bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
نمایش «عروسی خون» با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی -که برگرفته از «عروسی خون» فدریکو کارسیا لورکا است- در بوشهر به روی صحنه می‌رود.
بامداد جنوب: نمایش «عروسی خون» با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی -که برگرفته از «عروسی خون» فدریکو کارسیا لورکا است- در بوشهر به روی صحنه می‌رود.
این نمایش که به همت گروه نمایشی «آفرینگان» دیّر تولید شده و اثر برگزیده سی‌امین جشنواره استانی تئاتر بوشهر است، روزهای 14 و 15 آذرماه ساعت 19 در پلاتوی ایرج صغیری تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه می‌رود.
کارگردان نمایش «عروسی خون» در خصوص موضوع آن به بامداد جنوب گفت: داستان نمایش درباره فرار یک عروس در روز عروسی‌اش با معشوقه‌ای ‌است که سال‌ها در انتظارش بوده و پیامدهای فاجعه‌آمیزی در پی دارد.

فضل‌الله عمرانی در ادامه با بیان این‌که این اثر برگرفته از نمایشنامه «عروسی خون» لورکاست که در ساختار اجرائی بر مبنای آداب و رسوم جنوب طراحی و سعی شده تا با فرهنگ و آیین‌های جنوبی همراه باشد، تصریح کرد: «عروسی خون» در واقع القا کننده عشق به زن است که خلاصه همان عشق به سرزمین است.
به گفته وی، بازیگران این نمایش عبارتند از: زیبا دریاسفر، سام موسایی، ندا بداغی، محمد عمرانی، پژمان برزگر، روح‌الله فرهنگ‌دوست، زهرا عمرانی، فاطمه پولادخای، حسین عالیزاده، نسترن محسنی و سلمان حسین‌پور. عبدالحمید شعرانی نیز مجری طرح است. 
یادآوری می‌شود، نمایش «عروسی خون» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 15 آذرماه) ساعت 19 در پلاتوی صغیری به روی صحنه می‌رود.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، نمایش
نام:
ایمیل:
* نظر: