bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مربی قایقرانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
مسابقات ملی قایقرانی از ششم تا یازدهم آذرماه در پارک امام علی شهر بوشهر با حضور تیم‌های مختلف قایقرانی از سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.
در مسابقات کشوری، به‌دنبال جایگاه نخست هستیمبامداد جنوب - علی تنگستانی:
مسابقات ملی قایقرانی از ششم تا یازدهم آذرماه در پارک امام علی شهر بوشهر با حضور تیم‌های مختلف قایقرانی از سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.
آب و هوای این روزهای استان بوشهر بهترین زمان برگزاری مسابقات ورزش است. این مساله باعث شد نگاه فدراسیون‌های مختلف کشوری روی این استان زیادی شود. در نهایت با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان رقابت‌های هندبال ساحلی استعدادهای برتر در رشته هندبال ساحلی در زمین ساحلی پارک امام علی بوشهر آغاز شد. پس از این اتفاق، بوشهر میزبانی مسابقات ملی قایقرانی از ششم تا یازدهم آذرماه شد. مسابقاتی که قرار است در مجموعه قایقرانی پارک امام علی برگزار شود. این در حالی است که سال گذشته شاهد چنین مسابقاتی در شهر عسلویه بودیم و استان بوشهر در آن مسابقات به رتبه سوم پسنده کرد. طبق اطلاعات دریافتی، هیات قایقرانی استان قرار است با دو تیم در این مسابقات شرکت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سراغی یکی از مربیان قایقرانی رفتیم. کللی‌ در این گفت‌وگو از انگیزه بالای تیم‌های استان برای کسب رتبه اول مسابقات خبر داد. 

هدف از برگزاری این مسابقات، شناسایی استعدادهای برتر است
این مسابقات قرار است در رده سنی جوانان، نوجوانان و نونهالان برگزار شد. همچنین باید گفت که در بخش جوانان شاهد مسابقات کشوری هستیم و در دو رده سنی دیگر شاهد برگزاری مسابقات المپیاد شناسایی استعدادهای برتر هستیم. به هر حال این یکی از سیاست‌های برتر مسوولان قایقرانی کشور است که با استفاده از آن می‌توان استعدادهای برتر هر استان را شناخت و به همین دلیل آنها می‌توانند روی این استعداد از همین حالا سرمایه‌گذاری کنند تا در آینده در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. ما هم از اداره کل ورزش و جوانان تشکر می‌کنیم که این میزبانی را به ما داده‌اند. لازم به ذکر است که مسابقات ملی قایقرانی از تاریخ هفتم تا یازدهم این ماه در مجموعه قایقرانی شهر بوشهر واقع در پارک امام علی برگزار خواهد شد. 

رقبای خود را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم
در حال حاضر، ما برای حضوری موفق در این مسابقات، اردوهایی در شهرهای مختلف برگزار کردیم و روز چهارشنبه هفته گذشته، ورزشکاران مناسب را برای حضور در این مسابقات انتخاب کردیم. الان از هر چهار شهرستان بوشهر، تنگستان، عسلویه و دیلم نماینده‌هایی در تیم منتخب استان هست که این مساله نشان می‌دهد شهرستان‌های ما استعدادهای خوبی دارند. همچنین باید گفت از آنجا که ما میزبان مسابقات ملی قایقرانی هستیم، با تائید رسمی فدراسیون قایقرانی با دو تیم «الف» و «ب» در این مسابقات شرکت می‌کنیم. یکی دیگر از دلایلی که باعث شد با دو تیم در مسابقات شرکت کنیم، تعداد زیاد نفرات بود. این دو تیم در بخش آب‌های آرام به مصاف حریف خود می‌روند که شامل رشته کایاک و کانو کانادایی است. در بخش جوانان، ورزشکاران ما در مسافت‌های 200، 500 و 1000 متر با حریفان خود به رقابت می‌پردازند. در رده سنی نوجوانان و نونهالان هم شاهد برگزاری مسابقات در مسافت‌های 500 و 1000 متر هستیم. البته ما برای ارزیابی عملکرد حریفانمان برنامه‌هایی هم داشته‌ایم. سال گذشته مسابقات کشوری در عسلویه برگزار شد و آن زمان ورزشکاران دیگر استان‌ها را آنالیز کرده بودیم و الان بر اساس آن آنالیز در حال تمرین دادن ورزشکاران خود هستیم تا آنها بتوانند عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشند. 

برای کسب رتبه اول، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم
در مسابقات سال گذشته، ما عملکرد خوبی داشتیم ولی در نهایت توانستیم به مقام سومی مسابقات برسیم. مقامی که البته ارزش زیادی برای هیات قایقرانی استان بوشهر داشت ولی تمام سعی و تلاش ما این است که نتیجه‌ای بهتری کسب کنیم با یاری خداوند، مقام اول مسابقات را کسب کنیم که البته کار بسیار سختی است. به هر حال با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان، این امتیاز به ما داده شده تا در یک میدان بزرگ با حریفان خود روبه‌رو شویم تا سطح قایقرانی خود را بدانیم. از طرف دیگر، ورزشکاران ما هم می‌توانند در این مسابقات کسب تجربه کنند و تا برای مسابقات آینده برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتری داشته باشند. به هر حال مسابقات ملی قایقرانی، بالاترین سطح مسابقات قایقرانی کشوری است که استان‌های زیادی در آن حضور پیدا می‌کنند. همچنین باید گفت که برگزاری این مسابقات باعث شده کمپ قایقرانی استان بوشهر نسبت به گذشته پیشرفت بهتری داشته باشد. در نهایت باید گفت که برگزاری مسابقات کشوری از هر نظری به سود قایقرانی استان بوشهر است؛ چه از نظر فنی و چه از نظر توسعه زیرساخت‌ها.

اداره ورزش و فدراسیون کمک‌های خوبی به ما کرده‌اند
در ادامه باید بگویم که اسکان و تغذیه ورزشکاران دیگر استان‌ها به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است و نهاد قول داده تا تمام نیازهای آنها را برطرف کند. از طرفی دیگر، فدراسیون قایقرانی هم از نظر فنی و زیرساخت‌های محلی برگزاری مسابقات، کمک‌های به ما کرده است و در این راستا چند قایق هم به‌صورت امانت به داده‌اند. به هر حال برگزاری این مسابقات در بوشهر، یک اتفاق بزرگی برای قایقرانی این استان است. علاوه بر این، بسیاری از استان‌ها از این‌که قرار است مسابقات در بوشهر برگزار شود، خوشحال هستند. دلیل این مساله این است که به‌دلیل آب و هوایی مناسبی که هم‌اکنون این استان دارد، از هر نظر برای مسابقات قایقرانی آماده است. از طرفی دیگر، در گذشته این مسابقات در تهران برگزار می‌شد و از آنجا که در این زمان، هوای تهران سرد است، بعضی از استان‌ها نمی‌توانستند عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشند. 

بعد از مسابقات کشوری، لیگ قایقرانی ادامه پیدا خواهد کرد
در پایان، در مورد لیگ قایقرانی استان بوشهر هم باید بگویم که به‌دلیل شرایط جوی که این روزها به وجود آمده است، دو هفته باقی‌مانده از لیگ برگزار نشده است. الان هم که به مسابقات کشوری رسیده‌ایم، وقتی برای برگزاری لیگ قایقرانی نداریم، چراکه تمام تمرکز خود را برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات کشوری گذاشته‌ایم اما از همین‌جا اعلام می‌کنم که ادامه لیگ قایقرانی استان بعد از مسابقات ملی قایقرانی برگزار می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: