bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
مدیران نهادهای عمومی غیردولتی دنبال راهی برای ماندن؛
قانون منبع به کارگیری بازنشستگان از روز 16 آذرماه رسما صورت قانونی به خود گرفته است و هر کس از این روز به بعد در حالی که مشمول این قانون می‌شود خود را بازنشسته نکند، مرتکب جرم شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر هم باید برود؛ دو تن از مشاوران! گراوند هم مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند

بامداد جنوب: قانون منبع به کارگیری بازنشستگان از روز 16 آذرماه رسما صورت قانونی به خود گرفته است و هر کس از این روز به بعد در حالی که مشمول این قانون می‌شود خود را بازنشسته نکند، مرتکب جرم شده است. اما اینکه چه کسی مسوول است که به بازنشسته‌ها بگوید که باید بروند، خود سوالی است که سخت، چرا که خیلی‌ها دوست ندارند در این مورد اظهارنظر کنند.
اما خبرنگار روزنامه بامداد جنوب کسب اطلاع کرده که مدیران برخی از مجموعه‌های عمومی غیردولتی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوند، اما باوجود اطلاع از اینکه باید بروند هنوز دو دستی میز قدرت را چسپیده و حاضر به ترک آن نیستند. در این مورد استعلام‌های متعددی هم صورت گرفته اما قانون گریزی به شکل عجیب و غریبی در استان بوشهر در جریان است و مردم نیز به این نتیجه رسیده‌اند که در این استان قانون حاکم نیست، چرا که اگر بود در تاریخ تعیین شده توسط قانونگذار افرادی که مشمول می‌شوند، باید بقچه‌اشان را ببندند و تشریف‌شان را ببرند.

در استانداری بوشهر علاوه بر معاون سیاسی و امنیتی، یکی دو نفر دیگر هم مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند، کما اینکه در فرمانداری‌ها نیز افراد بازنشسته وجود دارند که سرشان را زیر برف کرده و فکر می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند. دو تن از مشاوران استاندار بوشهر نیز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند اما مشخص نیست چرا هنوز هم با او در رفت و آمد هستند. 
از سوی دیگر، یکی از نمایندگان مجلس و از طراحان این قانون می‌گوید: برخی از افراد تلاش کردند برای برخی مصادیق اخذ مجوز کنند. در واقع آنها در طول روند بیش از یک سال بررسی این قانون هیچ دغدغه‌ای را با مجلس شورای اسلامی مطرح نکردند و اصولا هیچ شاخص دقیقی را به ما ارائه نکردند و بعضا افرادی که پیگیری‌هایی را انجام دادند شاخص‌های مشخصی نداشته‌اند. به هر حال این قانون یک قانون یک‌شبه نبوده است بلکه چندین جلسه در کمیسیون اجتماعی، صحن مجلس و... بحث شده بود که این دسته از افراد هیچ مراجعه‌ای به مجلس نداشتند.

به گفته سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، این نکته را بگویم ما این قانون را جزو افتخارات می‌دانیم چراکه این قانون جزو قوانینی بوده است که پیش از این در قوانین ما وجود نداشت و خلا آن احساس می‌شد لذا این قانون از قوانین مترقی و رو به جلو محسوب می‌شود که موجب شده است بارقه امیدی در میان جوانان شکل بگیرد. همانطور که در نظرسنجی‌هایی که شکل گرفت به ویژه در برنامه «حالا خورشید» صدا و سیما بیش از  نهصدهزار نفر از یک میلیون نفری که در نظرخواهی شرکت کرده بودند به اجرای این قانون رای دادند. پس این موضوع یک مطالبه عمومی نسبت به نمایندگان مجلس ایجاد کرد و آنها نیز این مطالبه را نه در این چند ماه اخیر بلکه از روز اول مجلس دهم به دلیل رکود و رخوتی که بازنشستگان در سیستم اداری کشور ایجاد کرده بودند و به دنبال ایجاد تحول برای نگاه به آینده بودند، پیگیری کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: