bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
کنایه سنگین وزیر کشور به گراوند و ضعف تیم اقتصادی‌اش؛
وزیر کشور روز پنجشنبه سفری یک روزه به بوشهر داشت، سفری به جای سفر رئیس‌جمهور اما بدون هیچ دستاوردی. عبدالرضا رحمانی‌فضلی که خود و اطرافیانش بهتر می‌دانند با رفتارها و انتخاب‌هایشان در طول چند سال گذشته چه بلایی بر سر بوشهر و مردم آن آورده‌اند...
رحمانی فضلی: استاندار بوشهر باید یک گروه مشورتی قوی از افراد اجرائی و دانشگاهی داشته باشد که ایده‌های بلندی داشته باشند!

بامداد جنوب: وزیر کشور روز پنجشنبه سفری یک روزه به بوشهر داشت، سفری به جای سفر رئیس‌جمهور اما بدون هیچ دستاوردی. عبدالرضا رحمانی‌فضلی که خود و اطرافیانش بهتر می‌دانند با رفتارها و انتخاب‌هایشان در طول چند سال گذشته چه بلایی بر سر بوشهر و مردم آن آورده‌اند، در این سفر نیز هیچ دستاورد خاصی را برای اهالی آن نداشتند، صرفا آمدند یکی دو جلسه برگزار کردند و نهاری و شامی خوردند و رفتند.

اما این سفر برای عبدالکریم گراوند چندان خوشایند نبود، او که در طول دوره 15 ماهه حضورش به‌عنوان استاندار بوشهر نتوانسته کارنامه موفقی از خود برجای بگذارد، در حضور وزیر کشور حرف‌هایی زد که به رحمانی‌فضلی ثابت کرد چه بار سنگینی را بر دوش مردم بوشهر انداخته و چه بلایی بر سر آنها درآورده است. فارغ از این‌که رفتار غیرحرفه‌ای استانداری در تعیین جایگاه نمایندگان باعث قهر دو تن از آنها برای دعوا بر سر صندلی شد، موضع نماینده دولت در بوشهر باعث تعجب و پاسخ تند وزیر به وی شد. جایی که گراوند از رئیس خود خواست تا اختیارات استانداران را افزایش دهد که رحمانی‌فضلی به او یادآور شد که تاکنون 80 مورد از اختیارات ملی به استانداران تفویض شده و این ضعف استاندار است که نتوانسته از آن بهره بگیرد.

اما رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی چندان از وضعیت اقتصادی استان بوشهر هم راضی نبود، هر چند او را برای خوردن قلیه ماهی و لِلَک به ساحل تنگستان بردند اما او دست‌کم این‌بار با واقع‌بینی به مسائل بوشهر پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های این استان، آنچه را که تاکنون به دست آورده ناکافی دانست در این مورد به ناتوانی نماینده دولت در استفاده از این ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف است ولی در ترکیب، سازماندهی و نوع اختیارات و امکاناتی که باید کمک کند تا این عناصر و مولفه‌ها فعال شوند هماهنگی لازم در سطح ملی و استانی به‌خوبی صورت نگرفته است!!

او این مشکلات را ناشی از ضعف در تیم مشاوران و مدیریتی گراوند دانسته و گفت: استاندار بوشهر باید یک گروه مشورتی قوی از افراد اجرائی و دانشگاهی داشته باشد که ایده‌های بلندی داشته باشند و با استفاده از یک مشاور در تامین مالی، امور مالی و اقتصادی را پیش ببرد. این یعنی افراد کسانی که پیرامون گراوند هستند، یک عده افراد تنگ‌نظر با ایده‌های کوچک هستند که نمی‌توانند شرایط را به‌صورت دقیق پیش ببردند.
این توصیه را بارها و بارها روزنامه بامداد جنوب به نماینده دولت کرده اما او گوشش را گرفته و چشمش را نیز بر این توصیه‌های مشفقانه بسته تا با این تیم ضعیف در رده آخر جدول توسعه کشور قرار بگیرد و کارنامه‌ای ضعیف از خود بر جای بگذارد. گراوند باید بداند با مدیرانی که تفکر پیمانکاری دارند، نمی‌تواند نامی نیک از خود در بوشهر بر جای بگذارد. 


نام:
ایمیل:
* نظر: