bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷
عضو ستاد برگزاری یک هفته با آتشی -که به‌مناسبت پاسداشت سیزدهمین یادمان منوچهر آتشی شاعر فقید جنوب برگزار می‌شود-‌ از گشایش این هفته ادبی با برگزاری شب شعر «سورنا» در دانشگاه خلیج فارس خبر داد.

بامداد جنوب: عضو ستاد برگزاری یک هفته با آتشی -که به‌مناسبت پاسداشت سیزدهمین یادمان منوچهر آتشی شاعر فقید جنوب برگزار می‌شود-‌ از گشایش این هفته ادبی با برگزاری شب شعر «سورنا» در دانشگاه خلیج فارس خبر داد.
عبدالله رئیسی با اعلام این خبر به بامداد جنوب گفت: سخنرانان این شب شعر کوروش کرم‌پور (شاعر، منتقد و پژوهشگر) و مجید اجرائی (شاعر، منتقد و پژوهشگر) خواهند بود. در این برنامه که ساعت 19 امروز (دهم آذرماه) در سالن ابن‌سینا دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود، از کتاب «رام و نارام» اثر نسرین مظفری و مرضیه نوروزی رونمایی می‌شود.
وی در ادامه با بیان این‌که یک هفته با آتشی از 10 تا 15 آذرماه با اجرای برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، افزود: در روزم دوم این هفته نشست تخصصی شعر با حضور رضا معتمد (شاعر، منتقد و پژوهشگر)، عبدالله رئیسی (شاعر، منتقد و پژوهشگر) و مجید اجرائی (شاعر، منتقد و پژوهشگر) ساعت 19 در مدرسه تاریخی سعادت برگزار می‌شود.

رئیسی با اشاره به این‌که در روز دوشنبه (12 آذرماه) نیز نشست «آتشی و صحنه تئاتر» ساعت 19 در مدرسه تاریخی سعادت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این نشست ایرج صغیری، حسین دهقانی و جهانشیر یاراحمدی حضور خواهند داشت و نمایش«شعرهای اسب سفید وحشی و ظهور» خوانش می‌شود.

این استاد دانشگاه و منتقد ادبی در ادامه با بیان این‌که در چهارمین روز از این هفته، شب شعر آتشی (۱۳ آذرماه) ساعت 19 در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور شاعران و دوستداران وی‌ برگزار می‌شود، گفت: در این نشست نیز از کتاب «سیر دگرکونی زنان و اندیشه در اشعار منوچهر آتشی» اثر منصوره صبح‌نمایان رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در پنجمین روز یک هفته با آتشی نشست «آتشی ژورنالیست» ساعت 19 در مدرسه تاریخی سعادتی برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه سیدقاسم یاحسینی به سخنرانی می‎پردازند. همچنین از تازه‌ترین اثر محسن موسوی میرکلایی (شاعر، نویسنده، منتقد، پژوهشگر و مستندساز هم‌استانی) به نام «مقالات آتشی» رونمایی می‌شود.
رئیسی در پایان با بیان این‌که آیین‌ پایانی یک هفته با آتشی روز پنجشنبه (15 آذرماه) ساعت 15:30 در جوار آرامگاه منوچهر آتشی (فرهنگسرای شیخ حسن چاهکوتاهی) برگزار می‌شود، یادآور شد: در این آیین از پنج دهه 

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، شعر ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: