bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه اعلام کرد که آلودگی نفتی رودخانه فصلی دره گپ گناوه مهار و جمع‌آوری شد.
حسام منصوری‌مطلق در این رابطه، گفت: در پی بارندگی‌های روزهای گذشته لکه‌های نفتی از چاه‌های نفت منطقه گلخاری گمارون در فاصله زمانی کوتاهی نسبت به مرحله قبل برای بار دوم در مسیر دره گپ به سمت خلیج فارس مشاهده شد. بر اساس اطلاعات مردمی، برای مهار و جلوگیری از ورود لکه‌های نفتی به ساحل گناوه با مسوولان مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

معاون امور عمرانی فرمانداری و مدیر ستاد بحران شهرستان گناوه تصریح کرد: همکاری و ورود به موقع دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باعث شد مسوولان شرکت نفت و گاز گچساران عملا پای کار بیایند و اقدام به جمع‌آوری و کنترل لکه‌های نفتی از بستر رودخانه کنند.
وی افزود: برای دومین‌بار متوالی پیش از ظهر امروز آلودگی نفتی به‌صورت گسترده از مسیر رودخانه فصلی دره گپ در حال ورود به خلیج فارس بود که در این خصوص با حضور نماینده محترم دادستان و نیروی انتظامی و محیط زیست پیگیری جدی قضائی صورت گرفت. همچنین در تماسی که با مسوول عملیات و ایمنی شرکت نفت و گاز گچساران داشتیم به آنها اطلاع داده شد که در اسرع وقت نسبت به مهار و جمع‌آوری لکه‌های نفتی بستر رودخانه اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه به‌دلیل دسترسی نیافتن به موقع و نبود دفتر نمایندگی شرکت نفت در شهرستان گناوه نخست وجود هرگونه آلودگی نفتی را انکار کردند اما وقتی متوجه حضور نماینده دادستان و مسوولان شهرستان در محل شدند، قول همکاری جدی دادند. منصوری متذکر شد: اکیپ‌های فنی و مهندسی هم‌اکنون در حال عملیات بوم‌گذاری در پل چم شهاب برای جمع‌آوری و جلوگیری از ورود لکه‌های نفتی به دره گپ هستند.

برچسب ها: آلودگی ، گناوه ، رودخانه
نام:
ایمیل:
* نظر: