جمید قبادی در نشست هماندیشی طراحان و تولیدکنندگان حوزه لباس کودک و نوجوان در راستای برگزاری هر چه بهتر و موثرتر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به فراگیر شدن جریان مد در کشور گفت: بهواسطه همین فراگیری لازم است به حوزههای مختلف شکل تخصصی بخشیم و نمیتوانیم در حالی که برخی بخشها عملکرد روبهپیشرفت داشتهاند، در سایر حوزهها تنها نظارهگر باشیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از برندهای مطرح دنیا با وجود گروههای کالایی متعدد، در بخش کودک و نوجوان هم فعال بوده و در حقیقت به قدمت مدسازی در جهان، حوزههای تخصصی هم دارای قدمت هستند، افزود: مایلیم در عرصه طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به شکل حرفهای پیش رویم؛ چراکه در کشورمان با طیف وسیعی از مخاطب در این زمینه مواجه هستیم که این جمعیت چند میلیون نفری در واقع آیندهسازان جامعه ما هستند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مشاور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ابعاد آموزشی در مسیر رشد و توسعه عرصه لباس کودک و نوجوان اشاره و بیان کرد: آموزش نکات مرتبط با پوشش مانند نحوه بهکارگیری رنگ در شئون کاربردی و از سویی دیگر توانمند شدن در بهکارگیری آموزش با ابزار و لوازم کافی یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان است و نباید فرزندان ما صِرف مصرفکننده، بدون آموزش خریدار اثری باشند که بنای یک عمر ما را تامین میکند.
قبادی در پایان با تاکید بر اینکه بسیاری از لباسهای کودک و نوجوان واجد شرایط هویتدار و هویتساز نیستند، بیان کرد: هر چند که خوشبختانه طی سالهای اخیر، بسیاری از سرمایههای ما در بخش تولید به سمت تخصصی شدن سوق پیدا کرده است اما نه تنها هنوز هم نگاه تجاری در حوزه طراحی وجود ندارد، بلکه بسیاری از طراحان دست به خلق طرحی میزنند که اطلاعی درباره هویت آن ندارند و حتی نمیتوانند 10 دقیقه درباره اثرشان صحبت کنند.