bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که با افزایش اعتبار در گردش قطعه‌سازان، ترخیص قطعات خودرو از گمرک و صدور مجوز واردات خودروهای خارجی می‌توان از التهابات بازار خودرو بکاهد.
سیدجواد حسینی‌کیا درباره راه‌های خروج بازار خودرو از نابسامانی حال حاضر بازار خودرو‌، گفت: باید دو کار در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور انجام شود. اول، اعتبار سرمایه در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد و از رکود خارج شوند و دوم، خودروهای پر مصرف مانند پراید، تیبا، پژو و سمند نباید گران شوند و درباره سایر خودروها نیز اجازه واردات با ارز آزاد داده شود و از آنها عوارض واردات دریافت شود. وزارت صمت می‌تواند از عواید دولتی ناشی از واردات خودرو به خودروهای پرمصرف داخلی یارانه بدهد تا کل تولید و واردات خودرو برای خودروسازان مقرون به صرفه شود. نتیجه نهایی این اقدامات موجب کاستن التهابات قیمتی بازار خودرو می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده ناشی از ترخیص نشدن لوازم یدکی و قطعات خودرو از گمرک، گفت: علت ایجاد این مساله ریشه در عملکرد دستگاه‌های اجرائی دارد و رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور می‌توانند با ورود جدی به این مساله و بررسی مباحث مطرح شده از سوی وزارت صنعت و گمرک و خودروسازان و قطعه‌سازان تصمیم نهایی را گرفته و با صدور دستور قاطع، بازار خودرو و قطعه را از بلاتکلیفی خارج کنند. ترخیص قطعه از گمرک موجب خروج خودروهای نیمه ساخته از انبار خودروسازان و عرضه به بازار می‌شود در این صورت روند صعودی قیمت خودرو در بازار متوقف و سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد ، خودرو ، گمرک
نام:
ایمیل:
* نظر: