bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید در سال آینده میزبان دو رویداد جهانی در رشته اسکی روی چمن و همچنین رقابت‌های اسکی آلپاین جوانان آسیا ۲۰۲۰ خواهیم بود.
رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید در سال آینده میزبان دو رویداد جهانی در رشته اسکی روی چمن و همچنین رقابت‌های اسکی آلپاین جوانان آسیا ۲۰۲۰ خواهیم بود.
سیدعبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی روز گذشته در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، درباره شرایط این رشته اظهار کرد: من دو سال است که به فدراسیون آمده‌ام و شروع کار بسیار سختی داشته‌ایم. ما در سال نخست قرار بود به مسابقات آسیایی ساپورو و رقابت‌های قهرمانی جهان در دو رشته آلپاین و صحرانوردی اعزام شویم. همچنین در سال دوم مدیریتم مسابقات المپیک زمستانی برگزار می‌شد. 

بنابراین سال‌های بسیار فشرده‌ای داشتیم. همچنین فدراسیون با دو میلیارد بدهی روبه‌رو بود که خودمان نیز سالیانه باید سه میلیارد هزینه می‌کردیم. تا امروز هر آنچه در توان فدراسیون بوده با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شده است و هیچ کاری روی زمین نمانده است. سال‌های ۹۵ و ۹۶ سال‌های خوبی از حیث بارش نبود، به ویژه سال ۹۶ که پیست‌ها از بهمن‌ماه کار خود را شروع کردند. ما چندین برنامه را پیش‌رو داریم که یکی از آنها نگاه همگانی به اسکی است، به‌طوری‌که همه فدراسیون‌ها باید درگیر این مساله باشند. اسکی در دنیا نیاز به کار چهار فصل دارد. این در حالی است که فصل اسکی در ایران فقط چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. در واقع در ابتدای فصل یک ماه طول می‌کشد که ورزشکار شرایط آشنایی خود را طی کند و زمانی که با آمادگی مطلوب به انتهای فصل اسکی می‌رسد شرایط دیگر مهیا نیست و همه این زحمات از دست می‌رود. هم‌اکنون در اروپا و کشورهای آسیایی اسکی‌بازان در طول سال تمرینات‌شان را ادامه می‌دهند و ما باید این خلاء را پر کنیم و ورزشکارانی که شش هفت ماه نمی‌توانند اسکی کنند به سایر نقاط دنیا اعزام کنیم.

افتخاری در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: سال گذشته یکی از مدرسان بزرگ فدراسیون جهانی به ایران آمد اما این کافی نیست و باید استفاده از چنین مدرسانی را هر سال یا یک سال در میان داشته باشیم تا اطلاعات و دانش اسکی در ایران به‌روزرسانی شود. ما به همه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد توجه می‌کنیم اما برای رسیدن به اهدافمان باید به مسیر حرکت و منابعی که داریم و همچنین تلاش و کوششی که انجام می‌شود توجه کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.
وی درباره اعزام ورزشکاران به خارج از کشور برای تمرین و مسابقه، گفت: هیچ فدراسیونی با منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اهداف کلانش نمی‌رسد. ما در طول دو سال گذشته سعی کردیم منابع دولتی خود را دو برابر کنیم اما نوسانات ارزی باعث شد که عملا کمک‌های دریافتی ما از این دو نهاد یک سوم شود. ما باید در این شرایط منابع خود را مدیریت کنیم و حداکثر بهره‌وری را از آنها داشته باشیم. بر همین اساس نیز باید اعزام‌ها را بر اساس کیفیت و کمیت داشته باشیم و جلوی هدر رفتن پول را بگیریم. با توجه به همین نوسانات ارزی ما به‌طور مرتب در فدراسیون چرتکه می‌اندازیم که ببینیم هزینه اعزام چقدر می‌شود‌.

برچسب ها: ورزش ، اسکی ، هزینه
نام:
ایمیل:
* نظر: