bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران در نشستی به مشکلات واحدهای تولیدی وابسته به مواد اولیه وارداتی اشاره کرد و نسبت به خطر تعطیلی این واحدها هشدار داد.
حسین پیرموذن با بیان این‌که از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که با توجه به تخصیص نیافتن ارز کافی از طرف بانک‌ها به واحدهای تولیدی در زمان تحریم، واحدهایی که مواد اولیه آنها به واردات بستگی دارد با مشکل روبه‌رو می‌‌‌‌شوند، افزود: این اتفاق در حال حاضر برای تعدادی از واحدها افتاده است. در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی که همه مواد اولیه خود را از طریق واردات به‌دست می‌آوردند به‌دلیل تامین نشدن ارز با مشکل روبه‌رو شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در آینده واحدهای تولیدی که ۵۰ درصد مواد اولیه خود را از طریق واردات به‌دست می‌آورند هم با مشکل روبه‌رو شوند.

وی در خصوص تلاش برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی، تاکید کرد: متاسفانه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از محل تسهیلات رونق تولید کمی کندتر شده است و در مقابل دولت به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بیشتر بها داده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با روند کند اعطای تسهیلات رونق تولید، واحدهای تولیدی داخل شهرک‌های صنعتی با توجه به کاهش سرمایه در گردش با مشکل نقدینگی روبه‌رو خواهد شد.
این مقام مسوول با اشاره به این‌که سال آینده با توجه به کسری بودجه و کاهش فروش نفت، این احتمال وجود دارد که بخشی از کسری بودجه از طریق مالیات تامین شود، بنابراین مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی بخش خصوصی بیشتر خواهد شد. 

 عضو هیات‌‌رئیسه اتاق ایران با اشاره به سفر یک هیات  اقتصادی به کشور آذربایجان، گفت: به‌زودی یک هیات اقتصادی- تجاری از طریق اتاق مشترک ایران و آذربایجان، با حضور رئیس اتاق ایران و فعالان بخش خصوصی کشور به جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد که در حال رایزنی با سفرای دو کشور و فراهم کردن مقدمات این سفر هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: