bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
حماسه بزرگ و تاریخی نیروی دریایی ایران در قرن حاضر در چند مورد روی داده است که در همه موارد یگان‌های عمل‌کننده و حاضر در بندر بوشهر همیشه نقشی مهم، بی‌بدیل و تاریخی داشته‌اند.
بامداد جنوب: 
حماسه بزرگ و تاریخی نیروی دریایی ایران در قرن حاضر در چند مورد روی داده است که در همه موارد یگان‌های عمل‌کننده و حاضر در بندر بوشهر همیشه نقشی مهم، بی‌بدیل و تاریخی داشته‌اند. شاید بازپس‌گیری جزایر سه‌گانه در دهانه تنگه هرمز از اشغالگران انگلیسی و بازگرداندن آن به مام میهن یکی از این رویدادها باشد، اما همه می‌دانند که در دوران جنگ و دفاع از وطن بود که نیروی دریایی اخلاص، فداکاری و جان گذشتگی خود را به نمایش گذاشت. 

از نخستین روزهای شروع جنگ تا آخرین روز آن، این نیرو با تمام توان خود در دفاع از مرزهای دریایی و حتی هوایی کشور و باز گذاشتن مسیر تجارت دریایی کشور همت گماشت. با این حال، حماسه هفتم آذر و عملیات مروارید در تارک این نیرو و عملیات‌های دوران جنگ و جهاد می‌درخشد، روزی که نیروی دریایی ایران در همکاری و هماهنگی کامل تیزپروازان نیروی هوایی و با حماسه‌آفرینی شهدایی مانند خلعتبری و یاسینی دمار از روزگار نیروی دریایی و هوایی ارتش بعث صدام درآوردند. غرق شدن هفت ناوچه اوزای عراقی به همراه انهدام چند جنگنده و از کار افتادن اسکله‌های البکر و الامیه در خور موسی در نخستین هفته‌های جنگ طومار نیروی دریایی صدام را برای همیشه در هم پیچید تا صادرات نفت عراقِ بعثی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

 این روز در تقویم ایرانی روز نیروی دریایی نامگذاری شده و به همین مناسبت مراسم‌های مختلفی در میان یگان‌های دریایی کشور در شمال و جنوب برگزار می‌گردد. به همین مناسبت روز شنبه مراسم صبحگاه مشترکی در بوشهر برگزار شد تا یاد شهدای نیروی دریایی ارتش قهرمان ایران گرامی داشته شود. پایگاه دوم دریایی ارتش که در بوشهر مستقر است البته در حماسه مقاومت خرمشهر با گردان 214 تکاوران دریایی خود نیز آوازه‌شان تا ابد در تاریخ ایران به ثبت رسیده و این می‌طلبد که به این شهدای جاویدان وطن احترامی ویژه گذاشت. در این مراسم فرماندهان نظامی استان به همراه نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر حضور داشتند و ما هر چه در میان تصاویر نگاه کردیم، هیچ اثری از نمایندگان دولت ندیدیم!! واقعا برای ما سوال است که آیا نیروی دریایی به استانداری خبر نداده بود یا اینکه در استانداری برنامه از دست‌شان در رفته است!! چرا نباید در چنین روز مهمی که بنام مردم بوشهر رقم خورده، مسوولان دولتی حضور پیدا کنند؟ چگونه است که برای جابجا کردن یک شهردار شمال و جنوب استان را در می‌نوردند یا برای برداشتن یک مدیر که با برنامه‌های آنها هماهنگ!! نیست پایتخت را رها نمی‌کنند، اما چرا در این مراسم نه گراوند و نه معاونانش هیچکس حاضر نبود؟ اگر کسی پاسخی دارد بفرستد، ممنون خواهیم شد و  البته بگویند کجا بوده‌اند!!

برچسب ها: نیروی دریایی ، جنگ ، ذفاع
نام:
ایمیل:
* نظر: