پرورش مبنی بر حذف مشق شب پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی در راستای برخی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش و اسناد بالادستی آن است. تکلیف باید مهارت محور و هدفمند باشد ضمن این‌که لازم است نگرش خانواده‌ها را نسبت به تست و آزمون تغییر دهیم.
قاسمی با اشاره به این‌که متاسفانه ما فرصت بچه بودن و کودکی کردن را از بچه‌های خود گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: حذف مشق شب، تکالیف بی‌هدف و پیک نوروزی در همین راستاست. در سیاست جدید آموزش ‌و پرورش، به‌جای نوشتن مشق شب، فعالیت‌هایی به دانش‌آموزان تکلیف می‌شود که در آن، علم‌آموزی، اندیشه‌ورزی، تحقیق و تعامل بیشتر دانش‌آموز با اعضای خانواده، مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان حذف کتاب‌ها و جزوات کمک‌درسی، کلاس‌ها و آزمون‌های چهار گزینه‌ای مدارس را نیز از دیگر پیگیری‌های آموزش و پرورش استان بیان کرد و یادآور شد: حذف این رقابت‌ها که دغدغه نمره را برای دانش‌آموزان به جای یادگیری موثر ایفا می‌کرد آثار مخربی بر روحیه این دانش‌آموزان داشت.
قاسمی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان را نباید با یک آزمون سنجید، افزود: آزمون‌های مدارس خاص در دوره ابتدایی از هر نظر دارای اشکال بود و دانش‌آموزی که شش سال تحصیلی را با شیوه توصیفی آموزش دیده نباید با یک آزمون چهار گزینه‌ای که بدترین نوع آزمون است، سنجید.
وی با بیان این‌که ورود موسسات آموزشی علمی آزاد بدون مجوز و هماهنگی به مدارس ابتدایی خط قرمز آموزش و پرورش استان است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در این سن به جای تست‌زنی، افزایش اضطراب و استرس، مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند. تاکید می‌شود که هیچ آزمونی نباید در سه سال اول ابتدایی برگزار شود و مشق شب هم در مدارسی که مشمول طرح است، باید حذف شود.
این مقام مسوول با اشاره به این‌که آموزش و پرورش در سال جاری تمام توجه خود را به آموزش ابتدایی به‌عنوان حساس‌ترین دوره تحصیلی معطوف کرده است، ابراز کرد: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در استان دستاوردهای خوبی داشته است و در سال جاری این طرح با نگاه ویژه به دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که برنامه‌های متنوعی برای کیفیت بخشی آموزش دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در دستور کار است، افزود: این برنامه‌ها با رویکرد آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. همچنین تحقق سند تحول بنیادین، آشنایی با روش‌های نوین تدریس، دانش‌افزایی معلمان، انتقال تجارب و همسوسازی معلمان با آخرین تغییرات کتب درسی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان، گفت: آموزش و پرورش استان از لحاظ پوشش تحصیلی با آمار 26/99 درصد بالاتر از میانگین کشور است و نسبت به سال گذشته خود این نهاد نیز رشد حاصل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: