bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷
در جمهوری اسلامی یک مردم‎‌سالاری دینی داریم و مبنای کار ما انتخاب است. انتخاب باید اصلح باشد و باید فردی که شایسته‌تر است را برای سپردن مسوولیت‌ها انتخاب کنیم.
این موضوع را مصطفی میرسلیم مورد اشاره قرار می‌دهد و با بیان اینکه قانون انتخابات باید اصلاح شود، عنوان کرد: بخشی از این کار بر عهده شورای نگهبان، بخشی وزارت کشور و بخشی نیز بر عهده مجلس است، اما تاکنون کاری انجام نشده است. آقای کدخدایی اخیرا موضع‌گیری کردند که این کار باز هم خوب است اما کار بسیاری وجود دارد که باید انجام شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فقهای شورای نگهبان را مقام معظم رهبری و حقوقدانان را مجلس انتخاب می‌کند، تصریح کرد: آن‌ها انتخابی هستند اما برای اینکه انتخاب آن‌ها از طریق مردم باشد، باید قانون اساسی را اصلاح کرد، البته نیازی نیست.
به گفته وی، اعضای شورای نگهبان باید شرایطی را که برای نمایندگان و نامزدهای ریاست جمهوری لازم است تنظیم کنند که از منطق برخوردار باشد. باید این شرایط را به مجلس بدهند تا به قانون تبدیل شود. کار خود اعضا است، باید مشخص کنند که مدیر و مدبر یعنی چه و چگونه باید حاصل شود. معیاری برای ثبت‌نام بگذارند، اکنون معیاری وجود ندارد. 

آن‌ها بیان می‌کنند که فلان فرد مناسب نیست، از کجا می‌دانند که او مناسب نیست. اگر فرد هم بخواهد به این امر اعتراض کند، باید به چه کسی و چگونه باشد که مورد قبول قرار گیرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: قانون انتخابات باید اصلاح شود و شرایط یکسانی که افراد می‌توانند در انتخاب حضور یابند را مشخص کنند و در مجلس به قانون تبدیل شود زیرا این حقوق مردم است، بنابراین فردی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود، باید این شرایط را داشته باشد و اگر نداشته باشد، وارد این کار نمی‌شود.

برچسب ها: قانون ، انتخابات
نام:
ایمیل:
* نظر: