bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷
استاندار در رأس امور هر استان است و علت اینکه برای استاندار در دولت بحث و تصویب می‌کنیم و رأی می‌دهیم این است که همه دولت باید استاندار را یاری کنند وگرنه فردی با پیشنهاد وزیر کشور و تایید رئیس‌جمهور می تواند استاندار شود، همانند سفرا که وزیر خارجه پیشنهاد می‌دهد و رئیس‌جمهور تأیید می‌کند.
روز چهارشنبه استانداران جدید سه استان دیگر در هیات دولت تایید شدند. رئیس دولت در نشست کابینه به اهمیت استانداران اشاره کرد و حرف‌هایی زد که دستکم در مورد استان بوشهر و برخی موارد دیگر صادق نیست. حجت‌الاسلام حسن روحانی در مورد اهمیت استانداران گفت: «استاندار در رأس امور هر استان است و علت اینکه برای استاندار در دولت بحث و تصویب می‌کنیم و رأی می‌دهیم این است که همه دولت باید استاندار را یاری کنند وگرنه فردی با پیشنهاد وزیر کشور و تایید رئیس‌جمهور می تواند استاندار شود، همانند سفرا که وزیر خارجه پیشنهاد می‌دهد و رئیس‌جمهور تأیید می‌کند.» به‌نظر می‌رسد که در مورد استان بوشهر این واقعیت صدق نمی‌کند و استاندار در راس امور استان نیست، که اگر بود اوضاع این‌گونه نبود، دیگر آنکه نه همه دولت، شاید یک دهم دولت هم استاندار بوشهر را یاری نمی‌کنند و البته دلیل عمده‌اش می‌تواند ناتوانی او در ارتباط با وزرا و مقامات در سطح عالی حاکمیت باشد. نماینده دولت در بوشهر این ناتوانی را دارد که نتواند ارتباط خوبی با سیاسیون، رسانه‌ها، فعالان مدنی و فرهنگی در استان داشته باشد. 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «در ایران چون همه وزارتخانه‌ها باید استاندار را در پیشبرد فعالیت‌های استان حمایت و کمک کنند، انتخاب او با تصویب اعضای دولت انجام می‌گیرد و خوشبختانه معمولاً استاندارهای ما با رأی قاطع ، اعتماد دولت را کسب می‌کنند.» در این یک مورد هم رئیس دولت دچار فراموشی شده و می‌تواند از کسانی که مهرماه سال گذشته در هیات دولت حضور داشتند تا برای یکی از استانداران ارسالی برای استان‌های شمالی تصمیم‌ گرفته شود بپرسند که چه طوفانی از مخالفت با نامبرده شد! متاسفانه یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف دولت روحانی انتخاب برخی از استانداران ضعیف و ناتوان بوده تا جایی که صدای همه را درآورده‌اند. نقش اصلی را در انتخاب استانداران رئیس دفتر رئیس‌جمهور بازی می‌کند و امیدوار است که منتخبانش در انتخابات سال 1400 هوایش را داشته باشند. وزیر کشور هم بی‌میل نیست که استانداران بتوانند کمک حال یار قدیمی‌اش باشند!! اما بیشترین ضربه را مردم از انتخاب استاندارانی خورده و می‌خورند که از مدیران زیر دست‌شان دستور می‌گیرند و خط فقر در مجموعه آنها رشد کرده و در شاخص‌های توسعه باوجود 31 استان در کشور، رتبه 32 را کسب کرده‌اند. ای کاش رئیس دولت زیاد از استانداران تعریف نمی‌کرد، چرا که بانی و باعث بسیاری از اتفاقات ناخوشایند در کشور همین استانداران ضعیف و گاه بی‌لیاقت هستند که در اشِلِ ایران نمی‌گنجند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: