bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
تالاب حله که چندین بار درا ین صفحه پیگیر وضعیت آن بودیم در این چند سال با خشکی و بیجانی مواجه بود اما روز گذشته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد که تالاب حله در استان بوشهر به لطف بارش‌ها و نازل رحمت‌های الهی طی چند روز اخیر احیا شده و آب این تالاب به دریا متصل شده است.
احیا شدن تالاب حله با بارندگی‌های پاییزیفرهاد قلی‌نژاد در نشست بررسی وضعیت مناطق زیست محیطی استان بوشهر از کوچ پرندگان به مناطق مختلف این استان خبرداد و گفت: با سرد شدن مناطق شمالی، کوچ و مهاجرت پرندگان نادر و کم‌یاب به مناطق مختلف حفاظت شده استان بوشهر انجام شد و پرندگان در تالاب‌ها و سواحل مختلف استان بوشهر فرود آمدند.

وی تالاب‌ حله، مناطق حفاظت شده مند، جزایر خارگ، خارگو، نخیلو، خان، ام الگرم و پارک ملی دریایی نایبند را مهم‌ترین جایگاه و زیستگاه پرندگان مهاجر دانست و افزود: پرندگان با سرد شدن نقاط سیبری و شمال اروپا کوچ خود را به نقاط خوش آب و هوا از جمله استان بوشهر آغاز می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه پرندگان مهاجر در 8 زیستگاه حفاظت شده استان بوشهر فرود آمدند افزود: در طول فصل زمستان انواع پرندگان نادر و کم‌یاب شامل فلامینگو، پلیکان، درنا، هوبره، کاکایی و سلیم‌خرچنگ‌خوار برای زمستان‌گذرانی وارد زیستگاه‌های یاد شده می‌شوند.

قلی‌نژاد از بارش‌های باران مطلوب در فصل پاییز امسال خبرداد و بیان کرد: بارندگی‌های مطلوب در پاییز امسال سبب افزایش ارتفاع آب منطقه حله استان بوشهر شد. این بارش‌ها سبب شد تا سطح آب منطقه حفاظت شده حله بوشهر افزایش یابد. بارندگی‌های اخیر شادابی و طراوت خاصی به منطقه حله و اطراف این منطقه  بخشیده است.
قلی‌نژاد از احیا دوباره تالاب حله خبرداد و بیان کرد: تالاب حله در استان بوشهر به لطف بارش‌ها و  نازل رحمت‌های الهی طی چند روز اخیر احیا و آب این تالاب به دریا متصل شد.

برچسب ها: جامعه ، تالاب حله
نام:
ایمیل:
* نظر: