bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
با همکاری دانشگاه پیام نور بوشهر و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر همایش علمی قاچاق کالا و امنیت اجتماعی برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر صبح شنبه در همایش علمی قاچاق کالا و امنیت اجتماعی گفت: یکی از روش‌های ایجاد نظم اجتماعی هم فکری و هم اندیشی است.  در دنیا دو نوع روش مدیریتی داریم که یکی کنترل الکترونیکی و دیگر کنترل فرهنگی و اجتماعی است. در کنترل فرهنگی چیزی که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد هوش اخلاقی است.

محمدرضا بحرانی ادامه داد: هوش اخلاقی یعنی مهارت هماهنگی بین آنچه می‌اندیشیم و آنچه رفتار می‌کنیم که این موضوع در جامعه به شدت ضربه خورده است و باید ترمیم شود. هم‌اندیشی دانشگاه و نیروی انتظامی می تواند منجر به برگزاری دوره‌ها و کارگاه و روش‌هایی برای ترمیم این موضوع شود.
عضو هیئت علمی رشته مدیریت دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز گفت: بحث قاچاق کالا را باید به صورت سیستمی و چند بعدی نگری است. همچنین قوانین ما در این زمینه جامع و براساس واقیعت‌های جامعه نیستند و بحث اعظم قاچاق کالا بر اساس این روزنه‌های قانونی ایجاد می‌شود.
احمد طاهری افزود: بحث فرهنگی در قاچاق کالا موثر است مثلا ته لنجی که بخشی از مردم با آن زندگی می کنند البته بخشی دیگر از قاچاق کالا مربوط به رانت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: