bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مچ‌بندی که تنور حاشیه‌های پارس را گرم کرد؛
همانطور که روز گذشته در این صفحه خواندید، تیم پارس جنوبی‌جم در یک بازی تقریبا یک‌طرفه با نتیجه 3 بر یک از تیم قدرتمند پرسپولیس تهران شکست خورد تا با وضعیت نه‌چندان مطلوب نیم‌فصل اول بازی‌ها را به پایان برساند. این بازی سوای نتیجه..
آقای سیف‌اللهی، پیراهن شما زرد است نه قرمز!بامداد جنوب - علی تنگستانی:
سیف‌اللهی برای چندمین‌بار در طول فصل‌های گذشته لیگ برتر پس از زدن گل به تیم محبوبش، حرکتی انجام داد که به هیچ عنوان درست نبود. حرکتی که هواداران پارس جنوبی را به‌شدت ناراحت و احساساتی کرد.

همانطور که روز گذشته در این صفحه خواندید، تیم پارس جنوبی‌جم در یک بازی تقریبا یک‌طرفه با نتیجه 3 بر یک از تیم قدرتمند پرسپولیس تهران شکست خورد تا با وضعیت نه‌چندان مطلوب نیم‌فصل اول بازی‌ها را به پایان برساند. این بازی سوای نتیجه، حاشیه‌های مختلفی داشت که هیچ‌کدام از آنها به اندازه حرکت عجیبی که سیف‌اللهی انجام داد، بزرگ نبودند. حرکتی که باید گفت فقط یک بازیکن غیرحرفه‌ای انجام می‌دهد. در دقایق پایانی بازی، سیف‌اللهی که به‌عنوان یار تعویضی در بازی حاضر شده بود، روی حرکت خود در محوطه جریمه باعث شد بازیکن حریف روی او خطا مرتکب شود و داور نطقه پنالتی را نشان داد. خود سیف‌اللهی پشت این توپ ایستاد و با اعتماد به نفس بالا توپ را وارد دروازه سرخپوشان پایتخت کرد تا هم اختلاف را کمتر کند و هم مانع قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل اول رقابت‌ها شود. اما این تازه شروع حرکت جنجالی او در این بازی حساس بود. این بازیکن پس از این‌که گل اول پارس را به‌ثمر رساند در حرکتی غیر‌حرفه‌ای که در فوتبال امروز کمتر شاهد آن هستیم، مچ‌بند قرمز رنگ خود را بوسید و همین مساله حاشیه‌ساز شد اگرچه خود بازیکن معتقد است که حرکت او خیلی هم حرکت عجیبی در فوتبال نیست.
 
سیف‌اللهی با اشاره به ناراحتی هواداران پارس جنوبی‌جم از خودش بابت بوسیدن مچ بند قرمز رنگ، بیان کرد: باید موضوعی را بگویم؛ از شب گذشته بسیاری گفته‌اند سیف‌اللهی بی‌غیرت و خیانتکار است؛ من اگر خیانتکار بودم که اولا پنالتی نمی‌گرفتم و دوما پنالتی را گل نمی‌کردم. ماجرای بوسیدن مچ‌بند قرمز برای عشقم به پرسپولیس بود. من از پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شدم و هر چه دارم از پرسپولیس است. اگر پرسپولیس نبود شاید من هم هیچ‌وقت در این فوتبال نبودم، کلا هر کسی هم یک تیمی را دوست دارد و من هم عاشق پرسپولیس هستم اما این مساله ربطی به کم‌کاری و بی‌غیرتی برای تیمم ندارد. شما در فوتبال اروپا هم بازیکنانی را می‌بینید که یک تیم را دوست دارند. کریس رونالدو را نگاه کنید، او الان در یوونتوس توپ می‌زند اما عکس‌هایش با پیراهن منچستر یونایتد را منتشر می‌کند؛ یا عکس با الکس فرگوسن می‌گذارد. او بازیکن یک تیم است اما تیم دیگری را هم دوست دارد. در ایران هم دو قطبی استقلال و پرسپولیس وجود دارد و من طرفدار پرسپولیس هستم. ضمن این‌که نمی‌توانم فراموش کنم از طریق پرسپولیس و علی دایی به فوتبال ایران معرفی شدم.

سیف‌اللهی در پایان گفت‌وگو در مورد این مساله، خاطرنشان کرد: من اگر پنالتی دیروز را گل نمی‌کردم، 40 میلیون هوادار پرسپولیس خوشحال می‌شدند که تیم‌شان صدرنشین لیگ برتر شده. با این‌که به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفتم اما با تمام وجودم بازی کردم و این‌که به من بگویید خیانتکار و بی‌غیرت، عجیب به‌نظر می رسد. اگر قرار است به‌خاطر بوسیدن یک مچ‌بند قرمز رنگ لقب خیانتکار به من داده شود که واقعا دیگر همه‌چیز عجیب است.
با وجود این‌که نمی‌توان از نظر فنی سیف‌اللهی را زیر سوال برد، چراکه در این مدت نشان داده است که بازیکن خوبی بوده است و توانسته در نتایج پارس تاثیر مثبتی داشته باشد ولی حرکت او کاملا غیرحرفه‌ای بود، آقای سیف‌اللهی بهتر است بداند که هر کاری باید در زمان مناسبی انجام شود. این‌که‌ تیمت سه گل خورده باشد و شما پس از زدن گل اول چنین حرکتی از خود نشان می‌دهید، مشخص است که تماشاگران ناراحت پارس عصبانی‌تر می‌شود. از همه مهم‌تر، تیمی که در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و با سه گل شکست خورد، نامش پارس جنوبی‌جم نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است. سیف‌اللهی برای تیم پارس جنوبی‌جم بازی می‌کند و باید شادی و غم باشگاه را با بازیکنان و هواداران تیم تقسیم کند نه این‌که پس از به‌ثمر رساندن گل اول پارس، مچ‌بند قرمز رنگ خود را ببوسد. بله تماشاگران پارس در فضای مجازی تا حدودی تند با این مساله رفتار کردند ولی به هر حال باید به آنها حق داد. 

نکته بعدی در رابطه با بخشی است که سیف‌اللهی حرکت خود را با حرکت رونالدو مقایسه کرد اما او در گفته‌های خود حرکت خود را به‌نوعی زیرسوال برد. سیف‌اللهی گفته بود که رونالدو در فضای مجازی عکس‌هایی از دوران حضور در منچستر قرار می‌دهد ولی آیا تا به حال دیده‌اید که او در زمین بازی با حرکتی مشابه سیف‌اللهی از تیم محبوب خود یاد کند؟ آیا رونالدو زمانی که در رئال بود، با مچ‌بند منچستر وارد زمین شده بود؟ تمام این مسائل ثابت می‌کند که او علایق خود را در زندگی خارج از فوتبال نگه‌داشته است و در زمین فوتبال فقط و فقط به فکر تیم خودش است. 
آقای سیف‌اللهی، شما بازیکن بااستعدادی هستید ولی این برای اولین‌بار نیست که چنین حرکاتی را در زمین انجام می‌دهید. اگر علاقه‌ای به پرسپولیس دارید، هیچ‌وقت آن را وارد زمین فوتبال نکنید. آیا بازیکنانی که در این چندسال به تیم‌های استقلال و پرسپولیس رفته‌اند، با بوسیدن مچ‌بند آبی و قرمز به تیم محبوب خود رسیده‌اند؟ مطمئن باشید که با این حرکات هیچ‌وقت به خواسته خود نخواهید رسید. امیدوارم حالا که می‌خواهید از تیم  پارس جدا شوید، حداقل در رفتار و حرکات خود تغییراتی ایجاد کنید تا شاید روزی به تیم محبوب خود نیز برسید. 

حسن رحیمی: کشتی گرفتن بدون خادم برایم معنی ندارد
بامداد جنوب: دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک می‌گوید که از عملکردم در جام باشگاه‌های جهان با توجه به دو سال دوری از میادین و همچنین حضور در وزن جدید راضی هستم.
حسن رحیمی درباره بازگشت به میادین کشتی پس از دو سال دوری، گفت: بعد از المپیک ریو به‌خاطر جراحی زانو مجبور شدم از کشتی دور شوم البته یکسری حواشی نیز در این مدت دیدم که واقعا از کشتی زده شدم.کشتی عشق من است و مثل خون در رگ‌هایم جاری است. در این مدت دلم برای جو مسابقات، استرس‌ وزن کم کردن‌ها و سختی‌های کشتی لک زده بود و واقعا نمی‌دانم چطور یک روز می‌خواهم از کشتی خداحافظی کنم. شاید آن روز بدترین روز عمرم شود که قرار باشد دیگر کشتی نگیرم. به اصطلاح کشتی‌گیران دوست داشتم بدن درد کشتی را بچشم از طرف دیگر نیز به‌خاطر بحث‌های انگیزشی نیاز بود در این رقابت‌ها که در سطح متوسط بود کشتی بگیرم و به تشک کشتی بازگردم. البته کشتی گرفتن میان این همه تماشاگر بعد از دو سال دوری واقعا سخت است. در این رقابت‌ها برای اولین‌بار به یک وزن بالاتر آمدم و در ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفتم و خوشبختانه از عملکردم راضی هستم. البته موضوع مسائل مالی نیز مطرح بود و از قراردادی که بستم راضیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آسیب‌دیدگی‌اش پس از عمل جراحی به‌طور کامل بهبود یافته است یا خیر، گفت: آسیب‌دیگی‌ام رفع شده اما کسانی که جراحی زانو انجام داده‌اند می‌دانند دیگر مثل سابق نمی‌توانی زانو را به زمین بزنی و دائم این ترس را داری مبادا اتفاقی بیفتد. من هم فعلا به‌علت همین ترس نمی‌توانم مانند سابق در زمان مبارزه انعطاف‌پذیری داشته باشم اما قطعا با حضور در چند میدان این ترس نیز برطرف خواهد شد.
آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم ایران درباره استعفای رسول خادم و بازگشت غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، نیز خاطرنشان کرد: رفتن رسول خادم را به فال نیک می‌گیرم اما کشتی بدون خادم برایم ارزشی ندارد، چرا‌که او با تمام وجود در خدمت کشتی بود و قلبش برای موفقیت کشتی می‌تپید، کشتی برای موفقیت نیاز به کسی دارد که از جنس کشتی باشد. غلامرضا محمدی سال‌ها در کشتی حضور داشته و کارش را بلد است. مشکل خاصی وجود ندارد و ان‌شاءالله به اردوی تیم ملی می‌روم تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در پایان درباره این‌که بسیاری معتقدند هنوز کشتی‌گیری نتوانسته جای خالی او را در تیم ملی پر کند، گفت: البته این موضوع جای تاسف دارد. جوان‌ترها باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنند تا به موفقیت برسند. از نتایج تیم ملی در رقابت‌های جهانی واقعا ناراحت شدم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای کشتی ایران در ادامه راه بیفتد. به‌نظر من آینده کشتی ایران روشن است، چراکه خیلی کار شده است. شاید امسال این زحمات به بار ننشیند اما قطعا می‌توانیم در المپیک نتایج خوبی را به‌دست آوریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: