bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۷
100 روز پس از وعده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر برای ایجاد 2500 شغل؛
روز 23 شهریور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در اظهار نظری که از یک مدیر برنامه‌ریز و کسی که حوزه اقتصاد کشور و استان را به خوبی می‌شناسد بعید بود، مدعی ایجاد 2500 شغل در سه ماه آینده شد.
گفتنی است در روز 23 شهریور ماه، رضا عوض‌پور مدعی شده بود که ظرف سه ماه آینده 2500 شغل با پرداخت تسهیلات ایجاد می‌شود!

بامداد جنوب: روز 23 شهریور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در اظهار نظری که از یک مدیر برنامه‌ریز و کسی که حوزه اقتصاد کشور و استان را به خوبی می‌شناسد بعید بود، مدعی ایجاد 2500  شغل در سه ماه آینده شد. او در جلسه‌ای با موضوع ستاد اقتصاد مقاومتی گفته بود که: «با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی عشایری، فراگیر و رونق تولید پیش بینی می شود در سه ماه آینده 2500 شغل در شهرها و روستاهای این استان ایجاد شود.»

رضا عوض‌پور آن روز این سخنان را هم بر زبان رانده بود: « تاکنون یکهزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی، عشایری، فراگیر و رونق تولید در این استان به متقاضیان پرداخت شده است. در مرحله دوم پرداخت تسهیلات باید چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود که امیدواریم با ارائه طرح‌های مناسب زمینه اشتغال و رونق تولید در استان بوشهر فراهم شود. پیش‌بینی می‌شود 2هزار میلیارد ریال تا پایان سال در استان جذب شود.»
آن روز که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این سخنان مطنطن و باشکوه را بر زبان جاری و ساری می‌کردند، ما به‌عنوان بخش رسانه‌ای و چشم بینا و گوش شنوای جامعه که هنوز به رانت و فساد و زد و بند آلوده نشده و انشالله هم نشویم، اعلام کردیم که سه ماه دیگر خدمت آقای عوض‌پور خواهیم رسید و از نامبرده در این مورد خواهیم پرسید. ما آن روز هم نوشتیم که با پول دادن چیزی درست نمی‌شود و شغلی ایجاد نمی‌گردد. وقتی یک آقایی می‌آید و بیش از دو میلیارد تومان یک‌جا وام می‌گیرد که تا طرح بومگردی بزند، اما کل هزینه ساختش 200 میلیون تومان نیست، مشخص است که خروجی این طرح‌ها به جای سامانگری، ویرانگری است.

ما بارها و بارها نوشته‌ایم که آقای عوض‌پور را دوست داریم که اینگونه خطابش می‌کنیم، اما این دوست داشتن نباید باعث آن شود که احیاناً به‌عنوان رسانه نتوانیم برخی مسائل را مطرح کنیم. با کمال تاسف، تاثر، تالم و شوربختی باید عرض کنیم که اوضاع اقتصادی و وضعیت اشتغال استان به دلیل مدیریت افراد ضعیف، کم‌توان، کم‌تجربه، کم‌حوصله، پوپولیست و ناآگاه آن اندازه خراب است که با این پول‌ها مشکلاتش حل نخواهد شد.
ما به جای سه ماه، 100 روز بعد در این خبر از مجموعه آقای عوض‌پور می‌خواهیم که اسامی این 2500 نفری را که با پرداخت ده‌ها میلیارد تومان پول قرار بوده سر کار بروند، بفرمایند تا ما هم مطلع شویم و از نامبرده و سایر دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر کنیم.

باید تاکید کنیم که متاسفانه استاندار اوضاع را به امان خدا رها کرده، آن یکی به جای آنکه طرح‌های کلان بنویسید و آینده‌نگری کند به این شهردار و آن شهردار گیر می‌دهد تا چند میلیون پول بگیرد و به مجیزگویان پیرامونش بدهد، آن یکی معاون هم هنوز نتوانسته از سرمایه‌گذار هتل 5 ستاره‌ گراوند دفاع کند، مدیرکل‌ها نیز که اوضاع را اینگونه می‌بینند عملا رها شده و دغدغه‌ای ندارند... پس این 2500 شغل هم سر آنها و این پول‌هایی هم که در قالب طرح بومگردی داده شد، حلال آنهایی که بردند و خوردند و شغلی هم ایجاد نکردند... با این حال، ما باز هم منتظر پاسخ جناب عوض‌پور عزیرز خواهیم بود تا اسامی افراد شاغل را که در این سه ماه برایشان شغل ایجاد شده با عکس و سمت در روزنامه منتشر کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: