bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۷
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر می‌گوید که اخراج ۳۶ نیروی کارگری فضای سبز شهرداری بوشهر منصفانه نیست.
اکبر توسلی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای شهر بوشهر در خصوص لایحه شهرداری بندر بوشهر پیرامون بررسی مناقصه نگهداری فضای سبز مناطق ۱ و ۲ گفت: فضای سبز و فضای باز شهری در تلطیف محیط زیست و اکوسیستم زیستی شهر دارای اهمیت بسیار زیادی است.  فضای سبز به عنوان مکانی مهم برای گذران اوقات فراغت و ایجاد سرزندگی به لحاظ نقش توریستی- تفریحی و گردشگری جایگاه خاصی دارد و لازم است که بیش از پیش مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر افزود: با اعلام نگرش منفی خود نسبت به اخراج ۳۶ نیروی کارگری فضای سبز بیان کرد: با پنج دلیل مخالف لایحه شهرداری در این زمینه هستم و امیدوارم این موضوع مورد توجه و بررسی بیشتر همکاران قرار گیرد.  اخراج و حذف ۳۶ نفر نیروی ماهر کارگری و کارشناس با توجه به سابقه چندین ساله آنها با در نظر گرفتن شرایط خاص اقتصادی فعلی و فشار بر خانوارهای آنها دور از انصاف است.

توسلی ادامه داد: آنالیز قیمتی از سوی پیشنهاد دهندگان در بخش‌های سه گانه موضوع پیمان شامل نگهداری فضای سبز، نگهداری آبنما، نگهداری سرویس های بهداشتی ارائه نشده است.  به دلیل عدم خاتمه قرارداد فعلی نگهداری سرویس های بهداشتی بعنوان یکی از بخش های سه گانه موضوع پیمان که تا این تاریخ تمامی صورت وضعیت های آن شرکت تایید و پرداخت شده است برای دستگاه شهرداری بوشهر تبعات حقوقی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: به دلیل ترکیب رسته های کاری غیر همگن شاهد آسیب دیدن و پایین آمدن کارآیی سیستم خواهیم بود. ماهیت فضای سبز از نوع باغبانی و ماهیت نگهداری آبنما از نوع تاسیساتی و ماهیت نگهداری سرویس‌های بهداشتی از نوع خدماتی سطح پایین است. تجربه ناموفقی از  واگذاری سرویس بهداشتی به پیمانکار فضای سبز  در سالهای قبل وجود دارد. همچنین شاهد افزایش مبهم ۱۴۰ میلیون تومانی قرارداد نسبت به قراردادهای پیشین بدون در نظر گرفتن معیارهای کیفی، توسعه و افزایش تجهیزات مورد نیاز هستیم.

این لایحه در جلسه علنی شورای شهر بوشهر با ۳ رای مخالف و ۶ رای موافق به تصویب رسید تا کارگران مذکور بدون شفاف سازی ابهامات موجود در آستانه اخراج قرار بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: