bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷
چند هفته‌ای است که مساله آتش‌بس در یمن مطرح شده اما شواهد حکایت از آن دارد که غربی‌ها و متجاوزان به یمن، می‌خواهند طرح‌های خود را به این کشور بقبولانند.
چند هفته‌ای است که مساله آتش‌بس در یمن مطرح شده اما شواهد حکایت از آن دارد که غربی‌ها و متجاوزان به یمن، می‌خواهند طرح‌های خود را به این کشور بقبولانند. با این حال نظر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به‌صورت کامل در راستای منافع مردم یمن نهفته است. وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه جنایات سعودی‌ها و هم‌دستان امریکایی‌شان در یمن وحشتناک و بی‌اندازه است، تاکید کرد که طرح چهار ماده‌ای ایران برای یمن همچنان تنها گزینه پذیرفتنی است.

محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه توئیتر خود به یکی از توئیت‌های قدیمی‌اش درباره راه‌حل پایان دادن به بحران یمن اشاره کرده و نوشت: من این را پیش از این در آوریل 2015 درباره بحران یمن گفته بودم. امروز نیز پس از رنج و عذاب وحشتناک انسانی و جنایات جنگی بی‌اندازه ائتلاف سعودی و همدستان امریکایی‌اش (در یمن) و تلاش‌ها برای کتمان کردن جنایات آنها از طریق طرح اتهامات واهی علیه ایران، تاکید می‌کنم که طرح چهار ماده‌ای ایران همچنان تنها گزینه قابل قبول (برای یمن) است.

ظریف در توئیت خود در آوریل 2015 نوشته بود: جنگ یمن باید متوقف شود. ما خواهان آتش‌بس، کمک‌های بشردوستانه، گفت‌وگوی درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر هستیم. به‌نظر می‌رسد این پیشنهاد ایران چندان به مذاق امریکایی‌ها و سعودی‌ها خوش نیامده، چراکه مقامات دولت نجات ملی این کشور نیز درست همین دیدگاه را دارند و حاضر نیستند زیر بار هر طرحی بروند. رایزنی‌ها برای آتش‌بس در یمن ادامه دارد. 

برچسب ها: سیاسی ، ظریف ، یمن
نام:
ایمیل:
* نظر: