bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۷
حمید کللی‌فرد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
حمید کللی‌فرد پس از سال‌ها به ایرانجوان برگشت تا یکی از عملیات‌های غیرممکن خود را در طول دروان مربیگری انجام دهد. عملیاتی که بسیار دشوار است ولی ...
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
حمید کللی‌فرد پس از سال‌ها به ایرانجوان برگشت تا یکی از عملیات‌های غیرممکن خود را در طول دروان مربیگری انجام دهد. عملیاتی که بسیار دشوار است ولی ...
پس از گذشت دو هفته از استعفای، محمد نوازی، بالاخره جمعه ‌شب سرمربی جدید باشگاه ایرانجوان بوشهر انتخاب شد و او کسی نبود جز حمید کللی‌فرد که پس از برکناری از باشگاه شاهین شهرداری، مدتی از فوتبال دور بود. مدیران باشگاه پس از این‌که با گزینه‌های غیربومی نتوانستند به توافق برسند، طبق عادت دیرینه تصمیم گرفتند سراغ گزینه بومی بروند. حمید کللی‌فرد که سال‌های پیش در ایرانجوان مربیگری کرده بود، در حالی ریسک این کار را پذیرفت که به‌خوبی می‌داند کار سختی در پیش دارد، اگرچه همیشه می‌توان امیدوار بود. در همین رابطه با این مربی با تجربه و قدیمی گفت‌وگو کردیم تا بدانیم چه برنامه‌هایی برای ماندن ایرانجوان در لیگ 2 کشور دارد. 

ماندن ایرانجوان در لیگ 2 کار سختی است
از آنجا که ایرانجوان تیم شهر من است، بر حسب وظیفه تصمیم گرفتم که سرمربیگری آن را قبول کنیم، اگرچه من سال‌ها در شاهین بوده‌ام ولی این مساله هیچ مانعی برای بودن من در ایرانجوان نخواهد داشت، چراکه معتقدم این دو تیم مکمل یکدیگر هستند. اگر این دو تیم نباشند، مطمئن باشید که فوتبال بوشهر نابود می‌شود. اتفاقی که برای ایرانجوان (با قدمت 70 سال) افتاد، واقعا ناراحت‌کننده است و نمی‌توان در مورد آن چیز خاصی گفت. به هر حال حق این تیم این نیست که در لیگ 2 کشور و در خطر سقوط به لیگ دسته 3 کشور باشد. اگرچه ماندن این تیم در لیگ 2 کار سختی است ولی من این ریسک را پذیرفته‌ام. به هر حال مسوولان باشگاه در چند روز گذشته از من خواستند که سرمربی این تیم شود و به آنها در ماندگاری ایرانجوان در لیگ 2 کمک کنم. 

باید به مربیان بومی توجه بیشتری شود
یکی از اتفاقاتی که برای ایرانجوان رخ داده این است که آنها در این سال‌ها مربیان زیادی آورده‌اند ولی از نظر من مربیان بومی این تیم عملکرد بهتری داشتند. من هم زمانی که در شاهین شهرداری بودم، پنج هفته مانده به پایان مسابقات تیم را راهی مرحله دوم کرده بودند و مسوولان باشگاه تصمیم گرفتند شخص دیگری را جایگزین من کنند. ولی باید گفت ما مربیان بومی به این قضیه عادت کرده‌ایم. مربیانی نظیر خرمزی، دلگرم و مفتخر در تیم ایرانجوان مربیگری کرده‌اند، آنها واقعا از افتخارات استان بوشهر هستند ولی آنها در استان نادیده گرفته شده‌اند. امیدوارم که این مسائل هرچه زودتر در فوتبال بوشهر حل شود، چراکه ما مربیان بومی جوان و باانگیزه‌ای داریم که می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به مربیان غیربومی داشته باشند. آنها فقط به زمان و فرصت نیاز دارند. من مطمئنم این افراد می‌توانند جایگزین مناسبی برای مربیان با تجربه استان بوشهر باشند. 

در کنار جوانان، نیاز به بازیکنان باتجربه داریم
تیم ایرانجوان، یکی از جوان‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ 2 کشور است و این مساله در نگاه اول امیدوارکننده است ولی یک تیم همیشه باید در داشتن بازیکن جوان و بازیکن با تجربه تعادل داشته باشد. جوانان این تیم بسیار با انگیزه هستند و نشان داده‌اند که می‌توانند فوتبالیست‌های خوبی شوند ولی باید در کنار آنها، چند بازیکن با تجربه حضور داشته باشند. حضور بازیکنان باتجربه باعث می‌شود بازیکنان جوان تجربه بیشتری کسب کنند و سریع‌تر از گذشته پیشرفت کنند. هدف ما این است که در کنار این جوانان با انگیزه، چند بازیکن با تجربه را کسب کنیم تا در ادامه از این نظر به مشکل برنخوریم. هدف بعدی ما هم این است که این تیم را در لیگ دسته 2 کشور نگه‌داریم تا در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر اهداف بزگ‌تری داشته باشیم. البته باید گفت که با آمدن آقای هاشم‌زاده و رمضانی در کادر مدیریتی باشگاه، مدیرعامل باشگاه می‌تواند شرایط بهتری را برای تیم ایرانجوان به‌وجود آورد. به هر حال حضور چنین افرادی در باشگاه ایرانجوان می‌تواند از نظر مالی هم به این باشگاه قدیمی کمک کند، چراکه ایرانجوان سال‌هاست درگیر مشکلات مالی است. امیدوارم که این دو نفر کمک‌های خوبی به باشگاه ایرانجوان کنند.

ایرانجوان بازی خوبی ارائه می‌دهد اما ...
در نیم‌فصل اول بازی‌ها، حدود چهار بازی خانگی ایرانجوان را از نزدیک تماشا کردم. بازیکنان این تیم، بازی خوبی به نمایش گذاشتند ولی همانطور که گفتم بازیکنان کم‌تجربه هستند. آنها با وجود نمایش خوب در هر بازی، در دفاع بی‌دقت بودند و در هر حمله نمی‌توانستند از موقعیت‌های به‌وجود آمده استفاده کنند. به همین دلیل معتقد بودم که در کنار بازیکنان جوان این تیم، باید چند بازیکن با تجربه هم استفاده کنیم تا بتوانیم نتایج لازم را به‌دست آوریم. آنها در بعضی‌ از بازی‌ها، تیم برتر بودند ولی به‌دلیل کم‌تجربه بودن بازیکنان، این تیم ضربه‌های بدی در آن بازی‌ها خورد.
 
مسوولان استان نیم‌نگاهی به ایرانجوان داشته باشند
در پایان باید بگویم که آقای هاشم‌زاده و رمضانی به‌شدت در تلاش هستند یک منبع مالی برای این باشگاه پیدا کنند ولی این‌که نتیجه کار آنها چه شود، بستگی به پاسخ مسوولان استانی دارد. آنها باید نیم‌نگاهی هم به باشگاه ایرانجوان و مشکلات مالی این باشگاه داشته باشند. همانطور که گفتم، اگر شاهین امروز در حال رشد کردن است به‌خاطر حضور ایرانجوان است. اگر ایرانجوان نتواند رشد کند مطمئن باشید که شاهین هم ضربه بدی خواهد خورد. من همیشه این را گفته بودم حضور ایرانجوان و شاهین و رقابت این دو تیم، می‌تواند کمک زیادی به فوتبال بوشهر کند. امیدوارم که مدیران باشگاه بتوانند مشکلاتی قدیمی این تیم را حل و فصل کنند، مشکلاتی که حدود 14 سال است گریبانگیر این تیم است. با توجه به منابع مالی موجود در استان، می‌توان گفت که تیم‌های شاهین و ایرانجوان و دیگر تیم‌های استان که این سال‌ها مشکلاتی زیادی داشته‌اند را به‌راحتی می‌توان ساپورت کرد. به هر حال اگر از طرفی از منابع مالی خودمان استفاده کنیم و از طرفی دیگر از بازیکنان و مربیان بومی استان خودمان استفاده کنیم، مطمئن باشید هزینه‌های تیم به‌شدت کاهش می‌یابد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: