bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بررسی فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس یازدهم؛
«کسب تجربه به بهایی سنگین، آن روی ناکامی است» این نظریه‌ای است که برخی از فعالان سیاسی اصولگرا که تجربه دو شکست انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌اند، مطرح می‌کنند تا با جدیت بیشتری فعالیت‌های پنهانی انتخاباتی خود را پیش ببرند.
ناکارآمدی دولتی‌ها، امید اصولگرایان استمتاسفانه ناتوانی، ضعف، ناکارآمدی و مدیریت غلط استان بوشهر را به پای اصلاح‌طلبان نوشته‌اند، در حالی که اصلاح‌طلبان نقشی در این زمینه ندارند! در استانداری ادای اصلاح‌طلبان را در می‌آورند و برخی‌ها هم اصولا مقابل دولت هستند!!

بامداد جنوب - مریم خوئینی:
«کسب تجربه به بهایی سنگین، آن روی ناکامی است» این نظریه‌ای است که برخی از فعالان سیاسی اصولگرا که تجربه دو شکست انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌اند، مطرح می‌کنند تا با جدیت بیشتری فعالیت‌های پنهانی انتخاباتی خود را پیش ببرند. در این میان اشتباهات استراتژیک اصلاح‌طلبان و کسانی که فرصت را غنیمت شمرده و با تابلوی «امید» دل و دین عامه مردم را ربودند، خواسته و ناخواسته به اصولگرایان کمک می‌کند بیش از گذشته از تجربیات خود بهره‌مند شوند. هر چند پیش‌بینی نتیجه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کمی دشوار است اما رویدادهای اخیر باعث شده است، عده‌ای اصولگرایان را پیروز انتخابات سال آینده بدانند. با این حال آنچه برای ما فعالان رسانه‌ای روشن است هر دو جریان سیاسی رقابت سختی را در پیش دارند، چراکه هم باید با رقیب دیرینه خود مبارزه کنند و هم اشتباه‌های فاحش خود را رفع و رجوع کنند. 
در استان بوشهر متاسفانه ناتوانی، ضعف، ناکارآمدی و مدیریت غلط استان بوشهر را به پای اصلاح‌طلبان نوشته‌اند، در حالی که اصلاح‌طلبان نقشی در این زمینه ندارند! و عملا استانداری در دست گروهی است که صرفا ادای اصلاح‌طلبان را در می‌آورند و هیچکدام ارتباطی با اصلاح‌طلبان نداشته و ندارند. در این زمینه خبرنگار بامداد جنوب گزارشی تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانید.
یکی از فعالان سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با روزنامه بامداد جنوب در این‌باره، برنامه‌های انتخاباتی تشکیلات مدنظر آنها می‌گوید: به به باور من اهالی رسانه باید در کنار مردم قرار بگیرند و کمک کنند مردم در گزینش‌هایشان بالغانه و با بررسی گزینه‌ها دست به انتخاب بزنند، نه از سر استیصال و افتادن در گرداب قبیله‌گرایی‌های سیاسی! از این منظر، معتقدم با بررسی جهت‌گیری‌ها و عملکردها، باید دید که چه اتفاق و رویکردی بیشترین و بهترین دستاورد را برای پیشبرد کشور و رشد و تعالی مردم دارد.

محمدصادق بحرانی با تاکید بر این‌که انتخابات مجلس پیش‌رو، یک انتخابات پرچالش از جنبه‌های مختلف خواهد بود، گفت: یکی از پیش‌بینی‌ها، کاهش مشارکت جدی مردم در انتخابات آینده است که به‌واسطه گلایه جدی مردم، به فضای رخوت، بی‌تحرکی و نبود برنامه و ابتکار عمل متناسب با شرایط رکود و تورم و تحریم در اداره کشور است!
مردم مقایسه می‌کنند و می‌ببینند که به‌رغم آن‌که شرایط بین‌المللی و فشارهای خارجی بسیار خفیف‌تر از ادوار گذشته است اما اداره کشور با گره‌های خودساخته و ناکارآمد پیش می‌رود و در عین حال در روبه‌رویی با خیرخواهی‌ها هم انگار به ثقل سامعه دچار است که همه آدم را به وصف سالخوردگی منتقل می‌کند!  به‌عنوان یک فعال عرصه سیاست و اجتماع انتظارم این است که تصمیم‌گیران از قبیله‌گرایی‌ها فاصله بگیرند و عقلانیت و جوانگرایی پیشه کنند و اگر قصد معرفی گزینه به مردم دارند این انتخاب را به بدنه بسپارند که دوره ریش سفیدی و تصمیم‌گیری‌های محفلی و باندی گذشته است.

بحرانی فعالان سیاسی اصولگرا را مخاطب خود قرار داد و تاکید کرد: با توجه به نارضایتی جدی مردم از وضع موجود! به اصولگرایان توصیه اکید می‌کنم، اگر نمی‌خواهند با اقبال حداقلی مردم روبه‌رو شوند به جریانات فاقد عقلانیتی مثل پایداری و افرادی چون رسایی و قدوسی و ذوالنور میدان ندهند! و به نسل جوان و فرهیخته کشور اعتماد کنند و بجد به‌دنبال ارائه یک برنامه و رویکرد متمایز و ملموس به اقتصاد باشد و از سر دادن شعارهای تکراری و بی‌ربط بپرهیزند.
چهره‌های جوان و باانگیزه در اردوگاه اصولگرا که بیش از همه به‌دنبال وحدت هستند.

محمد حیدری، یکی دیگر از فعالان سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با روزنامه بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که به نظر شما در دوره قبل چه چیز باعث شد کاندیدای اصولگرا به مجلس راه پیدا نکند، گفت: اگر این سوال را از برخی اصولگرایان بپرسید سریع به شما جواب می‌دهند که نبود وحدت و تعدد کاندیداهای جریان اصولگرایی باعث شکست شده اما بنده معتقدم خودخواهی و تمامیت‌خواهی گروهی خود بزرگِ اصولگرایی خوانده، باعث راه نیافتن کاندیداهای این جریان به مجلس شد. کسانی که حاضر نبودند قبول کنند غیر آنها هم اصولگرایان دیگری هستند و فکر می‌کردند بقیه جریان تنها باید بله قربان‌گوی آنها باشند. کسانی که وقتی به آنها گفته شد بیایید باهم بنشینیم صحبت کنیم و وحدت کنیم، در شأن خودشان ندیدند که حتی گفت‌وگو کنند. این تمامیت‌خواهی‌ها باعث شکست جریان اصولگرایی شد.
به گفته حیدری، آنچه امروز ما شاهد آن هستیم همان تمامیت‌خواهی همان آدم‌هاست که با اسم نو در فلان ساختمان خیابان باغ زهرا دور هم می‌نشینند و با میانگین سنی ۶۰ سال می‌خواهند پشت درهای بسته برای جریان اصولگرایی تصمیم بگیرند. اگر به این ترتیب ادامه پیدا کند امیدی به وحدت نیست. البته وقتی از وحدت هم صحبت می‌کنیم منظور حول محور اصول اساسی است. نه فقط اسم اصولگرایی. همه اینها در حالی است که چهره‌های جوان و چهره‌های جدیدی وجود دارند که می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد اما اگر آن پیرمردهای تمامیت خواه بگذارند.

حیدری در ادامه در پاسخ به این سوال که انتظار نیروهای اصولگرا از مجلس و نمایندگان مجلس چیست، گفت: نماینده مجلس دو بعد دارد. یک بعد ملی و دیگر استانی. انتظار از نماینده مجلس این است که در هر دو بعد عملکرد مثبت از خود نشان دهد. در بعد ملی عزت و استقلال و خدمت به مستضعفان را در راس امور خود قرار دهد. بازیچه این وزیر و آن وزیر نباشد. موقع نطق از هوش نرود! امضایش را به عزل و نصب یک مدیرکل نفروشد! و در بعد استانی مردم‌داری و پیگیر مطالبات مردم باشد. این مردم‌داری یعنی در بین مردم بودن و از درد مردم آگاه بودن است.
محمود خدری، یکی دیگر از فعالان سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگو با روزنامه بامداد جنوب در این‌باره، گفت: وحدت نداشتن نیروهای اصولگرا که بر اثر خودبزرگ‌بینی بعضی از افراد کلید خورد همچنین بی‌توجهی به نیروهای جوان ‌تحصیل‌کرده ارزشی این جناح و تصمیم‌گیری غلط مرکزنشینان مبتی بر انتخاب افراد پیر و سالخورده باعث شکست در انتخابات گذشته شد.
 این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری استان بوشهر، تاکید کرد: مبنای ما در انتخابات آینده تغییر اساسی در گزینه‌هاست، با توجه به عملکرد ضعیف مجلس دهم که به حق ضعیف‌ترین مجلس تاریخ انقلاب به‌شمار می‌رود سعی خواهیم کرد باهمدلی و هم‌فکری دیگر جریان‌های اصولگرا، افراد توانمند، انقلابی، جوان با پتانسیل و انرژی بالا و با روحیه جهادی و انقلابی در راستای خدمت به محرومان معرفی کنیم. 

خدری در پاسخ به این سوال که انتظار نیروهای اصولگرا از مجلس و نمایندگان مجلس چیست، گفت: انتظار ما هم به پیروی از انتظارات مردم که به قول امام راحل ولی نعمت ما هستند از نمایندگان مردم خصوصا از نمایندگان استان این است که دست از جناح بازی و باندبازی برداشته و انتظارات مردم و خواسته‌های مردم که به حق هم هست توجه کنند و به‌دنبال قوانینی در جهت رفع مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی‌ باشند و برای معضل اقتصادی و اشتغال جوانان چاره‌‌اندیشی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: