bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
هر دارویی می‌تواند تبعاتی داشته باشد و اگر این تبعات مشخص باشند، می‌توان با آن مقابله کرد.
نتایج مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد که داروی توصیه شده در درمان آکنه، میکروبیوم پوست را تغییر می‌دهد. بررسی انجام شده توسط گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن حاکیست «ایزوترتینویین» که از چندین دهه قبل برای درمان آکنه پوستی توصیه می‌شود، می‌تواند میکروبیوم پوست را در بیماران مبتلا به آکنه به گونه‌ای تغییر دهد که به پوست افراد سالم شباهت دارد.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی نمونه باکتری برداشته شده از پوست صورت در چهار بازه زمانی در یک دوره ۱۰ ماهه پرداختند. نمونه‌ باکتری‌های گرفته شده متعلق به ۱۷ بیمار مبتلا به آکنه بوده که بیماری‌شان با مصرف ایزوترتینویین تحت درمان قرار گرفته و هشت نفر دیگر که دارویی دریافت نکرده بودند. از میان این هشت نفر، چهار نفر از پوست سالمی برخوردار بوده و چهار نفر دیگر به آکنه پوستی مبتلا بوده‌اند.

متخصصان در طول آزمایشات دریافتند که درمان با ایزوترتینویین تنوع میکروب‌های موجود روی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین ایزوترتینویین مجموع تعداد باکتری‌های Propionibacterium را کاهش داده درحالیکه این روشِ درمانی، تنوع انواع این باکتری را افزایش می‌دهد.  
همچنین به گفته محققان پس از گذراندن دوره درمانی با داروی ایزوترتینویین، میکروب‌ها به ترکیبی تغییر وضعیت می‌دهند که سالم‌تر هستند و این تغییر تا ماه‌ها پس از درمان ادامه پیدا می‌کند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان اظهار داشتند: حائز اهمیت است که چگونگی عملکرد ایزوترتینویین مشخص شود تا بتوان درمان‌های جدیدی با اثربخشی بیشتر یا با عوارض جانبی کمتر ارائه شود.

برچسب ها: دارو ، سلامت ، پوست
نام:
ایمیل:
* نظر: